دوشنبه 27 دی 1395 - 13:49

انتظار 11 ساله برای افتتاح یک بیمارستان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد!(+تصاویر)

احداث بیمارستان 283 تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت 11 سال همچنان به اتمام نرسیده و بیماران کهگیلویه و بویراحمدی برای معالجه و دریافت خدمات درمانی در استان های همجوار سرگردان و آواره اند.

احداث بیمارستان 283 تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت 11 سال همچنان به اتمام نرسیده و بیماران کهگیلویه و بویراحمدی برای معالجه و دریافت خدمات درمانی در استان های همجوار سرگردان و آواره اند.

به گزارش بویرنیوز، این پروژه که در میان پروژه های مهر ماندگار دولت دهم هم قرار گرفته بود، می بایست در سال91 به بهره برداری می رسید اما همچنان در گیردار کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است تا بیماران یاسوجی و کهگیلویه و بویراحمد هم برای درمان در دیگر استانها آواره شوند.

کلنگ پروژه بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج همزمان با بیمارستان بوشهر در سال 85 بر زمین زده شد که بیمارستان بوشهر در موعد مقرر به پایان رسید و افتتاح بیمارستان یاسوج با 84 درصد پیشرفت فیزیکی همچنان پشت وعده های پوچ مسئولان از سالی به سال دیگر  به تاخیر انداخته می شود.

928

محمد رادمنش یکی از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه از بیماری کبد و معده رنج می برم، گفت: به علت نبود امکانات درمانی و پزشک متخصص مناسب در بیمارستان شهر یاسوج مجبورم برای درمان به استانهای همجوار به ویژه فارس مراجعه کنم که در همین رابطه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

رادمنش با بیان اینکه مسئولان در چند سال گذشته خبر از بیمارستان 200 تخت خوابی یاسوج می دهند، ادامه داد: 6 سال است که در بلوار قرنی شهر یاسوج این بیمارستان در حال احداث است اما هر بار به خاطر یک مسئله روند ساخت آن تعطیل می شود و وعده افتتاح آن از سالی به سال دیگر کوچ می کند.

وی اظهار کرد: از مدیران و مسئولان انتظار داریم که هر چه سریعتر به این مشکل مردم رسیدگی کنند تا مردم برای درمان به استانهای دیگر سفر نکنند.

خانم شفیعی نیز یکی دیگر از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه در شهر یاسوج پزشک متخصص زنان کمیاب است و مجبورم برای درمان به شیراز مراجعه کنم، گفت: در کلینیک شهید مفتح شهر یاسوج تعداد اندکی متخصص زنان وجود دارد که نوبت به سختی گیر می آید اما در شهر شیراز هر ساعت که به بیمارستانها مراجعه کنم به راحتی مشکلم رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان های شهر یاسوج پزشک متخصص بسیار اندک است، ادامه داد: دو بار برای بستری شدن برای بیماری زنان مراجعه کردم اما نبود امکانات باعث مراجعه من به شهر شیراز شده است.

خانم شفیعی تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم برای بهره برداری از بیمارستان 200 تخت خوابی شهید جلیل شهر یاسوج هر چه زودتر چاره ای بیاندیشند تا مردم با این همه مشکلات مواجه نشوند.

IMG19043224

بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج تیرماه سال 96به بهره برداری می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج تیرماه سال 96 به بهره برداری می رسد.

پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه هم اکنون این بیمارستان 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: 170 نفر به طور مداوم در این بیمارستان در حال کار کردن هستند و با بازدیدی که در روزهای اخیر به همراه آقای علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از این بیمارستان داشتیم اگر به همین روند جلو برود تا پایان سال مالی 96 به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 36میلیارد تومان در سال جاری برای این پروژه تخصیص داده شده است، تصریح کرد: در سال  آینده نیز 11 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است که طبق وعده های وزارت راه شهرسازی که مجری این پروژه است سال 96 به بهره برداری می رسد.

نیک اقبالی ادامه داد: هم اکنون ساخت این بیمارستان در مراحل اتمام تاسیسات، شروع محوطه ساری و اجرای مراحل نازک کاری داخلی است.

1155

سال مالی 96 بیمارستان 300 تخت خوابی به بهر برداری می رسد

همچنین محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیمارستان 283 تخت خوابی یاسوج با یک سری تغییراتی به 300 تختخواب افزایش می یابد، گفت: 36 میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان  تخصیص داده شده و هم اکنون 200 نفر در این مرکز در حال کارکردن هستند.

علیمردانی با اشاره به اینکه این بیمارستان 83 پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه، پایان سال مالی 96 (تیرماه) این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

وعده به بهره برداری رسیدن بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج در سالهای قبل نیز از سوی مسئولان امر به مردم و شهروندان داده شده است اما این وعده ها تاکنون نتوانسته عملیاتی شود.

باید دید آیا تا پایان سال مالی 96 بیمارستان 283 تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج روبان افتتاح را بر درب ورودی خود لمس خواهد کرد یا همچنان باید به انتظار بنشیند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213356
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ی گفت:

    باش اگر تا دو سال دیگه طو ل نکشید قرار بود پارسال ر تمام بشه

  2. ناشناس گفت:

    انشالله با افتتاح بیمارستان شهید دکتر جلیل بتوان از بارسنگین رو دوش بیمارستان های بهشتی و امام سجاد کاسته شود و مشکلات بهداشتی و درمانی مردم شهرم یاسوج برطرف شود   انشالله

  3. افشین گفت:

    تا دوساله دیگه هم منتظر بمانید.  هیچ خبری از بهره برداری نیست.

دیدگاه شما