چاپ این برگه

اطلاع‌رسانی سالم و شفاف در شهرها نیاز امروز جامعه شهروندی است

به گزارش بویرنیوز، محمد‌علی جاوید صبح امروز در جمع کارکنان روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری یاسوج به مناسبت کسب رتبه برتر کشوری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سالم و شفاف در شهرها نیاز امروز جامعه شهروندی است.

شهردار یاسوج افزود: اطلاع‌رسانی درست به ایجاد انگیزه، مشارکت شهروندان در امور شهری و آگاه‌سازی ساکنان مناطق شهری کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری یاسوج در استفاده از ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی و شبکه‌های مجازی پیش رو بوده است.

شهردار یاسوج افزود: حضور پررنگ در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، شبکه تلگرام و کانال‌های خبری با هدف اطلاع‌رسانی به شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

این مسؤول رویکرد این نهاد مردمی را تعامل با رسانه‌ها دانست و گفت: این تعامل موجب شده تا هر روز شاهد حضور شهرداری در رسانه‌های مکتوب، مجازی و تصویری باشیم.

جاوید با بیان اینکه روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری یاسوج، به سمت روابط عمومی نوین گام برداشته است، گفت: روابط عمومی بازوی توانمند، پرتحرک به مشاور قوی برای مدیران حوزه شهری تبدیل شده است.

وی افزود: روابط عمومی شهرداری‌ها رسالت و نقش مهمی در تغییر نگرش و عقیده مردم در قبال شوراها و شهرداری‌ها دارند.

جاوید تصریح کرد: روابط عمومی باید هم خدمات را به شهروندان اطلاع‌رسانی کند و هم در برابر فضاسازی و جریان‌های شهرداری‌ها عکس‌العمل نشان دهد.

وی ادامه داد: توجه به افکار عمومی، نیازهای جامعه برون رفت از شکل سنتی به شیوه‌های نوین، توجه به مخاطب و مشتری، احترام متقابل به شهروندان از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روابط عمومی موفق و پاسخگو است.

شهردار یاسوج در خصوص دادن آگهی به رسانه‌ها گفت: تلاش شده آگهی و رپرتاژ خبری به مطبوعات به صورت منصفانه انجام شود و این ارتباط با رسانه‌ها دو سویه است.

وی افزود: آگهی لازم یک رسانه است و همه رسانه‌های مکتوب استان به صورت مساوی از آگهی و رپرتاژ شهرداری بهره‌مند می‌شوند.

جاوید تصریح کرد: روابط عمومی و رسانه نباید جدا از یکدیگر باشند و تعامل این دو بخش باید روز به روز افزایش یافته و باید دانست که انتقاد هم بخشی از کار رسانه است.