چاپ این برگه

تلاش گسترده و چندجانبه غلامرضا تاج گردون برای کنار گذاشتن یک مدیر کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

گروه سیاسی – در ماههای اخیر غلامرضا تاج گردون تلاش گسترده ای برای کنار گذاشتن یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد شروع کرده است.

به گزارش «بویر نیوز»، تاج گردون در این مدت از چند جبهه برای عزل محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج تلاش های گسترده ای رو شروع کرده است.

این تلاش ها ابتدا طی انتقاداتی به دانشگاه یاسوج آغاز شد و تاج گردون سعی کرد به عناوین مختلف دانشگاه یاسوج را زیر سوال ببرد و تحت عناوین مختلف تلاش کرد تا رحیمی را ناکارآمد نشان دهد.

گام بعدی شروع فرایند عزل رحیمی، تماس هایی از سوی تاج گردون با وزیر و برخی افراد صاحب نفوذ در وزارتخانه  بود و سپس این تماس ها به شکل دیدار ادامه یافت.

پس از آنکه این تماس ها و مکالمات کارساز نشد، تاج گردون بصورت حضوری با وزیر و برخی معاونان وی دیدار کرد و خواسته خود را مطرح کرد.

از آنجا که خواسته تاج گردون محقق نشد، وی چاره کار را در انتقاد از وزارت علوم دید و به طرق مختلف از جمله در خصوص مراسم 16 آذر وزارت علوم را به باد انتقاد گرفت که حتی برخی رسانه های اصلاح طلب نیز از این اقدام وی ابراز تعجب کردند.

این تلاش گسترده برای برکناری رحیمی به همین جا ختم نشد و در همین حال ارگان های رسانه ای وی در استان به بهانه های مختلف رحیمی را مورد آماج حملات قرار دادند و بازنشر مطالب و ادعاهای تکراری که مسئولان نظارتی از جمله سازمان بازرسی بوضوح درباره آن موضع گیری کرده اند سعی در آن داشته اند که زمینه رفتن رحیمی را مهیا کنند و بقول خودشان ذهن جامعه را آماده کنند.

همراهی دانسته یا ندانسته طیف سیاسی مخالف رحیمی نیز بر این موج سواری ها دامن زد تا رئیس دانشگاه یاسوج در شرایط سختی قرار بگیرد.

ناگفته نماند، دانشگاه یاسوج امسال با جهشی چشمگیر نسبت به سنوات گذشته در رتبه شانزدهم این جدول در میان دانشگاههای ایران قرار گرفت که رتبه ای بیسابقه در تاریخ این دانشگاه است و در زمان مدیریت رحیمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه به موفقیت های کم نظیری دست یافته اند.

بر همین اساس علیرغم اینکه فشارها و تلاش های تاج گردون برای عزل رحیمی ادامه دارد اما شاید پاسخ چرایی این موضوع نیز برای بسیاری حائز اهمیت باشد.

یکی از سایت هایی که پیشقراول حمله به رحیمی است و نقش اصلی را برای حمله به رحیمی ایفا می کند در این ایام چندین مطلب منتشر کرده است و افشا کرده است دلیل مخالفت تاج گردون با رئیس دانشگاه یاسوج مخالفت با بعضی از نیروهای منتسب به این نماینده است.

در همین حال شنیده می شود، چندی پیش رحیمی شیوه مرسوم این سال های مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را رعایت نکرده است و بدون کسب اجازه از این نماینده مجلس یکی از نیروهایی که اتفاقا نسبت فامیلی با تاج گردون دارد را عزل کرده است و گویا همین موضوع انگیزه اصلی تاج گردون برای عزل رحیمی بوده است.

باید در روزهای آتی دید که آیا این تلاش ها ادامه می یابد و به نتیجه می رسد یا روند ماجرا بگونه ای دیگر رقم خواهد خورد؛ موضوعی که گذر زمان و مسائل پشت پرده آنرا مشخص می کند.

شایان ذکر است؛ در حالی موج گسترده رسانه ای علیه این مدیر بویراحمدی ادامه دارد که وی یک رای در شورای برنامه ریزی دارد و همین یک رای می تواند نقش مهمی در تصمیمات درون استانی داشته باشد.