دوشنبه 20 دی 1395 - 22:56

شرایط تهاتر بدهی مالیاتی با بدهی به دولت، خوشحالی فعالان اقتصادی کرمان از حضور تقوی نژاد (+تصاویر)

گروه اقتصادی- رهبر انقلاب نیز فرمودند به دنبال “افرادی بگردید که از مواهب کشور استفاده می کنند و از دادن مالیات فرار می کنند”

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری یوپنا، رئیس کل امور امور مالیاتی کشور روز شنبه سفری به استان کرمان داشت و با فعالان اقتصادی استان کرمان که با حضور نمایندگان استان کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیدار کرد وی در این جلسه اظهار داشت: مالیات همان اندازه که بیت المال است، بیت الناس هم به شمار می رود بنابراین در وصول باید اصل عدالت به نحو احسن رعایت شود.

000_b1a9082

سید کامل تقوی نژاد بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند به دنبال “افرادی بگردید که از مواهب کشور استفاده می کنند و از دادن مالیات فرار می کنند” در سیاست گذاری های جدید باید به دنبال این موارد باشیم.

وی گفت: دوست داریم خزانه کشور با مالیات پر شود اما نه به هر قیمتی و با هر وسیله ای، قطع به یقین وصول مالیات ها باید بر اساس درآمد و کار افراد و بنگاه های اقتصادی باشد و ازمشاغلی که درآمد نداشته اند به هیچ وجه مالیاتی اخذ نشود.

وی ضمن اشاره به سیاست جدید امور مالیاتی به نفع مؤدی وحتی اگاهی بخشی برای مردم از بخش هایی که می توانند مالیات ندهند، ابراز داشت: در شرایط جدید مدیرتی ما به دنبال این هستیم با توجه به شرایط دولت به فعالیت های اقتصادی کمک کنیم و همراهی با بخش های اقتصادی و مردم را سرلوحه همه اقدامات قرار دهیم.

تقوی نژاد به سیاست های امور مالیاتی و دولت برای حمایت از رونق کسب و کارها هم اشاره کرد و تصریح کرد:به دنبال این هستیم تا فعالان اقتصادی ومؤدیان به حقوق واقعیشان برسند و برای حمایت از چرخه تولید و اقتصاد داخلی مصوب شده در شهرهای غیر محروم و محروم بر اساس قرار گیری واحدهای تولیدی و اقتصادی در شهرک های صنعتی یا سایر مناطق معافیت هایی از ۵ سال تا ۷ و ۱۰ و ۱۵ سال را به شرط تسلیم اظهار نامه داشته باشیم

000_b1a9096

معاون وزیر اقتصاد گفت: دنبال این هستیم مالیات های علی الراس از نظام مالیاتی کشور برچیده شود.

وی به حمایت و اعتماد سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی هم اشاره کرد و بیان داشت: اگر شرکت هایی در لیست سیاه بود اما ما به اصالت معامله تشخیص دادیم بخشش داریم و اصولاً در بحث پذیرش اعتبار ما به اصالت معامله و فاکتورها اکتفا میکنیم.

22

تقوی نژاد در خصوص تهاتر بدهی های مالیاتی هم اینطور گفت: با توجه به اختیاراتی که مجلس داده چنانچه بدهی قطعی دولت به اقشار مختلف از جمله پیمانکاران به تایید وزارت خانه مربوطه رسیده باشد و در دفتر بدهی وزارت امور اقتصادی و داراریی ثبت شود، بدهی های مالیاتی می تواند با بدهی به دولت تهاتر شود.

وی به برنامه دولت برای حمایت از واحدهای راکد و نیمه فعال هم اشاره کرد و ابراز داشت: برای ۷۰۰۰ بنگاهی که قرار شد از رکود خارج شوند، بدهی شان را پلکانی کردیم و به گونه ای برنامه ریزی شد که از رکود خارج شوند و در سالهای آینده که درآمدهایشان بالا رفت پرداخت کنند.

000_b1a9067

رئیس کل امور مالیاتی کشور افزود: در زمینه تقسیط بدهی، بخشودگی جرائم و استرداد مالیات بخش های صادرات گام های خوبی برداشته شده و در آینده هم ما هدف و اولویت اولمان قطعاً حمایت از مؤدی و تولید و اقتصاد داخلی است.

دکتر تقوی نژاد ضمن بیان اینکه در سال آینده سهم مالیات در زمینه تولید ناخالص داخلی از ۷ درصد به ۱۱ درصد می رسد، خاطر نشان کرد: قطعاً این افزایش نباید از مالیات دهندگان فعلی گرفته شود و برای تحقق این هدف باید دنبال وصول مطالبات گذشته باشیم، واحدهای جدید را ببینیم، از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و سامانه اطلاعاتی را دقیق و جامع تر کنیم.

به گزارش یوپنا، گفتنی است در این جلسه بارها فعالان اقتصادی از رئیس کل سازمان مالیاتی تشکر کردند و رئیس سازمان و معاونین ایشان نیز چند ساعت پای صحبت های فعالان اقتصادی استان نشستند و دکتر تقوی نژآد دستورات لازم برای حل مشکلات آنها را صادر کردند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=212826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما