یکشنبه 3 بهمن 1395 - 16:52

حضور رئیس بزرگترین موسسه اقتصادی کشور در کهگیلویه و بویراحمد، نشست بانکی کهگیلویه و بویراحمد در تهران

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بررسی مشکلات شبکه بانکی این استان با حضور مدیران عامل بانک‌های 13 گانه کشور در تهران خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، مجید محنایی ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی طرح‌های اقتصادی سفر ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 57 طرح اقتصادی، تعهد بانک‌های 13 گانه کشور بوده که بانک‌ها هر کدام 3 تا 16 پروژه تعهد دارند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از بانک‌ها مشکلات منابع را مطرح کردند که با توجه به بالا بودن مصارف نسبت به منابع بانکی در استان و عدم پرداخت تسهیلات بانکی، نشستی را فردا دوشنبه در تهران با حضور مدیران بانک‌های 13 گانه کشور، مدیران شعب استانی این بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی استاندار استان و مدیر اعتبارات بانک مرکزی برگزار و مشکلات شبکه بانکی استان مطرح  و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون از مجموع 57 طرح سفر رئیس جمهور، به حدود 11 طرح کل اعتبارات و مبالغ مورد نیاز پرداخت شده که میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها بیش از 12 میلیارد تومان است.

این مسؤول بیان کرد: اعتبارات ریالی پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح‌ها 646 میلیارد تومان و اعتبارات ارزی این طرح‌ها 955 میلیون یورو است.

محنایی با بیان اینکه تعدادی از طرح‌ها دارای مشکلات اجرایی، مدیریتی و حقوقی هستند، افزود: همین مشکلات موجب شده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه شوند، ضمن اینکه برخی بانک‌ها مشکل منابع دارند که در تهران این موضوع و موضوع بخشش جرائم بانکی بررسی می‌شود.

وی در ادامه از سفر رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد حضور دکتر احمد مخبر به استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

این مسؤول اضافه کرد: بازدید از شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت و بررسی وضعیت اقتصادی استان به ویژه مناطق محروم دیشموک، قلعه رئیسی، باشت و لوداب از جمله برنامه‌های رئیس اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

محنایی اضافه کرد: در بازدید دکتر مخبر از مناطق محروم استان متناسب با حوزه اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام می‌شود، همچنین در پایان سفر دو روزه و بعد از مشخص شدن طرح‌های عمرانی و اقتصادی به صورت معین و یا طرح‌های حوزه جغرافیایی تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری استان و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری طرح‌های اشتغالزایی موجب ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان و همچنین ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214059
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما