چهارشنبه 29 دی 1395 - 15:55

مهم‌ترین چالش پیش روی زنان سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیکاری مهم‌ترین چالش پیش روی زنان سرپرست خانوار در این استان است.

به گزارش تسنیم، فریبا رحمانپور عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: در این استان توانمند سازی زنان و خانواده از طرح‌های مورد پیگیری و بررسی بود که در این راستا بیش از 260 زن در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، 10 تشکل مردم نهاد و 10 تیم همکاری حمایت از زنان استان آموزش دیدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش‌ و نمایشگاه‌هایی برای توانمندسازی زنان از جمله بانوان کارآفرین، افزایش دوره توان‌افزایی مشاوران استان، تشکل شورای مشورتی، برگزاری کارگروه زنان و خانواده، برگزاری زنان و اقتصاد مقاومتی و همایش زنان و خانواده جنوب کشور در یاسوج را از جمله فعالیت‌های و عملکرد حوزه بانوان در این استان برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بانوان استان نیاز به اشتغالزایی است که با توجه به اینکه این استان یکی از قطب‌های صنایع دستی در کشور است نیازمند ایجاد غرفه و بازارچه‌های دائمی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکلات سلامت حوزه زنان برگزار شد، عنوان کرد: با هدف آمادگی خانواده‌ها در برابر بلایای طبیعی در اجرای طرح ملی  خادم مشارکت فعال داشتیم.

رحمانپور با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار بیکاری است، بیان کرد: جهت حمایت از این بانوان و زنان کارآفرین نشست‌های متعددی با مسئولان اداره کل کار برگزار شد.

وی پیگیری برنامه‌های کارگروه کودک، برگزاری نشست‌های مشورتی با بانوان فعال را از دیگر فعالیت‌های حوزه زنان استان برشمرد و افزود: برای حل مشکلات کارآفرینان با صندوق کارآفرینی امید تعامل سازنده داریم.

رحمانپور با توجه به آمار بالای زنان سرپرست خانوار و مشکلات معیشیتی و بهداشتی آنها، اظهار داشت: برای ایجاد کلینیک زنان و خانواده تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213624
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما