شنبه 2 بهمن 1395 - 22:47

برخی تجهیزات آتش‌نشانی یاسوج بیش از 30 سال عمر دارند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکانات و تجهیزات آتش نشانی این شهر جوابگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش بویرنیوز، «محمد رستمی»  با بیان اینکه با غمی وصف ناپذیر، شهادت جوانان برومند همکارم از تبار حماسه و ایثار را به خانواده هایشان، آتش نشانان کشور و همچنین ملت شهید پرور تسلیت عرض می کنم، افزود: برخی مناطق شهر یاسوج از جمله بازار عمده فروشان و جمعه بازار این شهر شرایط و وضعیتی همچون ساختمان پلاسکوی تهران دارند که باید قبل از وقوع هر گونه حادثه ای پیشگیری های لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد:  هر روز بر ساختمانهای چند طبقه این شهر افزوده می شود اما متاسفانه تجهیزات و امکانات آتش نشانی به روز نیستند و برخی از آنها قدمتی بیش از 30 سال دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یاسوج خاطرنشان کرد: 9 دستگاه خودرو سبک و سنگین داریم که از این تعداد سه دستگاه خودرو مربوط به سال 63 هستند و این تعداد خودرو به اندازه یک ایستگاه برخی شهرها در استانهای همجوار است.

رستمی تصریح کرد: آتش نشانی یاسوج فاقد دستگاه تخلیه دود(فن فشار مثبت و منفی) و تشک نجات است.

وی ادامه داد: در صورتی که حوادثی همچون پلاسکو در شهر یاسوج رخ دهد خودرو نردبان دار فوماتیک نداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یاسوج با بیان اینکه 50 نفر نیروی داریم که از این تعداد 40 نفر عملیاتی هستند، عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام روستاهای شهرستان بویراحمد را پوشش می دهیم تجهیزات، امکانات و نیروی ما جوابگو نیست و واقعا ضعیف و در شأن مرکز یک استان نیست بنابراین باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

رستمی اضافه کرد: با این وضعیت باید هر لحظه امکان وقوع حادثه ای همچون پلاسکو تهران در شهر یاسوج باشیم که از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که در این زمینه همکاری، حمایت و کمک نمایند چراکه «علاج واقعه قبل از وقوع بایدکرد».

 ایسنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213984
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما