یکشنبه 3 بهمن 1395 - 0:12

میزان شانس احمدی‌نژاد برای ریاست مجمع/ توئیت بازی مجری سیما و نماینده معروف/گزینه‌های پوششی اصلاح طلبان برای انتخابات 96/ مسجدجامعی استعفایش را از شورا پس گرفت/ تحلیلی از سیاست ترامپ درباره برجام

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
استفاده از فاجعه پلاسکو برای انتقاد از آمریکا
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین تصریح کرد: حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در تهران که طی آن عده‌ای از افراد جهادگر مجروح شدند یا دعوت حق را لبیک گفتند، حادثه‌ای هشدار دهنده و تأثر برانگیز بود. وی افزود: این ساختمان قبل از انقلاب توسط آمریکایی‌ها ساخته شده بود و از استحکام آن خیلی هم تعریف می‌کردند، مانند سایر کارهایی که انجام می‌دهند، می بینیم که نه به ساختمان آمریکایی می‌شود اعتماد کرد نه به سیاست، نه به امضای آمریکایی‌ها؛ تا کنون نیز ما از آمریکا تنها خیانت و بدقولی دیده‌ایم.انتخاب این خبر را منتشر کرد.
مسجدجامعی استعفایش را از شورا پس گرفت 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: احمد مسجد جامعی به دلیل وقوع حادثه پلاسکو و حساسیتش در این خصوص استعفای خود را از شورای شهر پس گرفت. ابوالفضل قناعتی افزود: مسجد جامعی اعلام کرده تا بررسی موضوع، مشخص شدن علت و تعیین تکلیف این حادثه در شورای شهر باقی می ماند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسجد جامعی پس از بررسی موضوع حادثه ساختمان پلاسکو مجددا استعفا می دهد یا خیر گفت: وی صحبتی در این خصوص نکرده است.ایرنا این خبر را منتشر کرد.
تکذیب مخالفت آیت‌الله طالقانی با ساخت پلاسکو 
خانواده طالقانی مخالفت آیت‌الله طالقانی با ساخت ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.  اعظم طالقانی در این باره، اظهار کرد: وقتی خبر مخالفت آیت الله طالقانی باساخت ساختمان پلاسکو  منتشر شد از خانواده‌ام سوال کردم که آیا از این امر مطلع هستید یا خیر، آنها هم مثل من این موضوع را تکذیب کردند.  وی افزود: اگر کسی برای اثبات این موضوع دلیل و سندی دارد باید آن را ارائه دهد. بر اساس شایعات نمی‌شود صدق موضوعی را دریافت کرد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
ادعای مالک ساختمان پلاسکو 
سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ساختمان قبل از انقلاب ساخته شده و سرقفلی همه واحدهای آن به مردم واگذار شده بود عنوان کرد: بنابراین ما هیچ چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان. البته ما هم مسئولیتی داریم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنیم. وی با بیان اینکه امروز می‌خواهم خطاب به کسانی که اینجا کسب و کار داشتند اعلام کنم که این ساختمان را با کیفیت بسیار خوب و منطبق با مشخصات خوب ظرف دوسال خواهیم ساخت، گفت: پس از آن این واحدها را طبق ضوابطی به ذینفعان واگذار خواهیم کرد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.
احمدی‌نژاد اقبالی برای ریاست مجمع ندارد
حجت‌الاسلام مصطفی درایتی،  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران درباره مطرح شدن نام محمود احمدی‌نژاد از سوی جریان‌های حامی او هم برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هرکسی از منظر خود به این مسئله نگاه می‌کند اما من فکر می‌کنم که ایشان نه اقبالی در جامعه داشته باشند و نه اقبالی در میان نخبگان نظام و همین موجب می‌شود تا ریاست مجمع برای او برازنده باشد.ایلنا این خبر را منتشر کرد.
حال آیت‌الله جنتی خوب است
عباسعلی کدخدایی درباره برخی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کسالت آیت الله جنتی و بستری شدن ایشان در یکی از بیمارستانهای تهران، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: حال ایشان خوب است و الحمدلله هیچ عارضه ای ندارند. وی تصریح کرد: امروز هم در شورای نگهبان تا ظهر با هم جلسه داشتیم و حالشان هم خوب بود و مشکلی ندارند. مهر این خبر را منتشر کرد.
محمود صادقی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد
محمود صادقی دبیرکل حزب انجمن اسلامی مدرسین به مدت سه‌ماه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده گرفت.محمد خونچمن عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اظهار داشت: محمود صادقی دبیرکل حزب انجمن اسلامی مدرسین به مدت سه‌ماه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده گرفت.  ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فصلی است و هر سه ماه یکبار ریاست آن به یکی از احزاب عضو واگذار می‌شود. حزب کارگزاران سازندگی پیش از این در فصل پاییز ریاست این شورا را برعهده داشت که سبب برگ‌ریزان و ایجاد اختلافاتی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد. فارس این خبر را منتشر کرد.
پیغام خصوصی آتش‌نشانان به رهبر انقلاب 
حجت‌‌الاسلام سیدرضا تقوی که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عیادت آتش‌نشانان که بیمارستان بستری بودند، رفته بود از پیغام خصوصی آتش‌نشانان به رهبر معظم انقلاب خبر داد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.
قیمت سربازی در لایحه دولت چقدر است؟
بر اساس این تبصره میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی از این قرار است؛ مشمولان زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 250 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، ‌دکترا پزشکی 35 میلیون تومان، دکترا غیرپزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا 50 میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.  این در حالی است که به ازای هرسال غیبت مازاد بر هشت سال 100 درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز این خبر را منتشر کرد.
فضا پس از فقدان هاشمی برای روحانی مثبت شده است
جهانبخش محبی نیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز با پرشور توصیف کردن انتخابات سال آتی گفت :نمیتوان با این تفکر که ۴سال ریاست جمهوری را در دست داشته می توانند در دور بعد هم پیروز شوند. روحانی برای دور بعدی باید توان بیشتری را صرف کند. نیروهای مقابل روحانی هم نمیتوانند از وجود برخی مشکلات از سوی دولت سواستفاده کنند.  این کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به وضعیت حسن روحانی پس از آیت الله هاشمی، گفت:فضا پس از فقدان آیت الله هاشمی میتواند برای روحانی مثبت هم تلقی شود و شاهد چرخش روحانی در قبال برخی از جریانات کشور باشیم.
جمله‌ای اینستاگرام رهبری درباره جوانان حزب‌اللهی
صفحه‌ اینستاگرام منصوب به رهبر معظم انقلاب در پی حادثه آوار شدن پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان متنی از سخنان ایشان منتشر کرد که فرموده‌اند: وقتی مسئله جان دادن باشد همین جوانان حزب‌‌اللهی با تمام وجود و اخلاص به میدان می‌آیند.
اصول‌گرایان باید آرای خاکستری را جذب کنند
روح الامینی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در انتخابات آتی باید آرای خاکستری را جذب کنیم. اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی سازمان دهی نیروهای انقلاب در سراسر کشور و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری و اداره کشور است که در این راه باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد. این فعال سیاسی ادامه داد: برای پیروزی در انتخابات آتی باید به مشترکات تکیه و از اختلاف دوری کرد و چند گام از اصول گرایی جلوتر رفت.
تحلیل اصغرزاده از سیاست ترامپ درباره برجام 
اصغرزاده با تأکید بر اینکه شعارهای انتخاباتی ترامپ بر سیاست های او در مورد ایران اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: ترامپ در برجام مداخلاتی دارد و سختی هایی را ایجاد می کند و چون در ایران بازتاب پیدا می کند آقای روحانی دچار مشکل می شود و اصولگرایان از این موضوع استفاده می کنند. مقداری بیش از چیزی که ما تصور می کنیم وجود ترامپ در کاخ سفید بر مسائل داخلی ایران و انتخابات سال 96 تأثیر خواهد گذاشت. وی ادامه داد: آقای روحانی اگر بجنبد و دارای نقشه راه باشد می تواند سیاست خارجی خودش را طوری تنظیم کند که بر عکس این سه سال که تمرکز بر روی مذاکره با 1+5 به ویژه آمریکا بود تمرکز را روی اروپا و بقیه همپیمانان برجام بگذارد. چون برجام یک معاهده بین المللی است. بنابر این روحانی می تواند زوایا را مقداری باز کند و سیاست خارجی خودش را گسترش دهد و در شکاف بین ترامپ و اروپا حرکت کند.این مطلب در جماران منتشر شده است.
زیباکلام: اصلاح‌طلبان محتاج روحانی هستند
زیباکلام ایده نامزد پوششی در کنار روحانی را رد کرد و تأکید دارد اصلاح طلبان محتاج روحانی هستند و باید از او حمایت کنند. او حتی انتخابات 96 را زمان مناسبی برای کاندیدای مستقل داشتن اصلاح طلبان ندانست حتی اگر افرادی باشند چون مطهری یا پزشکیان. او تاکید دارد که عارف گزینه مناسبی برای اصلاح طلبان نیست چون توان مدیریت سیاسی ندارد. وی معتقد است: مردم همچنان آقای کواکبیان را به عنوان اصلاح طلب نمی شناسند. حالا هر دفعه این را گفتم آقای کواکبیان کلی از دست من دلخور شد و گفت “زیباکلام چه کاره است” ولی اگر او امروز در مجلس دهم حضور دارد به خاطر آن است که در لیست امید قرار داشت. اگر خودش تابلو مستقل می زد یک دهم این رأی را هم نمی آورد.
کاندیداها از جهت روانشناسی هم بررسی شوند
گنجی از روش طول تاریخی به عنوان یکی دیگر از راه‌های مطالعه جریانات نام برد که در کتابش به آن پرداخته است و گفت: روش طول تاریخی اکنون در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود و یک روش دیگر که بسیار مهم است این است که جریان‌ها با بحران‌های مختلف چگونه مواجه می‌شوند، حدود 27 بحران در این کتاب آورده شد که یک جوان می‌تواند ببیند جریان‌ها با این بحران‌ها و مسائل چگونه برخورد کرده‌اند.وی افزود: روش اصولی، روش دیگری است که به آن پرداخته شده است. در این فصل اصول انقلاب شاخص قرار گرفته است که با این شاخص می‌توان جریان‌های مختلف را سنجید. برخی نخبگان مدعی، نظام جمهوری اسلامی را اصلا قبول ندارند ولی برای آن کتاب نوشته‌اند که با این شاخص‌ها می‌توان آنها را شناخت.مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: بحث جنبه‌های روانشناختی مسئله مهمی است که به دلایلی فرصت نشد در این کتاب آورده شود. من معتقدم شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری از جهت روانشناسی هم باید کاندیدها را بررسی کند، که ما این را لحاظ نمی‌کنیم و باعث می‌شود در آینده با مشکل روبرو شویم.
گزینه‌های پوششی برای انتخابات 96 
عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد جهانگیری و نجفی بهترین گزینه‌ها برای ایفای نقش نامزد پوششی روحانی در انتخابات پیش رو هستند.محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی با اشاره به انتخابات پیش رو در نظر گرفتن نامزد پوششی برای روحانی را هوشیاری جریان اصلاحات عنوان کرد و اظهار داشت: نجفی و جهانگیری بهترین گزینه‌ها برای ایفای این نقش هستند. عطریانفر ادامه داد: اگر بخواهیم ارزیابی واقع‌بینانه و قابل دسترس پیدا کنیم افرادی مناسب‌تر از جهانگیری و نجفی نخواهیم داشت چراکه این دو بزرگوار هر دو این صلاحیت و کفایت را دارند اما آقای جهانگیری به اعتبار اینکه در موقعیت معاون اول و در مسائل به روز است و مأموریت‌های بسیار مهمی را از طریق دولت دنبال می‌کند حتی نسبت به آقای نجفی در اولویت قرار می‌گیرد. عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: البته بنده شخصا از علاقمندان و مدافعین آقای نجفی هم هستم، او دچار یک بیماری قلبی است که حتی برای وزارت و معاونت ریاست جمهوری هم پزشک معالج او را از قبول مسئولیت باز داشت. از این رو ما آقای جهانگیری را تقدم می‌بخشیم. این مطلب در فارس منتشر شده است.
توئیت بازی مجری سیما و نماینده معروف
مجری معروف در توئیتی جوابی جالب به یک نماینده که نظری عجیب در مورد حادثه پلاسکو داده بود نوشته است.رضا پور حسین از جمله مدیران صدا و سیما و مجری معروف مناظره‌های سال88 در توئیتی جوابی جالب به توئیت عجیب محمود صادقی که در مورد حادثه پلاسکو داده بود نوشته است.
توئیت بازی مجری سیما و نماینده معروف/گزینه‌های پوششی اصلاح طلبان برای انتخابات 96/مسجدجامعی استعفایش را از شورا پس گرفت/تحلیل اصغرزاده از سیاست ترامپ درباره برجام
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کوروش نبوی گفت:

    ?سرگذشت عجیب ساختمان پلاسکو

    ساختمان پلاسکو که صبح پنجشنبه طعمه‌ی حریق شد، پس از چند ساعت آتش‌سوزی اطفاء شد، بعد خبر رسید که آتش دوباره گُر گرفته و سرانجام به همین علت فرو ریخت، سرگذشت عجیبی داشته است.
    ساختمان 15طبقه‌ی پلاسکو را نخستین ساختمان بلندمرتبه و مدرن ایران در تهران می‌دانند که بیش از نیم قرن پیش ساخته شد.
    این ساختمان توسط حبیب‌الله القانیان (معروف به حاج‌حبیب!) رییس انجمن کلیمیان تهران، مالک کارخانه‌ی پلاسکو – بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی پلاستیک ایران – ساخته شد. گفته می‌شود در آن زمان برخی روحانیان سیاسی تهران به ساخته شدن بلندترین ساختمان تهران توسط یهودیان ایرانی اعتراض شد.
    حبیب‌الله القانیان، متولد 1288 خورشیدی، از خانواده‌ای بود که به‌مدت چند دهه پیشگام نوآوری‌های تجاری و صنعتی در ایران بودند. حبیب که کارش را در نوجوانی، در هتل یکی از اقوام آغاز کرده بود، سال 1337 شرکت پلاسکو و پس از آن، صنایع پروفیل آلومینیوم را تاسیس کرد.
    ساختمان پلاسکو و ساختمان آلومینیوم، به‌عنوان نخستین برج‌های ایرانی، بخشی از اموال این سرمایه‌دار ایرانی در جهان بودند. در سال‌های 1970 او و برخی دیگر از تجار ایرانی به چین دعوت شدند و روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و چین را بنا نهادند.
    او با پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 هم کشور را ترک نکرد، توسط انقلابیون دستگیر و در دادگاهی به جرم فساد از طریق تماس با اسرائیل و صهیونیسم و جنگ با خدا و دوستان خدا، محاکمه و در دادگاهی که گفته می‌شود کلا 20 دقیقه طول کشید، توسط صادق خلخالی به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او بلافاصله اجرا شد.
    در دادگاه به اسنادی اشاره شد که ساواک درباره‌ی ارتباط او و بسیاری دیگر از سران یهودیان ایران با اسرائیل داشته و به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در آنجا پرداخته بودند. در این اسناد گفته شده بود، القانیان، مشغول احداث ساختمان چندین طبقه در نزدیکی تل‌آویو است؛ با بلندی سه برابر ساختمان پلاسکو تهران!
    با این حال، متهم در دفاعیات خود گفت: «اینجانب حبیب القانیان، افتخار می‌کنم کلیمی ایرانی هستم… تا به حال هیچ‌گونه کمک و یا اعانه به نفع اسرائیل نداده و نخواهم داد. من موافق کشتار مردم فلسطین نیستم… افتخار می‌کنم دارای سهمی از کارخانجات پلاسکو ملامین، پلاستیک شمال، لوله شمال و کارخانه یخچال جنرال الکتریک و پروفیل آلومینیوم می‌باشم. هیچ دارایی به‌نام من در اسراییل وجود ندارد».
    او در وصیت‌نامه‌اش از وراثش درخواست کرد که به حساب‌هایش رسیدگی کنند و بدهکاری‌هایش را به افراد مربوط پرداخت کنند، حقوق عقب‌افتاده‌ی کارمندانش را به آنان بدهند، او را حلال کنند و خانواده‌اش یک سال برایش دعا کنند.
    ساختمان پلاسکو و ساختمان آلومینیوم پس از اعدام القانیان، مانند دیگر اموالش مصادره و به بنیاد مستضعفان تحویل داده شد.
    ساختمان پلاسکو در تمام این سال‌ها، در اختیار تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و معروف بود که اجناسش گران فروخته می‌شود.
    این ساختمان پس از ابتلای یک واحد آن به آتش در صبح پنجشنبه 30 دی 95، اطفای آتش توسط آتش‌نشانان و شیوع دوباره‌ی آن، پس از چند ساعت، کمی مانده به ظهر، کامل فرو ریخت.

دیدگاه شما