پنجشنبه 7 بهمن 1395 - 0:26

۸ هزار فرصت شغلی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش بویرنیوز، محمد مخبر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران دارای اقلیم گرم و خشک است، اظهار داشت: برای بهره‌مندی از توانایی مناطق مختلف کشور باید متناسب با ظرفیت‌های استان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه 95 درصد زعفران دنیا از کشور ایران صادر می‌شود، بیان کرد: به عنوان مثال 75 درصد زعفران کشور ایران در دو استان محروم خراسان شمالی و جنوبی  تولید می‌شود و به جای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در این استان‌ها فولاد تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به آمار بیکاری در کشور و به تبع در این استان باید نهضت عمومی در راستای اشتغال‌زایی ایجاد شود و می‌توان در این راستا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان به ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی استفاده کرد.

مخبر با اشاره به اینکه آمار 27 هزارنفری بیکار شایسته این استان نیست، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب و  وضعیت آبی فوق‌العاده‌ای است که باید از آنها برای اشتغالزایی بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح برنامه‌ریزی 3 ساله برای کاهش نرخ بیکاری در این استان در سفر امروز  600 طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی 5 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

مخبر تاکید کرد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که با 5 هزار فرصت برنامه‌ریزی در سرجمع برای مردم این استان 8  هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم به 19 هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در 31 استان کشور برنامه‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود، اظهار داشت: در استان‌های محروم کارها و طرح‌های وسیعی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مخبر با اشاره به اینکه در گذشته 63 میلیارد تومان برای اجرای  یکسری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال 2 هزار و 400 نفری در این استان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این سفر 27 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 238 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: در این سفر متعهد شدیم که 17 مدرسه، 13 مسجد، 10 مرکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت 10 روستا، احداث مجتمع آبرسانی 17 روستا، دو پل و دو باب کتابخانه احداث کنیم.

مخبر افزود: حدود 500 واحد منزل محرومین را با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌کنیم و وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و 100 نفر زن سرپرست اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 29 مدرسه و 27 مسجد در این استان احداث کرده است، تصریح کرد: این ستاد بیش از 450 میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما