پنجشنبه 30 دی 1395 - 23:41

نماینده بویراحمد و دنا: خبرهای خوبی در راه است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بداخلاقی‌های رسانه‌ای منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی عصر امروز در همایش بررسی موانع مهارت آموزی، توسعه و اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی که در شهر سی‌سخت برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌ها و همایش‌هایی می‌تواند منجر به رفع مشکلات و منشا خیر و برکت باشد، گفت: در گذشته بیشتر جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کردند اما در دهه‌های اخیر شاهد افزایش شهرنشینی و کاهش جمعیت روستاها هستیم و اگر توجه نکنیم 40 درصد جمعیت ساکن در روستاها نیز کاهش می‌یابد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس بیان کرد: توجه ویژه به توسعه پایدار روستاها و ایجاد تعادل و برابری معقولانه در روستاها منجر به توقف مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از روستاها به شهرها می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر روند توسعه و عمران در روستاها شتاب بیشتری به خود گرفته که وضعیت کالبدی در روستاها بیانگر توجه به روستاها است و در کنار هر روستایی که عبور می‌کنیم سیمای تحول را شاهد هستیم، ضمن اینکه در روند عمران و آبادی روستاها باید به اقتصاد آنها توجه شود.

وی با اشاره به احداث طرح‌های عمرانی و فضاهای بهداشتی درمانی در روستاها گفت: اگر این فضاها در روستاها احداث شود اما به مقوله اقتصاد و معاش مردم بی‌توجه باشیم این خدمات نه تنها موثر نیست بلکه به معضلی برای مردم تبدیل می‌شود.

زارعی با اشاره به ایجاد اشتغال خرد روستاها در بخش های کشاورزی و صنایع دستی گفت: امسال در مجلس مبلغ قابل توجهی با حمایت مقام معظم رهبری برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، صنایع دستی و سایر مشاغل روستاها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار تزریق منابع باید حرفه آموزی مورد توجه قرار گیرد و از این راه برای جوانان اشتغال ایجاد شود، افزود: بیش از 70 درصد بودجه کشور به امور جاری اختصاص می‌یابد بنابراین اشتغال تنها شغل‌های دولتی نیست بلکه از این طریق می‌شود ایجاد اشتغال کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و افزود: نسخه شفابخش اقتصاد وابسته به نفت اقتصاد مقاومتی است، چراکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست.

 زارعی در ادامه از برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای در استان انتقاد کرد و اظهار کرد: شاهد برخی بداخلاقی‌ها  و افراط و تفریط در رسانه‌های استان هستیم که این بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها منجر به توسعه استان نمی‌شود و ما را از مسیر اصلی دور می‌کند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم بداخلاقی‌های برخی رسانه‌های استان، اما اقدامات خوبی صورت گرفته و در سفر رئیس جمهور بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در حوزه آب به مناقصه رفته که اختصاص اعتبار برای تصفیه‌‌خانه یاسوج به مبلغ 100 میلیارد ریال و اختصاص 100 میلیارد ریال دیگر برای اصلاح و بهسازی برخی شبکه آب، تأمین آب برای شهرهای مادوان و بلهزار از جمله اقدامات در حوزه آب است.

وی به اختصاص اعتبار 300 میلیارد تومانی در حوزه راه و ارتباطات خبر داد و افزود: براساس نامه‌ای که به وزارت راه ارسال شد پروژه‌های باغچه سادات یاسوج-سی‌سخت، پروژه اقلید-یاسوج، پروژه تقاطع غیر هم‌سطح یاسوج-اصفهان و ورودی شهر یاسوج و همچنین احداث پل سوم بشار و اتصال آن به محور یاسوج جزء پروژه‌های اصلی قرار گرفتند و اعتباری به آنها اختصاص داده شد.

زارعی با اشاره به فعال بودن پروژه راه‌آهن یاسوج گفت: براساس آخرین اطلاعات اکیپ این طرح مهم با وجود سردی هوا در حال کار کردن است، ضمن اینکه در بخش گردشگری با توجه به قابلیت دو شهرستان بویراحمد و دنا 100 میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده که 11 میلیارد آن از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مبلغ 100 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری بویراحمد و دنا و توسعه صنایع دستی اختصاص داده شده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال آینده شاهد ایجاد تولید، رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213729
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر خدمت بی منت و درود بر حاج زارعی مرد روزهای سخت

  2. ناشناس گفت:

    همون قولهایی که قبلا داده و هیچی توش نبوده انجامش بده خبر خوب نمیخواد 

دیدگاه شما