چاپ این برگه

پشت پرده برکناری دکتر چمن و چند رئیس دانشگاه دیگر مشخص شد

تغییر ناگهانی ۴ تن از روسای استانی در مدت یک ماه آنهم در سال آخر دولت، سوال برانگیز است اما گویا وزارت بهداشت با این اقدام برنامه دیگری داشت که عملی کند.

گروه اجتماعی – در یک ماه گذشته وزارت بهداشت سرپرست دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل، گلستان، کردستان و یاسوج را تغییر داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از  خبرگزاری «یوپنا»، تغییر ناگهانی ۴ تن از روسای استانی در مدت یک ماه آنهم در سال آخر دولت، سوال برانگیز است اما گویا وزارت بهداشت با این اقدام برنامه دیگری داشت که عملی کند.

در این ایام و با تغییر روسای دانشگاههای علوم پزشکی رسانه های محلی به دلایل این موضوع پرداختند که اطلاع از آن خالی از لطف نیست.

در اردبیل سایت محلی مطلع در یادداشتی به انتقاد از عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی پرداخته بود و اشاره کرده بود که از ۷ نماینده استان، ۵ نماینده خواهان برکناری رئیس دانشگاه به دلیل ناکارآمدی و عملکرد غیر قابل قبول وی بوده و طبق زمزمه ها؛ احتمال اینکه این رئیس منجر به سوال از وزیر بهداشت یا استیضاح وی شود، بالا است.

با تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز سایت لیوانکو به نقل از پایگاه عدالت خواهان گزارش داد؛ وزیر بهداشت و درمان از مدتها قبل دنبال گزینه مناسب برای ریاحی بود اما گزینه ای باتجربه تر و قوی تر از او وجود نداشت اما این بار با فشار مجمع نمایندگان مجبور شد به ریاست فاضل تن بدهد!

291845_768در کردستان هم که نارضایتی ها از عملکرد دکتر قدیمی اوج گرفته بود، انتصاب وزیر دیرهنگام اما رضایت بخش خوانده شد و بازهم در برخی رسانه ها درخواست نمایندگان برای تغییر به میان آمده بود.

و در آخرین انتصاب که در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، نیز رد نمایندگان در تغییر چمن و جایگزینی ایلامی دیده می شود که برخی رسانه ها تلویحا به نقش زارعی و تاج گردون در این انتصاب اذعان داشته اند و البته در نظرات سایت ها این موضوع صریح تر بیان شده و حتی به تمجید از نمایندگان یا انتقاد از آنها بخاطر این تغییر منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، این موضوع در حالی اتفاق افتاد که نمایندگان مجلس در خانه ملت موافقت کردند تا سازمان بیمه سلامت از وزارت کار انتزاع و به وزارت بهداشت انتقال یابد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۵ دی ماه) با ۱۳۰ رای موافق، ۸۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در مجلس، درجریان بررسی بند( الف) ماده ۸۷ لایحه برنامه ششم با بندالحاقی لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند.

همچنین در این جلسه پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت برای جایگزینی بند (الف) ماده ۸۶ با ۱۲۱ رأی موافق، ۱۰۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن مورد موافقت قرار نگرفت و یکی از نمایندگان موافق نیز مدعی بود که دستگاه رای گیری وی عمل نکرده است که این موضوع از سوی لاریجانی تائید شد اما در پاسخ به وی عنوان شد امکان رای گیری مجدد وجود ندارد.

بر این اساس گفته می شود انتصاب روسای استانی با نظر نمایندگان بخاطر کسب رای مجلسی ها بوده است و در واقع باج وزارت بهداشت به نمایندگان قلمداد می شود.