چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 10:39

بکارگیری مامور مخفی در سازمان امور مالیاتی/اخبار استخدامی امور مالیاتی/پیشنهاد ویژه تقوی نژاد برای کسبه پلاسکو(+تصاویر و حواشی)

سید کامل تقوی نژاد عصر امروز میهمان شبکه تهران بود و به سوالات متداول مالیاتی پاسخ داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری یوپنا، مشروح پرسش و پاسخ های این برنامه در ادامه آمده:

 در بدنه امور مالیاتی فساد و مسائل خلاف مالی وجود دارد یا خیر؟

تقوی نژاد – خب ما در جلسه ای از ضرورت برخورد با رشوه و فساد و سلامت در دستگاه صحبت کردیم و همه بلند شدند و دست زدند که این نشان از سلامت و روح سالم و عدالت خواه مجموعه می دهد، اما از طرفی تاکید کردیم حتی ۱ ریال تخلف ببینیم برخورد جدی خواهیم کرد.

درست است بحث وصول مالیات مد نظر است اما توصیه کردیم عادلانه برخورد کنید و ذره ای از موارد قانونی عدول نشود و جایی هم انعطاف هست به نفع مؤدی باشد.

photo_2017-01-25_00-15-22

در خصوص گلایه کارکنان امور مالیاتی نسبت به حقوق و مزایا و یا تعدیل شغلی کارکنان برنامه ای هست؟

تقوی نژاد -کارکنان امور مالیاتی جزو پر تلاش ترین و زحمت کش ترین ها هستند باید حقوق و مزایایشان شبیه شرکت نفت باشد چون کار سخت است، پرداختی ها بهبود پیدا کرد و اعتقاد دارم با توجه به نوع کار باید حقوقشان بهتر و نزدیک به شرکت نفت شود.

طبق قانون سازمان ۱۰ درصد سهمیه استخدامی در اختیار رئیس سازمان هست و من همینجا قول میدم حتی ۱ نفر را بدون ضابطه و خارج از سازمان وارد نکنم و اگر بنا بر تغییری باشد برای همین نیروهای قراردادی داخل سازمان خواهد بود و به جد پیگیر این موارد هستیم.

در خصوص برخورد نامناسب کارکنان مالیاتی با مؤدیان موردی داشتیم؟برخورد به چه صورت بوده؟

تقوی نژاد – خب بله برای مثال ببینید، برخی همکاران مالیاتی ما برخورد بدی با یکی از مؤدیان داشتند داشتند که به محض اطلاع، بنده دستور دادم به صورت رسمی و با گل به دیدار مؤدی بروند و معذرت خواهی کنند اما در مقابل در مواردی با کارمند ما بد و ناشایست برخورد شد و گفتم پیگیری کنید و اعلام کردم بنده خودم میروم و شخصاً در جایی که حق با کارمندان ما باشد حمایت میکنم.

ما مامور مخفی داریم، از بین خود مؤدیان بازرس گذاشتیم، طبق فرمایش امام علی ما عیون داریم.

photo_2017-01-25_00-15-26

زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی یک دغدغه است برای کاهش آن چه کرذید چون بعضا گفتند تا ۵۵۳ روز فرایند رسیدگی ها زمان میبرد؟

تقوی نژاد – فرایند رسیدگی پروانه های مالیاتی ما عادلانه است، فرایندها در سیستم داخلی سازمانی است.

من همیشه تاکید دارم بهترین کار برای مردم اینست که در مرحله رسیدگی در ممیزی توافق صورت بگیرد.

هرکدام از طرفین اختلاف می توانند به دادگاه بروند، امور مالیاتی، مؤدی و دادگاه به نسبت مساوی حق رای دارند.

متوسط رسیدگی به پرونده ها در ۹۳ حدود ۵۵۳ روز بود، من قول دادم تلاش دارم به زیر ۲۰۰ روز کاهش دهیم، الان متوسط رسیدگی به پرونده از زمان ارائه برگ قطعی تا مرجله پرداخت ۳۳۰ روز است که زیاد است و اعتقاد داریم باید به ۲۵۰ روز کاهش پیدا کند.

برخی ها میگویند شما فشار می آوردی برای گرفتن مالیات ها، چه پاسخی دارید؟

تقوی نژاد – به هیچ وجه ما از کسی ناعادلانه مالیات نمی گیریم، همه چیز طبق قانون و با رعایت تمامی ضوابط صورت می پذیرد.

ما جریان رسیدگی را پایین میاوریم، بحث وصول مالیات های عقب مانده را پیگیری میکنیم و از این طریق به وصولی بیشتر دست پیدا میکنیم نه اینکه خدای ناکرده به دنبال فشار بر گروه هایی که مالیات پرداخت می کنند باشیم.

photo_2017-01-25_00-15-30

برای خسازت دیدگان حادثه پلاسکو چه برنامه امید بخشی دارید؟

تقوی نژاد – ضمن ابراز تاسف از این اتفاق ناگوار، خب ببینید هرگاه حادثه ای پیش بیاد که حداقل ۵۰ درصد از دارایی افراد در آن حادثه از بین رود قانون گذار به دستگاه اجازه داده که با تصویب هیئت دولت اصل مالیات و جتی جریمه بخشوده شود.

ما همان روزهای اول وقوع حادثه اولاً به همکاران گفتیم که لیست کسانی که در آن مجتمع فعالیت می کردند جمع آوری شود و پیامکی مبنی بر بدهی مالیاتی زه نشود تا خدای ناکرده موجب نگرانی آنها نشود.

مصوبه ای بر اساس ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم را با امضای دکتر طیب نیا برای هیئت وزیران تنظیم کردیم که کلیه بدهی مالیاتی ناشی از فعالیت کسبی افرادی که در مجتمع پلاسکو فعالیت می کردند ۱۰۰ درصد بخشوده شود و خوشبختانه توسط وزیر ابلاغ شد و با طرح در جلسه هیئت دولت ابلاغ نهایی می شود.

از آنچه در برنامه و افق پیش رو برایتان پیش بینی شده عقب هستید؟ عملکرد مالیاتی چطور است؟

تقوی نژاد – ما در ۱۰ ماهه اول ۹۵ قریب به ۶۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است و به مصوب تعیین شده امور مالیاتی نزدیک شدیم.

همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عوارضی است که وصول شده و به شهرداری ها و دهیاری ها تخصیص یافته است.

هدف اینست به مؤدیان موجود فشار نیاریم و کمک میکنیم حتما و جا دارد در اینجا از سربازان جبهه اقتصادی یعنی همکاران خودم تشکر کنم.

در ۹۶ افزایش نرخ مالیاتی داریم؟

تقوی نژاد – خیر، ما نرخ ها را از ۳۵ درصد به حداکثر ۲۵ درصد کاهش دادیم، برای سال ۹۶ در لایحه بودجه، ۹۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و حرف ما در اینجا اینست که مجلس هرچه را صلاح میبیند معین کند اما در ادامه کار از مصبوه اش حمایت لازم را داشته باشد یعنی در فرایند وصول کنار ما باشد.

مالیات فقط مربوط به امور مالیاتی نیست، بین دستگاهی و اصلا بین قوه ای است، قوه مجریه و قضایی همکاری های خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

حواشی:

پیامک های متعدد مردم را، سید کامل تقوی نژاد گفت دونه دونه بررسی میکنیم و از طریق سایت پاسخ ها را اطلاع رسانی میکنیم.

وقتی تقوی نژاد از بکار گیری مامور مخفی در امور مالیاتی گفت، مجری به شوخی گفت: مدیران این قسمت رو باید از دکتر یاد بگیرن.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما