سه شنبه 28 دی 1395 - 20:15

رونمایی احمدی‎نژادی‎ها از نامزد اصولگرایان در انتخابات۹۶/ خودسوزی اعتراضی یک نانوا در اردبیل/ توصیه قرآنی روحانی به ترامپ/ تهدید یک بازیگر زن به اسیدپاشی

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
توصیه قرآنی حسن روحانی به ترامپ
روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره احتمال نقض برجام از سوی رییس جمهوری جدید آمریکا توصیه ای قرآنی به دونالد ترامپ کرد.رئیس جمهور گفت: برجام این نیست که کسی جایی انتخاب شود بگوید من خوشم نمی‌آید. رییس‌جمهور منتخب آمریکا نمی تواند خوشش نیاید. آمریکایی ها بدقلق هستند و بدعهدی کردند اما نسبت به آینده خوشبینم.رئیس جمهور اضافه کرد:«عسی أن تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» قرآن می‌گوید ای بسا از چیزی خوشت نمی‌آید درحالی‌که به نفع شماست. برجام برای آمریکا خیر است حالا رئیس جمهور منتخب آمریکا متوجه نیست. این مسیر را ادامه می دهیم باید تدبیرمان را بکار بگیریم.روحانی تاکید کرد: برجام تمام شده است و در شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است و به سند بین المللی درآمده است و توافقی چند جانبه است و معنا ندارد در خصوص آن بگویم می خواهیم مذاکره کنیم.
توضیح محمد هاشمی درباره یکی از مشاوران مرحوم آیت‌الله هاشمی
رییس دفتر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که مرتضی الویری بر اساس قراردادی که با مجمع دارد، کماکان در خدمت مجمع تشخیص مصلحت نظام است.محمد هاشمی با نادرست خواندن اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه مرتضی الویری در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مسئولیتی به‌عهده ندارند، گفت: آقای الویری تا سال 1391 در یکی از زیر مجموعه‌های فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت داشتند و از این سال با درخواست مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مامور به خدمت شدند .وی با اشاره به اینکه حدود دو سال و نیم قبل ایشان بازنشسته شدند، تصریح‌کرد : بعد از بازنشستگی نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تداوم همکاری با آقای الویری قرارداد امضاء کرد و به موجب این قرار داد ایشان در حال حاضر در خدمت مجمع تشخیص مصلحت نظام و با مجمع همکاری دارند.
واکنش کیهان به تصدی کتابخانه ملی توسط مسجدجامعی
کیهان نوشت: درحالی که طی هفته‌های اخیر شایعاتی درباره احتمال حضور یکی از وزرای ارشاد دولت مدعی اصلاحات به عنوان رئیس‌کتابخانه ملی شنیده می‌شد، احمد مسجدجامعی روز گذشته با استعفا از شورای اسلامی شهر تهران، رسیدن به ریاست کتابخانه ملی را قطعیت بخشید.از ابتدای شروع فعالیت دولت یازدهم، افراطی‌ها همواره در پی این بودند که مسجدجامعی نیز در این دولت صاحب پست و مقام شود! رسانه‌های زنجیره‌ای در روزهای پس از انتخابات سال ۹۲ از مسجدجامعی به عنوان گزینه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد می‌کردند. حتی پس از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد نیز همین رسانه‌ها بار دیگر تنور شایعه رسیدن مسجدجامعی به این وزارتخانه را داغ کردند، اما باز هم نشد!تا اینکه بالاخره پس از حدود چهار سال فضاسازی رسانه‌ای، دولت حسن روحانی پذیرفت که به مسجدجامعی سمت بدهد؛ البته این سهم دهی، از حد کتابخانه ملی بیشتر نشد!نکته قابل تأمل این است که مسجدجامعی طی هفت سال گذشته، همواره در نقش پادوی سیدمحمد خاتمی نقش‌آفرینی کرده است. وی طی سال‌هایی که خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه سال ۸۸ ممنوع التصویر بود، تلاش داشت تا زمینه را برای حضور وی در محافل مختلف، از جمله مراکز فرهنگی و تماشاخانه‌های تئاتر فراهم کند. وزیر ارشاد دولت اصلاحات همچنین چندی پیش در تشییع جنازه یکی از فراماسون‌های وابسته به دربار پهلوی حضور یافته بود.با این اوصاف به نظر می‌رسد که با حضور مسجدجامعی در کتابخانه ملی، باید انتظار داشت که این نهاد، کاربرد فرهنگی و علمی خود را از دست بدهد و بیشتر به تشکیلاتی سیاسی و جناحی تبدیل خواهد شد. گفتنی است متأسفانه کتابخانه‌ ملی پیشتر و در زمان ریاست‌ صالحی امیری (وزیر فعلی ارشاد) نیز همین رویه را پیش گرفته بود تا آنجا که برای یک بهایی مراسم تجلیل گرفتند و سند شناسایی مخدوش او را بر روی جلد نشریه کتابخانه ملی نهادند.همچنین برخی اخبار حاکی از وجود برخی تخلفات قانونی در مدت زمان حضور مسجدجامعی در شورای شهر است و علت انتقال او به کتابخانه ملی را همین تخلفات عنوان می‌کنند.
استفاده از تیر جنگی برای سقوط پهپادهای غیرنظامی مناسب نیست
اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم، رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح درباره استفاده از ضد هوایی برای سرنگونی پهپادهایی غیر نظامی گفت: از دونگاه باید یه این قضییه توجه شود اول اینکه واکنش فوق نشان از آمادگی نیروهای نظامی کشور دارد و علاوه بر آن عکس‎العمل سریع و موثر بودن آنها را به نمایش می‎گذارد.وی در ادامه درباره بخش بعدی مسئله فوق تاکید کرد: نکته‎ای که در رابطه با موضوع مورد بحث باید مدنظر قرار گیرد این است که در چنین مواردی همیشه نیاز نیست تا از تیر جنگی استفاده شود، روش های دیگر مانند«جنگال» یا وسایل دیگر که نام برده نمی‎شود و برادران به خوبی از آن اطلاع دارند، وجود دارد که می‎توان به وسیله آن پهپادها را هدایت کرد.کوثری در ادامه اضافه کرد: بهتر آن است از وسایل و ابزار غیر جنگی برای سقوط پهپادهای غیر نظامی استفاده شود تا این شائبه در بین مردم پیش نیاید که اتفاقی در حال روی دادن است، کشور ما در این خصوص توانایی های لازم را دارد و به این سطح از هوشیاری رسیده که برای سقوط پهپاد بهترین راه کدام است.این نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در این باره که پرواز در منطقه ممنوعه برای دومین بار است که صورت می گیرد، اظهار داشت: در خصوص پهپاد اول که توضیحات داده شد و اشتباه مستند ساز صداوسیما بود. مورد دوم هم جای هیچ نگرانی ندارد زیرا از این موارد می‎تواند توسط هر دانشجویی به وجود آید، زیرا به سادگی ساخته می‎شود و مورد پیگیری قرار می‎گیرد.
رونمایی احمدی‎نژادی‎ها از نامزد اصولگرایان در انتخابات۹۶
کانال جبهه مستضعفین نزدیک به محمود احمدی‎نژاد و جریان فکری منتسب به او در خبری مدعی شد که سید ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدا نهایی اصولگرایان برگزیده شده است.
خودسوزی نانوای اردبیلی در محوطه اداره صنعت و معدن
چهار روز پیش یک مرد نانوا در مقابل اداره کل صنعت و معدن استان اردبیل اقدام به خودسوزی کرد، با این حال در این روزها هیچ واکنشی از هیچ مسئولی در این استان دیده نشده است.اداره غله استان اردبیل به دلیل بدهی این نانوا به این اداره و همچنین بدهی سنگین او به یکی از بانک‌های خصوصی به ملبغ ۳۰۰ میلیون تومان از دادن آرد به او خودداری کرده بود. از طرفی برای منزل او از سوی بانک حکم اجرا صادر شده بوده است.استاندار و فرماندار قول داده بودند اداره کل صنعت و معدن با این نانوا هماری کند تا او بتواند با ادامه کار بدهی خود را بپردازد با این حال بازهم اداره آرد از دادن آرد به او خودداری کرده و این فرد در محوطه اداره صنعت و معدن استان اردبیل اقدام به خودسوزی کرده است. این نانوا به بیمارستان سوانح سوختگی تبریز منتقل شده و گفته می‌شود ۶۰ درصد سوختگی دارد.این خبر در آذر سلام منتشر شده است.
۲ دستور رهبری به فرمانده نیروی زمینی ارتش
حیدری اظهار داشت: برنامه ای در ۵ حوزه محضر فرمانده کل قوا ارائه کردیم، نیروی انسانی، ساختار سازمان نیروی زمینی، تجهیزات و تسلیحات، راهبردها و روش‌ها و اماکن و تاسیسات که در تمامی این برنامه ها، محور و اساس اوامر مقام معظم رهبری(حفظه الله) است.وی گفت: فرمانده معظم کل قوا دو دستور صریح بیان فرمودند، بهبود  معیشت کارکنان و ارتقاء توان رزمی، ماموریت اول بنده بهبود وضعیت معیشت کارکنان خواهد بود، چون روحیه بسیار مهم است و از ابزار و تجهیزات بدون روحیه نمی توان بخوبی استفاده کرد.فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت: حفظ کرامت و حرمت انسان ها بخشی از معیشت است، باید امکانات موجود به خوبی بین همه تقسیم شود و اینطور نباشد که فقط عده ای از آن استفاده کنند. نگاه ما در نیروی زمینی، نگاه عدالت محور است در شغل دادن و سایر مسائل. هرکس احساس کرد عدالت نسبت به او رعایت نشده است، این حق را به او می دهم به هر شکل ممکن پیامش را به گوش من برساند و قول می دهم بررسی کنم و اگر حقی داشت، به او بازگردانم.
کنایه جالب روحانی به منتقدان خرید هواپیما
رئیس‌جمهور در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره خرید هواپیماهای جدید گفت: خرید هواپیما در حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار خواهد بود و برای همه مردم از جمله رانندگان تاکسی، هتل داران، مغازه دار ها و همه کسانی که به نحوی با حوزه گردشگری ارتباط دارند نتیجه بخش خواهد بود. در سال بالای 4 میلیارد دلار پول به شرکت های هواپیمایی کشورهای همسایه می دهیم و چه اشکال دارد  این پول را شرکت های داخلی به دست آورند. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه چه اشکال دارد مردم ما یک هواپیما سالم و تمیزسوار شوند گفت: انگار برخی می خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند خب کهنه اش را هم داریم، آن‌ها سوار شوند.ایسنا این خبر را منتشر کرد.
حمله شدید کیهان به علی مطهری
کیهان امروز در ستون گفت‌و شنودش نوشت: علی مطهری می‌گوید آزمایش موشکی کم‌عقلی است. وی در مصاحبه با عصر ایران گفته است: تندروی همیشه بد است. از اول انقلاب تا امروز هم هرجا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم. از طولانی کردن تسخیر سفارت آمریکا بگیرید تا قتل‌های زنجیره‌ای و توقیف همزمان چندین روزنامه و ممانعت از اظهارنظر منتقدان و احکام سنگین قضایی برای منتقدان سیاسی و تحریک دشمن برای وضع تحریم‌های اقتصادی و تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک‌پرانی و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن، همه اینها به انقلاب ما ضربه زده است. اینها انقلابی‌گری نیست، اقداماتی است که از روی کم‌عقلی یا هواهای نفسانی و کسب قدرت به هر وسیله ممکن است.  این اظهارات در حالی است که اولاً درک درست آقای مطهری از عقل محل تردید است؛ چه اینکه مثلاً وی پیش از این گفت «برای بررسی تصویب برجام، 20 دقیقه هم زیاد بود». در حالی خریدن یک جفت کفش یا یک دست لباس حداقل یک ساعت زمان می‌برد، آیا نشانه عقل است که درباره توافقی ناظر سرنوشت15-20 ساله کشور گفته شود «20 دقیقه هم برای بررسی آن زیاد بود»؟!  طبعاً با این سطح از عقل و شعور طبیعی هم هست که تقویت قدرت بازدارنده نظامی، کم‌عقلی خوانده شود.
پاسخ روحانی به سئوالی در مورد حصر
روحانی در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد حصر و تضمین اجرای حقوق شهروندی در کشور گفت: حقوق شهروندی یکی از وعده های من در انتخابات بود. منشور خوب و جامعی هست. این منشور متکی بر فصل سوم قانون اساسی هست. منشور حقوق شهروندی را به تمام دستگاه های اجرایی با مواد تک تک ابلاغ خواهم کردو تاکید می شود که اجرا کند. قوای دیگر هم باید در این زمینه کمک کند. وی افزود: اصول حقوق شهروندی پشتوانه قانون اساسی دارد و باید اجرا و عمل کنیم اینکه در مقام عمل برخی حقوق شهروندی هنوز عملیاتی نمی شود متاسف هستم. روحانی اضافه کرد: به عنوان رئیس جمهور همواره این مسائل را دنبال می کنم. در دولت از طریق وزیر دادگستری دنبال می کنم برخی مسائل هست که حل آن زمان می برد همه تلاشمان را انجام می دهیم و دلمان می خواهد برخی امور همین امشب انجام شود نه فردا. در برخی موارد نیاز به اجماع نظام داریم. من بسیار امیدوار به آینده هستم که امیدوارم همه تلاش ها روزی به ثمر بنشیند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
پخش زنده سخنان رییس جمهور از رادیو ایران قطع شد 
در حالیکه پیش از این اعلام شده بود نهمین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از شبکه های خبر، پرس تی وی و العالم همچنین رادیو ایران به صورت مستقیم پخش می شود. رادیو ابران پخش زنده نشست مطبوعاتی رییس جمهوری ساعت 17 قطع کرد.ایرنا این خبر را منتشر کرد.
توضیحات احمد خاتمی درباره چگونگی تعیین جانشین”آیت الله” 
یک عضو هیات رییسه مجلس خبرگان تعیین جانشین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان را منوط به هماهنگی این مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات میاندوره‌ای دانست. آیت‎الله سیداحمد خاتمی در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور با فوت نمایندگان مجلس خبرگان باید نسبت به برگزاری انتخاب اقدام کند اما ابتدا خبرگان باید موافقت خود را با زمان انتخابات میان دوره‎ای اعلام کنند؛ شورای نگهبان نیز وظیفه خود را انجام می‎دهد و سپس وزارت کشور نظر خود را اعلام می‎‏کند. وی گفت:جلسه  هیئت رئیسه مجلس خبرگان در بهمن ماه برگزار می‌شود که احتمالا14 بهمن این جلسه تشکیل خواهد شد که نسبت به این موضوع نیز بحث خواهد شد؛ جایگزین مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی از سوی ما تعیین نمی شود، بلکه زمان برگزاری انتخابات به شورای نگهبان و وزارت کشور از سوی هیئت رئیسه پیشنهاد می‌شود و سپس مردم نیز به انتخاب می پردازند که این مساله از افتخارات نظام محسوب می‎شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
طواف ایرباس جدید در مشهد
هواپیمای ایرباس 321 تازه خریداری شده روز سه شنبه در نخستین پرواز خود جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران را از تهران به مشهد برد. طبق عکس که کانال اطلاع‌زسانی هواپیمایی ایران منتشر کرده این هواپیما در آسمان مشهد به دور حرم رضوی طواف کرده است.
تهدید یک بازیگر زن به اسیدپاشی
همشهری از تهدید یک بازیگر زن به قتل و اسیدپاشی توسط خواستگار سمجش خبر داد. این روزنامه که نامی از این بازیگر به میان نیاورد نوشت: اين پرونده چندي پيش و با شكايت بازيگر معروف تلويزيون به‌نام «ب» در پليس فتاي استان البرز به جريان افتاد. اين زن در تشريح ماجرا گفت: مدت‌ها بود كه در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت داشتم تا اينكه چندي پيش فردي كه صفحه‌ مرا دنبال مي‌كرد و مدعي بود كه از علاقه‌مندان من است، برايم پيام فرستاد و پيشنهاد ازدواج داد. ابتدا پيام او را جدي نگرفتم اما از همان زمان مزاحمت‌هايش شروع شد و مدام پيام مي‌فرستاد و درخواستش را تكرار مي‌كرد. سرانجام به او جواب منفي دادم اما پس از اين ماجرا تهديدهاي او شروع شد. او در شبكه‌هاي اجتماعي به من توهين مي‌كرد و حتي تهديد مي‌كرد كه مرا به قتل مي‌رساند يا اينكه رويم اسيد مي‌پاشد.
مردم بیایند ثروت هاشمی را ببیند
غلامحسن کرباسچی در گفت‌وگو با روزنامه ایران از پیشنهاد تبدیل خانه آیت‌الله هاشمی به موزه خبر داد و گفت: تجلیلی که در مراسم تشییع از ایشان شد، نشان داد خیلی از افراد جامعه این را باور نکرده بودند؛ اما به هر حال یک جو ماورائی آقای‌ هاشمی را احاطه کرده بود. ایشان را آنقدر توانمند، قدرتمند و قوی می‌دانستند که فکر نمی‌کردند در عرض یک لحظه چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد. بر این اساس پیشنهاد شده منزلی که آقای‌ هاشمی در آن زندگی می‌کرد، با همین حالتی که هست چند سال موزه شود. نه اینکه  وسایلی را بیاورند که لازم نیست. در همین خانه را باز کنند و نگهبانی بگذارند تا مردم بیایند و ببینند آقای‌ هاشمی که می‌گفتند ثروتش چنین و چنان است، کجا زندگی می‌کرد؟ مبل خانه ایشان از 30 سال پیش همان است و دیگر پارچه‌اش از بین رفته.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213523
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شکوفه احمدی گفت:

    شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
    خطاب به سران فتنه
    ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
    مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
    هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
    بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است

  2. شکوفه احمدی گفت:

    جناب آقای غلامحسن کرباسچی لطفاً بفرمائید چطوری صاحب بانک اقتصاد نوین شدید ما هم یاد بگیریم و آن را در داخل موزه شما بگذاریم.

دیدگاه شما