پنجشنبه 23 دی 1395 - 13:54

شرط صداوسیما برای پخش مواضع رییس دولت اصلاحات

به گزارش بویرنیوز، معاون سیما می‌گوید به عقیده او هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از آرشیو تاریخی درباره سیدمحمد خاتمی و ریاست جمهوری او در رسانه ملی وجود ندارد.

* مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی با حواشی خاصی همراه بود. بخش عمده‌ای از این حواشی در سایه حضور برخی شخصیت‌های سیاسی در میان جمعیت اتفاق می‌افتاد. ازجمله آنها اعتراضاتی بود که مردم حاضر در مراسم پس از دیدن رئیس سازمان صداوسیما از خود نشان دادند.

* منتقدان درحالی‌که به شدت رییس صدا و سیما و سازمان متبوعش را به باد انتقاد گرفته بودند؛ شعارهایی علیه عملکرد رسانه ملی که بی‌محابا آن را میلی می‌نامیدند؛ سرداده بودند.

* اعتراضات به حدی بود که علی عسگری وادار به واکنش شد و گفت: «ما انتقادها را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم نسبت به انتقادها، عملکردمان را اصلاح کنیم.»

* در سال‌های اخیر بردن نام برخی از مسئولان و مدیران سیاسی کشور از رسانه ملی به‌قدری جرم محسوب می‌شده که عملا مدیران این رسانه در دوره‌های قبل؛ سعی در حذف کامل آنها از تاریخ انقلاب ایران را داشته‌اند. آقایان هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات از این شمارند.

?مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در این زمینه گفت:

?ما امیدواریم کسانی که فرصت‌ها و مسئولیت‌هایی در کشور داشتند؛ همچنان فرصت خدمت کردن به مردم‌ را داشته و این زمان برای آنها تداوم پیدا کند.

?براساس قانون اساسی، چارچوب‌هایی که نظام دارد و براساس قوانینی که وجود دارد؛ رعایت اصول، قوانین و مصالح، توسط افراد و بزرگانی که دوره‌هایی نمایندگی مردم را برعهده داشتند و کارهای افتخارآمیزی انجام دادند؛ زیبنده‌تر و ضروری است.

?اگر تخلفی بخواهد توسط کسی که مورد اقبال افکار عمومی بوده صورت بگیرد؛ امکان دارد ضربه جبران‌ناپذیری به کشور وارد شود؛ و وقتی مواضع ایشان با مصالح عمومی کشور تطبیق نداشته باشد؛ گرفتاری به وجود می‌آید. این خود آقایان هستند که شرایطی را فراهم می‌کنند تا چگونگی حضور آنها در رسانه‌های ملی کشور تغییر یابد.

?{آیا این تغییر مواضع به منزله حذف آنها از تاریخ است؟} نکته‌ای که وجود دارد؛ این است که رسانه نیست که تعیین می‌کند چه کسی در آن حضور پیدا کند یا نکند. اگر کسانی که مسئولیت دارند و وزیر و وکیل‌اند؛ همچنان مسیرشان به گونه‌ای باشد که خطوط قرمز و مصالح اصلی نظام را رعایت کنند و دشمن از آنها سوءاستفاده نکند، تریبون‌های ملی همچنان در اختیارشان است.

?ما امیدواریم واقعا شرایط به گونه‌ای باشد که تمام کسانی که مورد اقبال مردم بودند، هستند و انشالله خواهند بود، همانطور که مورد اقبال هستند به مصالح و منافع اساسی درازمدت کشور توجه کنند.

? به هر صورت کشور دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دارد و به صور مختلف کشورداری ایجاب می‌کند که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما انواع ارتباطاتی که وجود دارد را مورد توجه قرار بدهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213018
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما