دوشنبه 27 دی 1395 - 12:54

برگزاری سمینار یک روزه راهکارهای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی یاسوج افزود: ظرفیت‌های طبیعی که در استان در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد و همچنین شرایط آب و هوایی وجود زمین‌های شیب‌دار در اکثر نقاط استان شرایط خوبی را برای رشد گل محمدی فراهم کرده است.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی یاسوج از برگزاری سمینار یک روزه راهکارهای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد با محوریت گل محمدی خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، محسن محقق صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در گیاهان دارویی اظهار کرد: اتاق بازرگانی در این زمینه توانسته اقدامات خوبی انجام دهد.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه در راستای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان از سرمایه‌گذاران زیادی دعوت شده است، گفت: با تلاش اتاق بازرگانی سفیر بلغارستان به همراه هیأت تجاری و استاندار امسک روسیه در ماه‌های گذشته برای استفاده و تبادل ظرفیت‌های دو کشور و سرمایه‌گذاری در این خصوص به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و حضور این هیأت‌های تجاری در استان بسیار موثر بود.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به ظرفیت استان در زمینه گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، صنایع تبدیلی، محصولات باغی و گیاهان دارویی تکنولوژی لازم را فراهم کنند.

محقق بیان کرد: سمینار یک روزه راهکارهای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد با محوریت گل محمدی برگزار می‌شود.

وی افزود: این سمینار از طرف کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اهدافی همچون تبیین وضع موجود و بررسی شرایط و امکان توسعه در تولید و فرآوری گل محمدی برگزار می‌شود.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی یاسوج افزود: ظرفیت‌های طبیعی که در استان در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد و همچنین شرایط آب و هوایی وجود زمین‌های شیب‌دار در اکثر نقاط استان شرایط خوبی را برای رشد گل محمدی فراهم کرده است.

محقق جلوگیری از فرسایش خاک و کمک به اقتصاد استان با توسعه و ایجاد اشتغال را از اهداف مهم و توسعه صنعت پرورش گل محمدی در این استان برشمرد و گفت: کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با نظر اعضاء تصمیم به برگزاری سمینار یک روزه جهت بررسی وضعیت گیاهان دارویی در استان و در واقع توسعه این محصول و فرآوری آن در استان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سمینار روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه ساعت 8:30 دقیقه در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی به آدرس یاسوج خیابان شهید قدوسی اتاق بازرگانی طبقه 5 برگزار می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213340
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما