چهارشنبه 29 دی 1395 - 19:03

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی در استان تلاش کنند.

به گزارش بویرنیوز، آیت‌الله سید‌ شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در نشست انجمن فقه و حقوق شهروندی که در حوزه علمیه برادران یاسوج برگزار شد با اشاره به جایگاه والای علم در همه ادیان گفت: انبیاء تلاش کردند که به علم جایگاه والایی بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علم و علم‌اندوزی باید در رضای خدا باشد، افزود: انسانی که برای آموختن علم و دانش تلاش می‌کند باید خدا را در این امر لحاظ کند و برای رضای خدا گام بردارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اخیرا در بحث حقوق و تکلیف، حق‌گرایان به لحاظ کمی افزایش و تکلیف‌گرایان در حال اندک شدن است،که تکلیف هم حق انسان است.

نمیانده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر منظور از حقوق شهروندی یعنی انسان اجتماعی و حقوق انسان مدنی و شهری، چه اتفاقی افتاده که طرفداران حق انسان در یک طرف بحث انسان آزاد و دارای آزادی را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر حق انسان اجتماعی و شهروندی را بیان می‌کنند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر این انسان، فرد ذی‌حقی به لحاظ تکلیف باشد باید وارد اجتماع شود و باید این انسان وظیفه‌‌مند و مسوول شود و نگرش تکلیف‌گرایانه برای این فرد ایجاد شود.

ملک‌حسینی بیان کرد: حقوق شهروندی به سمت انسان معتدل پیش برود نه انسان مطالبه‌گر که حرکت به سمت انسان مطالبه‌گر حرکت خطرناکی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها برای افزایش سطح علمی و پژوهشی در استان تلاش کنند و تشکیل انجمن فقه و حقوق شهروندی را به فال نیک می‌گیریم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در این نشست گفت: اولین انجمن فقه و حقوق شهروندی کشور در استان با حضور اساتید دانشگاه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه می‌توان چهار انجمن با مرکزیت استان در استان‌های دیگر راه‌اندازی کرد، افزود: این انجمن می‌تواند سه مجله Isi تهیه و تدوین و ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در پایان تصریح کرد: ارتقای منزلت علمی پژوهشی اساتید، تقویت سطح علمی اساتید و حوزوی‌ها و انتشار کتب علمی از جمله اهداف این انجمن است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما