یکشنبه 26 دی 1395 - 8:56

مدیرعامل جدید کارخانه قند یاسوج منصوب شد/مادر صنعت کهگیلویه و بویراحمد به چرخه اقتصاد استان برگشت(+تصاویر)

گروه اقتصادی- بازسازی، نوسازی، افزایش ظرفیت و طرح های توسعه جزو اولین اولویت های کارخانه قند یاسوج مجموعه جدید است.

گروه اقتصادی- بازسازی، نوسازی، افزایش ظرفیت و طرح های توسعه جزو اولین اولویت های کارخانه قند یاسوج مجموعه جدید است.

به گزارش بویرنیوز، مدیرعامل جدید شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج از سوی اعضای هیات مدیره این شرکت با اولویت راه اندازی مجدد، افزایش ظرفیت تولید و توسعه کارخانه قند معارفه شد.

امروز و طی مراسمی در محل کارخانه قند یاسوج، صابر آزادوار به عنوان مدیرعامل جدید شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج معارفه و قدرت الله حبیبی مدیرعامل منصوب بانک تجارت تودیع شد تا فصل جدیدی در تاریخ کارخانه قند یاسوج رقم بخورد و مالک جدید و تیم مدیریتی کارخانه قند کار خود را برای راه اندازی مجدد و توسعه این صنعت پیر در کهگیلویه و بویراحمد آغاز کنند.

کارخانه قند یاسوج خردادماه امسال و به علت زیان ده بودن و در راستای کاهش بنگاه داری بانکها از سوی بانک تجارت به مزایده رفت و کارآفرین برتر استان توانست، برنده مزایده این کارخانه شود از آن زمان تا اول دی ماه سال جاری فرآیندهای قانونی انتقال کارخانه قند یاسوج به مالک جدید طی شد و اما آغاز زمستان نوید گرم شدن تنور صنعت قند برای کهگیلویه و بویراحمد بود چرا که در ابتدای دی ماه طی مراسمی در دفتر مدیرعامل بانک تجارت ایران دفتر سهام کارخانه قند یاسوج تحویل لهراسب باقری، برنده مزایده، شد و فرآیند ظهر نویسی اوراق سهام و انتقال آن به مالک جدید از سوی صاحبان مجاز امضای بانک انجام شد.

photo_2017-01-15_08-40-00

مالک جدید این کارخانه نیز باید تیم مدیریتی جدید و تازه نفسی را برای احیا و راه اندازی مجدد کارخانه انتخاب و منصوب می کرد که امروز این مهم محقق شد و رسما مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج که دیگر همه به نام کارخانه قند، آن را می شناسند، برگزار شد.

نوسازی، افزایش ظرفیت و طرح های توسعه اولویت مدیریت جدید باشد

مالک کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه امروز و پس از انجام تعهدات هم از سوی برنده مزایده و هم از سوی بانک شاهد آغاز فصلی جدید در کارخانه قند هستیم، گفت: راهاندازی مجدد پیرترین و در اصطلاح مادر صنعت استان را به عنوان اولویتی برای تیم جدید مدیریتی این کارخانه تعیین کردهایم.

لهراسب باقری که ریاست هیات مدیره شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج را بر عهده دارد و مالکیت 83.24 درصد سهام شرکت در مالکیت وی است در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید کارخانه قند یاسوج، این کارخانه را در حال حاضر زیان ده و فرسوده خواند و اظهار کرد: تیم تحقیق و توسعه کارخانه قند یاسوج زیر نظر مدیرعامل جدید فعالیت خود را آغاز می کند و براساس مدیریتی بر مبنای علم و تکنولوژی روز برای توسعه این کارخانه پیش خواهیم رفت.

رئیس اتاق تعاون استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت همتراز با سایر استانهای کشور توسعه نیافته است، خاطرنشان کرد: راه اندازی مجدد و توسعه کارخانه قند میتواند به ارتقای این استان در برخی از شاخص های صنعتی کمک کند.

امید به فعال شدن کارخانه قند با مدیریت جدید

باقری با بیان اینکه بانک تجارت پس از چند دوره تزریق اعتباری و برنامه ریزی نتوانست قفل رکود را در کارخانه قند بشکند، تصریح کرد: مدیرعامل جدید این کارخانه با انگیزه و تجربه علمی و صنعتی به این کرسی تکیه زده است که باید پس از راه اندازی مجدد، افزایش ظرفیت تولید و طرح های توسعه را مد نظر قرار دهد تا کارخانه قند یاسوج جهشی چشمگیر داشته و روز به روز شاهد پیشرفت آن باشیم.

photo_2017-01-15_08-40-13

کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیرعامل جدید توصیه کرد که فارغ از حواشی و سنگ اندازیها، توجه خود را بر اولویتهای کارخانه قند متمرکز کند و تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج باید به صنعت پر رونق این شهر تبدیل شده و سایه رکود از سر این کارخانه برداشته شود و شاهد چرخیدن چرخ های این صنعت پر قدمت در استان باشیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات قدرت الله حبیبی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سابق، خاطرنشان کرد: راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج نیازمند عزمی جهادی است که اگر این مهم اتفاق بیفتد توانسته ایم گامی در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری برداریم.

کام صنعت استان شیرین می شود

مالک کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه در چند مدت اخیر برخی رسانه ها به بیان نقش راه اندازی مجدد کارخانه قند در اقتصاد استان پرداختند، عنوان کرد: با راه اندازی این کارخانه قطعا کام صنعت استان شیرین میشود و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز تکانی جدی می خورد.

باقری موفقیت کارخانه را در گرو خروج از خام فروشی و ایجاد صنایع مرتبط در طرح توسعه کارخانه دانست و افزود: تولید قند کله، تولید نوشابه، الکل سازی، بسته بندی شکر و دیگر صنایع مرتبط باید در کنار کارخانه قند ایجاد شود تا این کارخانه از نظر اقتصادی دارای توجیه باشد.

وی با اشاره به اینکه باید فعالیت نوسازی، توسعه و تجهیز کارخانه قند به سرعت انجام شود، ابراز کرد: مدیرعامل باید طرحهای توجیهی متناسب را تهیه و برای تامین هزینه ها در اختیار هیات مدیره و مجمع عمومی قرار دهد و سهامداران نیز به میزان سهام خود باید در راه اندازی و توسعه کارخانه قند مشارکت کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج از برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی شرکت خبر داد و گفت: آگهی برگزاری این مجمع در روزنامه کثیرالانتشار سراسری منتشر شد که به تبع برخی از سهامداران در جلسه مجمع حضور یافتند که پس از رسمیت یافتن جلسه هیات مدیره کارخانه قند نیز انتخاب شد.

باقری افزود: متعاقب جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، اولین جلسه هیات مدیره در همان روز تشکیل و مسئولیت و سمت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج تعیین گردید.

photo_2017-01-15_08-39-50

کارخانه قند، ریسک بزرگ

یزدانپناه ذوالفقاری نایب رئیس هیات مدیره کارخانه قند یاسوج که بنیانگذار صنعت آب و فاضلاب در استان است و سمت های ملی چون مشاور وزیر و 36 سال فعالیت صنعتی را در کارنامه خود دارد، نیز در این مراسم کارخانه قند را نماد صنعت استان دانست و گفت: هر شهری نیز دارای نمادی مختص به خود است که کارخانه قند از این حیث نماد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

وی افزود: خانواده باقری نیز در زمینه صنعت در استان شناخته شده هستند و مهندس لهراسب باقری صاحب مجموعه های بزرگی چون مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت و مجتمع عظیم تفریحی، رفاهی، ورزشی و اقامتی آزادی باقری است و ریاست اتاق تعاون استان را برعهده دارد لذا تجارب ارزشمندی در حوزه صنعت دارد. ذوالفقاری با بیان اینکه باقری ریسک بزرگی را در زمینه کارخانه قند به جان خریده است که با توجه به تجاربشان قطعا می توانند در این حوزه نیز موفق عمل کنند، خاطرنشان کرد: مهندس باقری با راهنمایی افراد ریش سفید منطقه و بر اساس عزمی که برای نجات نماد صنعت استان داشت، حاضر شد این ریسک بزرگ را انجام دهد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج دنا صنعت را تجربه موفق باقری در صنعت خواند و بیان کرد: امروز از بزرگترین استان کشور تا کوچکترین واحد صنعتی از محصولات تولیدی دنا صنعت استفاده میکنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تمام تلاش هیات مدیره برای راه اندازی نماد صنعت استان است، تصریح کرد: مدیرعامل باید هر طرحی که میتواند کارخانه را نجات دهد به هیات مدیره ارائه دهند و ما آن را به جمع سهامداران می بریم تا هرکس به اندازه سهم خود در آن مشارکت کند.

فروش به بخش خصوصی زمینه را برای توسعه کارخانه فراهم کرده است

مدیرعامل سابق شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج با بیان اینکه بانک تجارت سهام خودش را طی یک فرآیند قانونی و از طریق مزایده فروخته است، گفت: بانک دارای 8 هزار و 320 سهم از ده هزار سهم کارخانه قند بود و 4 شرکت زیر مجموعه بانک نیز هرکدام یک سهم داشتند که مجموعا بانک تجارت 8 هزار و 324 سهم خود را به مزایده گذاشت که آقای لهراسب باقری برنده این مزایده شد.

قدرت الله حبیبی فروش به بخش خصوصی را زمینه ساز توسعه کارخانه دانست و با بیان اینکه بانک در فروش کارخانه، منافع اقتصادی خودش را در نظر گرفت، افزود: یکی از موضوعات مورد اهمیت برای بانک واگذاری کارخانه به صنعتگر اهلیت دار و دارای صلاحیت بود که بارها کارشناسان بانک بصورت محرمانه برای تحقیق در این زمینه وارد یاسوج شدند.

photo_2017-01-15_08-40-23

وی با بیان اینکه امروز 83.24 درصد از سهام کارخانه قند را مهندس باقری خریداری کرده است، عنوان کرد: در سال 1374 و در شرایطی که کارگران حتی اطلاعی از نحوه خرید و فروش سهام نداشتند، با اصرار بنده و از طریق تسهیلات قرض الحسنه و سود کارخانه، 145 کارگر سهامدار شدند. مدیرعامل سابق کارخانه قند یاسوج افزود: هر کدام از این 145 کارگر، 7 سهم دارند و 261 سهم کارخانه نیز سهام ترجیحی و در اختیار سازمان خصوصی سازی است و هیچ انتقالی در آن صورت نگرفته است.

حبیبی با بیان اینکه بانک تجارت سهام خود را که بیش از 83 درصد بوده به فروش رسانده و جزئیات سهام کارگران نیز در دفتر سهام شرکت ثبت است، تصریح کرد: حال که با واگذاری کارخانه به بخش خصوصی زمینه توسعه آن فراهم شده، هرکدام از سهامداران باید به تناسب سهام خود در سرمایه گذاری برای رشد و پیشرفت این کارخانه مشارکت داشته باشند.

پرداخت بدهی های کارخانه در دستورکار

مدیرعامل جدید کارخانه قند یاسوج نیز ضمن تقدیر از حسن اعتماد مالک و هیات مدیره جدید این کارخانه به وی، اولین دستور کار خود را پرداخت بدهی های کارخانه عنوان کرد و گفت: کارخانه قند یاسوج دارای بدهی های معوقی است که نه تنها آقای مهندس باقری به عنوان سهامدار کل که سهامداران جزء نیز باید همراهی خود را برای پرداخت آنها نشان دهند.

صابر آزادوار که مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره بسیاری از صنایع مطرح کشور را در کارنامه خود دارد، پرداخت بدهی های معوق را اولین دستور کار خود خواند و اظهار داشت: کارخانه قند یاسوج امروز در شرایطی نیست که بتوان با فشردن یک دکمه آن را به کار انداخت بلکه راه اندازی مجدد این کارخانه راهی دشوار و البته قابل پیمودن است.
وی با بیان اینکه اگر کارخانه قند یاسوج با ظرفیت فعلی دوباره راه اندازی شود، بازهم زیانده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی مجدد کارخانه قند باید با افزایش ظرفیت تولید همراه باشد وگرنه دوباره مصائب قبلی و زیانده بودن گریبانگیر آن می شود. مدیرعامل جدید کارخانه قند یاسوج از بروز رسانی تکنولوژی های قدیمی موجود در این کارخانه خبر داد و افزود: برای راه اندازی دوباره کارخانه قند نیازمند تغییر در برخی تکنولوژی ها و دستگاه ها هستیم که در این راستا با شرکتهای معتبر خارجی از جمله در کشورهای آلمان و ایتالیا وارد مذاکره شده ایم که تیم تخصصی این کار نیز در حال دریافت ویزا برای سفر به این کشورها هستند.

آزادوار عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت موجود در کارخانه قند یاسوج مبتنی بر خام فروشی است که این مساله لزوم ایجاد صنایع وابسته از جمله بسته بندی شکر، الکل سازی، نوشابه سازی تولید قند و دیگر صنایع مرتبط با صنعت قند را دوچندان می کند که در این راستا نیز طرح توسعه کارخانه قند یاسوج در دستور کار مدیریت جدید قرار می گیرد. وی با بیان اینکه تمام طرح های مرتبط با راه اندازی، افزایش ظرفیت و توسعه کارخانه قند یاسوج به صورت علمی و تخصصی در آینده ای نزدیک تهیه میشود، بیان کرد: این طرح پس از تهیه در اختیار هیات مدیره برای طرح در جلسه مجمع عمومی و مشارکت سهامداران اعم از سهامدار کلی و سهامداران جزئی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از قدرت الله حبیبی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سابق شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج تجلیل و صابر آزادوار به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

گفتنی است که صابر آزادوار دانش آموخته مدیریت صنعتی از امپریال کالج لندن است که سابقه تدریس چند ساله دراین مرکز علمی را نیز دارد. آزادوار همچنین در کارنامه خود مدیریت چندین واحد صنعتی بزرگ کشور از جمله نساجی مازندران، اسکان شیمی و… را دارد.

 

photo_2017-01-15_08-40-46

photo_2017-01-15_08-41-06

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213270
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسر گفت:

    واقعا چه اصراری به شروع مجدد کارخونه ایه که تمام دستگاههاش قدیمی هست و بازدهی کافی نداره .
    امیدوارم فکر اساسی داشته باشن نه بخوان همچنان با همون سبک قدیم شروع به کار کنن.

  2. علی گفت:

    خب برگشت این کارخونه میتونه امید بزرگی برای مرکز استان باشه و با طرح هادی توسعه ای آقای باقری امیدوارم بشه برترین صنعت استان و جنوب کشور و حتی کشور و فراتر از اون

    درود بر امثال باقری که هنوز حاضرن سرمایه شون رو تو استان به کار ببندند

دیدگاه شما