یکشنبه 10 بهمن 1395 - 0:25

درخواست علنی یک آیت‌الله برای رفع حصر/ کی‌روش در تهران است؟/ اتفاق عجیب در فوتبال ایران!/ اختلاف هاشمی و جنتی از زبان علی جنتی

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

ابهام در وضعیت حضور فرهادی در اسکار

درحالیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا امروز قانونی را تصویب کرد که بموجب آن از ورود اتباع ایرانی و 6 کشور دیگر به امریکا جلوگیری می شود، شبهاتی در مورد اینکه اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده می تواند در مراسم اسکار شرکت کند یا نه، بوجود آمده است. تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) در صفحه توییتر خود نوشت: اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک امریکا شود. او در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده و …با این حال، روابط عمومی «فروشنده» اعلام کرد، اصغر فرهادى براى سفر به آمريكا منع قانونى ندارند، اما تصميمش براى حضور يا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آينده به طور رسمى اعلام خواهند كرد.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

اتفاق عجیب در فوتبال ایران!

دربازی امروز دو تیم سیاه‌حامگان و فولاد خوزستان، با اعلام پنالتي به سود فولاد خوزستان در بازي مقابل سياه جامگان، خداداد عزيزي تيم سياه جامگان را از زمين بيرون كشيد و بازي فعلا متوقف شده است! در يك اتفاق عجيب، تصميم داور از اعلام پنالتي برگشت و تيم سياه جامگان به زمين بازگشت! تماشاگران طرفدار فولاد خوزستان هم شروع به شكستن صندلي ها كرده اند و جو متشنجي در ورزشگاه غدير اهواز به وجود آمده است! در یک اتفاق عجیب تر، مشخص شده که نعیم سعداوی سرمربی فولاد خوزستان به داور بازی اعلام کرده که صحنه ای که او پنالتی گرفته، پنالتی نبوده است و به همین دلیل داور از تصمیمش برگشته است! البته قبل از این اتفاق، خداداد عزیزی با نعیم سعداوی هم صحبت کرده بود. تماشاگران طرفدار فولاد خوزستان در حال شکستن صندلی ها هستند و علیه نعیم سعداوی شعارهای بسیار تندی سر می دهند!

کنایه جالب روحانی به ترامپ

حجت‌الاسلام روحانی در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه ایران به جهانیان نشان داد که کشور صلح و دوستی است، افزود: دیگر نمی توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است، فناوری ارتباطات فاصله ها را کمتر کرده است،قطع کردن پیمانهای تجاری به اقتصاد و توسعه جهانی کمک نمی کند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

انتقاد مجدد عباس جدیدی به منتقدان سینمایی خود

عباس جدیدی در گفت‌وگو با سایت شوراآنلاین بار دیگر به منتقدان سینمایی خود تاخت و گفت: این همه هجمه علیه ورزشکاران قطعا از سوی رسانه های بیگانه صورت می گیرد و آنها می خواهند با این هجمه سازی ها به وحدت میان مردم و مسولین و چهره های محبوب مردم خدشه وارد کنند. این رسانه ها معاند و ضد انقلاب هستند و این خبرها را بیرون از مرزها نشر می دهند و متاسفانه بعضی از رسانه های داخل کشور هم به نقل از آنها شایعه پراکنی می کنند. این یک آسیب است چرا که رسانه زبان گویای ملت و مردم است و باید برای آن چاره ای بیندیشیم تا به این شایعات توجهی نکنند عضو شورا در خصوص اینکه حتی برنامه نود هم به شما کنایه هایی داشته است، گفت: متاسفانه وقتی آب را گل آلود می کنند یک دفعه آرتیست های سینمایی هم می آیند و عرض اندام می کنند!وی ادامه داد:البته من تمامی آرتیست های سینمایی را دوست دارم و همه ما به آن ها علاقه داریم اما من از آنها یک سوال دارم که آیا آنها از مدیریت شهری چیزی می دانند و تخصصی دارند که در خصوص آن اظهار نظر می کنند و در خصوص عملکرد ورزشی های شورا صحبت می کنند.

توهین‌کنندگان به هاشمی در حد صدام وجدان داشته باشند

آیت‌الله هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان با اشاره توهین عده‌ای به آیت‌الله هاشمی بعد از فوتشان گفت: یکی از علما حرف خوبی می زد که « بعد از این که حضرت امام از دنیا رفت. صدام با آن همه رذالت، قساوت و طغیانگری در بغداد اعلام کرد: کسی حق ندارد پشت سر ایشان حرف بدی بزند». باید به بعضی آدم ها گفت شما هم لااقل در حد صدام وجدان داشته باشید و پشت سر افرادی که فوت می کنند، سخن به بدی نرانید.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

تعلیق حکم خادمی حسین فریدون در حرم امام رضا(ع)

یک منبع آگاه در مشهد مقدس اظهار داشت: حکم خادمی حسین فریدون در حرم مطهر رضوی به صورت تعلیق در آمده است. روابط‌عمومی آستان قدس رضوی خبر تعلیق حکم خادمی حسین فریدون را تأیید کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

قالیباف و رحمانی فضلی فردا به مجلس نمی‌روند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: حضور آقایان رحمانی فضلی و قالیباف در جلسه علنی مجلس برای ارائه توضیحاتی درباره آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو به روز دیگری موکول می شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

درخواست علنی یک آیت‌الله برای رفع حصر

آیت‌الله بیات زنجانی در دیدار با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با تاکید چندباره خود بر غیرقانونی و غیر شرعی بودن حصر و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی برای رفع این مسئله گفت: هر روز دعایم این است که خداوند زمینه استخلاص این سه بزرگوار را که گذشت زمان نیز مظلومیت آنان را ثابت کرده، فراهم کند تا مردم بتوانند از حضور آنها در جامعه بهره ببرند.در قضیه حصر که بنده بارها بر غیر شرعی بودن و غیرقانونی بودن آن تأکید کرده‌ام، آقای هاشمی به شدت پیگیر بود و حتی در دیداری که یکی دو سال قبل با ایشان داشتیم، به بنده گفتند که پیگیری‌شان در این قضیه روزانه است ولی متأسفانه تقدیر چنین بود که این موضوع به واسطه ایشان حل نشود. وقتی شما موضوع رفع حصر را مطرح می‌کنید که باید هم این کار به صورت علنی انجام شود و با بغض از این موضوع سخن به میان می‌آورید که حصر به زخمی بزرگ برای همه مردم بدل شده، آقایان باید این پیام را دریافت کنند که رفع حصر در این روزها، بزرگترین نتیجه‌اش وفاق و همدلی همگانی خواهد بود. من صریحاً عرض می کنم که هیچ عملی به اندازه رفع حصر در این روزهای پر تلاطم منطقه، اتحاد و همدلی را بین مردم با حکومت شان تقویت نخواهد کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله بیات زنجانی این خبر را منتشر کرد.

اتریش ویزای ایرانی ها را لغو کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: اتریش از ورود شهروندان ایرانی غیرمسلمان که امیدوار بودند پس از اقامت موقتی در این کشور به آمریکا بروند، جلوگیری کرده است. اتریش مانع از ورود 300 ایرانی غیرمسلمان به خاک کشورش شده است. گفته می‌شود که این از پیامدهای اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای جلوگیری موقت از صدور ویزا برای اتباع هفت کشور مسلمان، از جمله ایران است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش توییتری ترانه علیدوستی به گزارش نیویورک تایمز

ترانه علیدوستی که به تازگی در مورد تحریم مراسم اسکار خبر ساز شده بود حالا در توییتر خود به گزارش نیویورک تایمز ازوضعیت ایرانیان در فرودگاههای امریکا واکنش نشان داد.علیدوستی بازیگر فیلم معروف فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی که جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن 2016 را از آن خود کرده است، در توییت خود نوشت:هیچ ایرانی متهم به حمله به خاک آمریکا نشد، مهاجمان 11 سپتامبر شهروندان کشورهایی بودند که اکنون درلیست نیستند.

نوشتن نام یک بازیگر ” پورن ” به جای نخست وزیر انگلیس!

کاخ سفید در متن برنامه کاری روز جمعه خود که برای خبرنگاران آماده کرده بود سه مرتبه نام نخست وزیر بریتانیا را به اشتباه نوشته است که مشابه نام یک بازیگر بریتانیایی فیلم های ” پورن ” است.در متنی که از سوی مشاور رسانه ای کاخ سفید در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است به جای نام ” Theresa May ” به اشتباه سه مرتبه این اسم به غلط نوشته شد. این اسم غلط نام یک مدل و بازیگر فیلم های پورن است.گفتنی است اشتباه و تداخل در نام نخست وزیر بریتانیا با یک بازیگر فیلم های پورن در نخستین روزهای کاری نخست وزیر بریتانیا نیز خبرساز شده بود.این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.

اقدام مثبت رحمانی فضلی در یک جلسه انتخاباتی

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ای با حضور استانداران تذکرات جدی مبنی برعدم دخالت در رقابت گروههای سیاسی در انتخابات کرده و رسما در این جلسه اعلام کرده که حتی با حضور در جلسات حزبی نیز مخالف است و با خاطی برخورد می شود.وی گفته است: ما نماینده هیچ فرد و گروهی نیستیم بلکه نماینده حاکمیت در استان‌ها هستیم لذا بایستی بر اساس فرامین رهبری، همه تلاش خود را برای برگزاری سلامت، امنیت و قانون مداری در انتخابات قرار دهیم.وی افزوده است: البته علاوه بر توصیه دائمی رهبری بر سلامت و حاکمیت قانون بر انتخابات، ایشان همواره بر مشارکت حداکثری تاکید داشته اند لذا بایستی بدون جنجال و درگیری بیهوده سیاسی، فضای نشاط و مشارکت بالا را در جامعه بوجود آوریم.رحمانی فضلی تصریح کرده که در مقابل فشارهایی که برای تغییر فرمانداران و استانداران هست می ایستد و از امروز هیچ تغییری نخواهیم داشت مگر اینکه فرماندار یا استانداری بخواهد حتی در جلسات حزبی شرکت کند.گفته می شود وی به شدت با یکی از معاونین خود که خواستار تغییر جهت گیری وی در مورد انتخابات شده برخورد کرده است.این مطلب در سایت پارس منتشر شده است.

کمک مناظره ای اصلاح طلبان به روحانی

صوفی با اشاره به اینکه روحانی رای لب مرزی را در سال ۹۲ کسب کرد، گفت: رای روحانی میتواند برای جناح مقابل امیدوار کننده باشد که نتیجه انتخابات را در این دوره به دور دوم ببرند. آن ها به دنبال این هستند که روحانی یا از حضور در انتخابات منصرف شود یا رد صلاحیت شود و اگر این دو اتفاق رخ نداد نهایتا انتخابات به دور دوم کشیده شود و در آنجا پیروز انتخابات شوند.وزیر تعاون دولت هشتم، با بیان اینکه رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات اعلام کرده است قصد عبور از روحانی را ندارد، خاطرنشان کرد: طبیعی است در صورت کاندیداتوری حسن روحانی اصلاح طلبان گزینه ای را در مقابل روحانی ندارند. شاید بخواهند گزینه ای را برای کمک به روحانی در مناظره ها بفرستند و پس از آن به نفع روحانی کناره گیری کند.استاندار سابق گیلان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان قصد عبور از روحانی را ندارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان خواهان این هستند که روحانی یک دوره دیگر هم به ریاست برسد. این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.

کی‌روش در تهران است؟

مهدی تاج که امروز در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران شرکت کرده بود در حاشیه این مراسم در گفت و گو با فارس گفت، کی‌روش همین الان هم تهران است!

روایت وزیر اطلاعات اصلاحات از همراهی با آیت‌الله

مشاور حسن روحانی و وزیر اطلاعات دولت اصلاحات می‌گوید: آرزوی عده‌ای این بود كه هاشمی را از رهبری جدا و از نظام بیرون كنند. اما به دو دلیل موفق به انجام این كار نشدند؛ یكی اینكه شخصیت هاشمی‌رفسنجانی بسیار بزرگ بود و دیگر اینكه در تمامی این برهه‌ها، رهبری از او حمایت كرد. حمایت های مستمر امام خمینی(س) و رهبری، موجب ناكامی مخالفان هاشمی شد.در روزنامه «قانون» آمده است: وزیر دولت اصلاحات بود، ولی برخلاف بخشی از مدعیان اصلاح‌طلبی، رابطه خوبی با هاشمی‌‌رفسنجانی داشت. تا آخر نیز در کنار آیت‌الله ایستاد، در مسیر او قدم ‌گذاشت و امروز نیز یاد او را گرامی می‌دارد. دست راست روحانی در انتخابات، رفتارهای داعشیستی دهه ۷۰ را لمس کرده و این اواخر نیز نمونه جدید آن را به چشم مشاهده‌ کرد. یونسی به رفتارها و برخوردها با هاشمی رفسنجانی در زمان حیات، اعتراض دارد. ولی هاشمی را یک مکتب و جریان می‌داند و به نوعی معتقد است که آیت‌الله، زنده است، راهش ادامه دارد و دشمنانش نیز به کار خود همچنان ادامه می‌دهند.دستیار روحانی، دل‌ پری از برخی رویدادها و اقدامات صورت گرفته در کشور دارد، ولی احساس می‌کند امروز وقت سخن گفتن از آن‌ها نیست. در ادامه، گفت‌وگوی ما را با حجت‌الاسلام علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار ویژه حسن روحانی پی‌‌می‌گیریم.

اختلاف هاشمی و جنتی از زبان علی جنتی

روزنامه آفتاب یزد نوشت: «علی جنتی دو هفته بعد از استعفای پر حاشیه خود از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به دیدار آیت‌الله‌ هاشمی می‌رود. این جلسه خصوصی بوده است و گویا بنا بوده آیت‌الله از کم و کیف استعفا مطلع شود. پس از سخنان جنتی یا بهتر بگوییم درددل وی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از این رویداد ابراز تاسف می‌کند. علی جنتی علی‌رغم اصرار ما، جزئیات بیشتری از این جلسه را افشا نمی‌کند و فقط به انکار، سر تکان می‌دهد و می‌گوید بیشتر نمی‌توان گفت. او آیت‌الله‌ هاشمی را پدر معنوی خود می‌داند. از همین رو هم است که وقتی در خصوص لحظات ابتدایی رسیدن خبر فوت آیت‌الله سخن می‌گوید، بغض می‌کند و دست‌هایش می‌لرزد. مبرهن است که فقدان‌ هاشمی سنگین است. این مهم را حتی می‌توان از لرزش صدای جنتی تشخیص داد. «پدرم معمولا پشت تریبون انتقادات خود را مطرح می‌کردند. ایشان صراحت خاص خودشان را دارند و گاهی هم احساس وظیفه شرعی می‌کنند و مسائلی را بیان می‌کنند اما آیت‌الله‌ هاشمی هیچ‌گاه هیچ‌ اظهارنظری در این زمینه نداشت. (آیت‌الله جنتی) گاهی احساس می‌کردند که انحرافی رخ می‌دهد، می‌خواستند نگذارند این اتفاق بیفتد. به هر حال دیدگاه‌های سیاسی و فرهنگی آیت‌الله‌ هاشمی با پدرم کاملا متفاوت بود و با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.»

انتقاد صریح مسیح مهاجری از مهارنشدن ناسزاگویان

مسیح مهاجری در روزنامه «جمهوری اسلامی» می‌نویسد: پذیرفتن این اصل که انقلاب اسلامی هنوز راهی طولانی برای رسیدن به اهداف خود در پیش دارد، بر تمام انقلابیون و علاقمندان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی لازم است. کسانی که به نام دین و به بهانه حمایت از ولایت، زشت‌ترین تهمت‌ها را به رئیس جمهوری که با تنفیذ ولایت مشغول کار است می‌زنند و هر جا که بخواهند بدون هیچ مانعی سخنرانی‌های تفرقه‌افکنانه می‌کنند، دروغ می‌گویند، تخریب می‌کنند، ناسزا می‌گویند و حتی به تهدید متوسل می‌شوند، چرا مهار نمی‌شوند؟

جزئیات تازه از حذف یارانه نقدی خانوارها

در چند ماه اخیر، بر اساس تکلیف قانونی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی خانوارهای نیازمند و پردرآمد شده تا یارانه نقدی صرفا به خانوارهای نیازمند پرداخت شود.بر اساس آیین نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ که شهریورماه امسال از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد، این وزارت خانه مکلف شد خانوارهای مشمول حذف یارانه نقدی را شناسایی و پیش از هر گونه اقدام برای حذف یارانه، نسبت به اطلاع رسانی به سرپرستان این خانوارها اقدام کند. اطلاعات به دست آمده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حکایت از آن دارد که یارانه هیچ خانواری «تک علتی» حذف نخواهد شد. در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پیگیری های خبرنگار مهر در خصوص حذف یارانه تعدادی از خانوارها بدون اطلاع آنها، اعلام کرد: از زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی حذف یارانه نقدی از سوی دولت در شهریورماه، این وزارتخانه موظف شد پیش از حذف یارانه نقدی، موضوع را به سرپرستان خانوار اطلاع دهد؛ بنابراین ممکن است یارانه بسیاری از خانوارها پیش از این تاریخ بدون اطلاع و ارسال پیامک حذف شده باشد اما از شهریورماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند بدون اطلاع قبلی یارانه نقدی خانوارها را حذف کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214706
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما