یکشنبه 8 بهمن 1391 - 9:14

پرونده اعدام محیط بان دنا به مجلس رفت

بویرنیوز:

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با اعلام اینکه موضوع محکومیت محیط‌بان دنا در نشست آتی این فراکسیون مطرح می‌شود، گفت: به طور حتم اعضای این فراکسیون مسیر طی شدن پرونده این محیط‌بان را بررسی می‌کند تا راهی برای کمک به این فرد پیدا کنند.

مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت ‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات رئیس سازمان محیط‌زیست مبنی بر محکومیت محیط‌بان دنا به اعدام، گفت: به‌طور حتم فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس در جهت احقاح حق محیط بانان دنا تلاش می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط کنونی محیط‌بانان، لزوم افزایش حمایت از این افراد را ضرورت می‌بخشد، افزود: مشکلات محیط‌ بانان باید در چارچوب قانون حل شود، از این‌رو تا زمانی که قانون در این زمینه تدوین نشود، مرجع قضایی مسیر قانونی خودش را ادامه می‌دهد.

وی با یادآوری تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس هشتم، تصریح کرد‌: متأسفانه هم‌اکنون این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مسکوت مانده است، بنابراین نمایندگان باید هر چه سریع‌تر این لایحه را بار دیگر به جریان بیاندازند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نقش سازمان حفاظت محیط زیست را در احقاق حقوق محیط بانان پررنگ خواند و گفت: این سازمان باید از افراد حقوقی و با تجربه خود برای تبرئه این افراد استفاده کند، تا این اقدام موجب افزایش اعتماد به نفس محیط بانان در هنگام انجام وظیفه باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست یکی از محورهای توسعه پایدار در کشور است، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، مسائل اقلیمی و زیست محیطی اهمیت فزاینده‌ای دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه موضوع محکومیت محیط‌بان دنا در نشست آتی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس مطرح می‌شود، تصریح کرد: به طور حتم اعضای این فراکسیون مسیر طی شدن پرونده این محیط ‌بان را بررسی می‌کند تا راهی برای کمک به این فرد پیدا کنند.

اسعد تقی زاده محیط بان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معروف به محیط بان دنا به همراه چهار محیط بان در شهریور ۱۳۸۶ طی درگیری با پنج شکارچی غیرمجاز از سلاح خود استفاده کردند، حکم اعدام وی تاکنون چندین بار در استان نقض و تأیید شده است که در آخرین اخبار اعلام شد حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=21281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تقی زاده دوستت داریم گفت:

    واقعا اگر اعدام شود به بی عدالتی شدید باید اعتراف کنیم
    به نقض حقوق بشر
    به نقص قانون.
    اگر هم اعدام نشود جواب این 5 و 6 سال زندان را که ایشان کشیده کی می دهد…………
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ngo گفت:

      می خوای به ایشون مدال افتخار بدهند!به خدا خیلی بی انصافی است!به جای دلجویی از خانواده مرحوم ٰادعای خسارت هم می کنی!
      هیچ کس واسه بز تدم نمی کشه.
      تو هیچ جای دنیا هیچ قانونی اجازه نداده به یک فرد غیر مسلح شلیک کنی!قانون استفاده ار سلاح مشخصه.قانون واسه هر جرمی مجازاتی مشخص کردi.می فهمی چی می گی؟!
      یک انسان جان خود رو از دست داده!قتل کرده بود؟!بر فرض که شکار کرده بود!اصلا بر فرض حکم شکار غیر مجاز 20 سال زندان بود با 100 میلیون جریمه!به غیر از این بود! با کدوم حکم تیر اندازی کرد؟می دونی عدالت چند بخش داره؟وای بر شما که خون یک انسان رو پایمال می کنید!رضایت گرفتن با این روش امکان پذیر نیست فقط به تقی زاده خیانت می شود!

  2. اریک کانتونا گفت:

    بیچاره تقی زاده
    بچه های بالا! براحتی میرن هرچی دوست دارن شکار میکن ولی یه آدم بیچاره ای مث تقی زاده میاد برای خودش شکار میکنه. باورتون میشه توی تمام مناطق حفاظت شده ایران آدمای با کس و کار! هرچی دوس دارن بصورت بدون مجوز ولی با هماهنگی …. شکار میکنن و کسی هم جرات نمی کنه بهشون بگه ببخشید آغا شما …!!!!

  3. یا مهدی گفت:

    عالی پور اولین قربانی قانون ممنوعیت دوشغله‌ها در استان
    http://ilnews.ir/2851_عالی-پور-اولین-قربانی-قانون-ممنوعیت-دو.html

  4. عباس گفت:

    مجازات فرد متخلف برابر قانون صادر شده وحکم قصاص نفس اسعد تقی زاد کاملاعادلانه بوده وعدم صدور چنین حکمی بی عدالتی می بود.

  5. م گفت:

    قانون برای هر تخلفی مجازاتی مشخص کرده،مجازات شکار غیر مجاز قتل نیست.در تمامی نیروهای مسلح هر کسی که قرار اسلحه دستش بگیره دوره می بینه،محیط بان باید اموزش ببیند،محیط زیست باید فرهنگ سازی بکند،اینکه اسلحه دست محیط بان داده شود کافی نیست.بدترین کاری که می شود انجام داد

  6. یاسوج گفت:

    نباید اعدام شود

دیدگاه شما