سه شنبه 28 دی 1395 - 19:45

پرداخت وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید کشور منعقد و این صندوق متعهد شده که 200 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار و دختران فارق التحصیل دانشگاهی دراستان های کمتر برخوردار پرداخت کند.

به گزارش بویر نیوز، شهیندخت مولاوردی عصر سه شنبه در نشست با جمعی از بانوان فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ساخت پارک بانوان در 31 استان کشور و با هماهنگی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مصوب شده و سهم اعتباری هر استان برای ساخت این پارک یک میلیارد ریال خواهد بود.
وی گفت: سهم کمک به هر کدام از استان های کشور برای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان 800 میلیون ریال است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: تصور برخی ها از طرح تاب آوری اجتماعی زنان نادرست بوده و آن را به منزله سوختن و ساختن بانوان در برابر مسائل و مشکلات می دانند.
مولاوردی ادامه داد: معنا و مفهوم این طرح مقاومت زنان در برابر انواع تکان های درونی و بیرونی است.
وی عنوان کرد: بخش عمده ای از مطالبات و دغدغه های بانوان کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری و اقدام بوده یا در مرحله انجام است.
مولاوردی ابراز داشت: مشکلات و مسائل حوزه بانوان استان های همجوار مشابه بوده و مشترکاتی با یکدیگر دارند که یک برنامه ملی برای رفع آنها در حال تهیه و تدوین است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 15 استان کشور ارائه شده که کهگیلویه و بویراحمد نیز جزء این استانهاست.
مولاوردی اظهار داشت: بیمه کردن بانوان و دختران مشغول به کار و فاقد کارآفرین خاص از جمله هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش برای رفع مشکلات بانوان نیازمند توجه خاص متولیان کشوری به حوزه زنان و خانواده در این استان است.
سید موسی خادمی اظهار داشت: انواع آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد محدود و اندک بوده اما سرعت رشد آنها نگران کننده است.
وی افزود: گاهی اوقات با صرف اعتباری نه چندان بالا می توان از بروز و یا شیوع برخی آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه زنان و خانواده جلوگیری کرد.
مسائل و مشکلات مطرح شده در این نشست توسط بانوان فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد شامل مسائل درمانی زنان، گسترش روز افزون انواع آسیب های اجتماعی، سلامت روانی دختران نوجوان و استفاده نشدن از بانوان شایسته در پست های اجرایی و مدیریتی بود.
**برخی آسیب های اجتماعی حوزه زنان از گذشته است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج نیز گفت: برخی آسیب های اجتماعی رایج در کشور از جمله طلاق و افزایش سن ازدواج مربوط به یک یا 2 سال اخیر نبوده بلکه این روند از گذشته به ارث رسیده است.
شهیندخت مولاوردی اظهار داشت: باید سیاست هایی برای کنترل آسیب های اجتماعی در پیش گرفته شود و هم اینک نیز اقداماتی در حال انجام است.
وی افزود: بدلیل اقبال عمومی به زنان و باوری که به توانمندی ها و صلاحیت آنان در کشور وجود دارد شرایط لازم برای نقش آفرینی و حضور این قشر تاثیرگذار به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو فراهم خواهد شد.
مولاوردی بیان کرد: سخنگوی شورای نگهبان به تازگی اعلام کرده زنان می توانند در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نام نویسی کنند.
وی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه زنان تا مرحله نهایی انتخابات با عنوان کاندیدا حضور داشته و تایید صلاحیت شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213496
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما