دوشنبه 20 دی 1395 - 17:06

شلیک هشدار ناو آمریکایی به سمت قایق های تندروی ایران

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش اعلام کرد که یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز اقدام به شلیک سه تیر هشدار به سمت چهار قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش «تابناک» رویترز با اعلام این خبر به نقل از دو مقام نظامی آمریکایی که نام آنها فاش نشده است نوشته است که قایق های تندروی ایرانی روز یکشنبه با سرعت بسیار بالا به سمت این ناو آمریکایی در حرکت بوده اند که با این شرایط مواجه شدند.

به گفته این مقامات ناو آمریکایی USS Mahan قبل از شلیک به سمت قایق های ایرانی اقدام به برقراری ارتباط رادیویی با آنها کرده و درخواست کرده که قایق های ایرانی از سرعت خود بکاهند اما قایق های ایرانی پاسخی به این درخواست نداده اند.

شلیک هشدار ناو آمریکایی به سمت قایق های تندروی ایران

در نتیجه این ناو که مشغول اسکورت دو شناور دیگر آمریکایی بوده است اقدام به شلیک سه تیر هشدار کرده است و همچنین یک هلیکوپتر آمریکایی نیز با پرواز از عرشه ناو اقدام به پرتاب منور دودزا به سمت قایق های ایرانی کرده است.

این مقامات گفته اند در حین این واکنش، قایق های ایرانی به فاصله 800 متری ناو آمریکایی USS Mahan رسیده بودند.

گفتنی است که پیش از این در ماه اکتبر سال 2016 نیز اتفاق مشابهی رخ داده بود و یک شناور گشت زنی آمریکا در مواجهه با قایق های تندروی سپاه اقدام به شلیک سه تیر هشدار کرده بود. در این ماجرا قایق های ایرانی به 200 متری شناور مذکور با نام USS Squall رسیده بودند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=212814
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما