پنجشنبه 9 دی 1395 - 20:30

رکود در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد/ سهم کمرنگ بانک ها در توسعه و آبادانی استان

کیانی عنوان کرد: متاسفانه فضای کسب و کار به حدی در این استان راکد است که به نظر می‌رسد امید از این استان رخت بربسته باشد.

بویرنیوز- نشست خوشه‌های کسب و کار و منتخبان صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران و مسئولان ارشد، مشاورین مستقر در ساختمان فناوری کسب و کار، اعضای کنسرسیوم و خوشه دست‌بافته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ابهام در غرفه کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه عمان

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست، اظهار کرد: حضور واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه عمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کیانی با اشاره به اینکه رکود در فضای کسب و کار موجب از بین رفتن امید در بخش صنعتی استان شده، گفت: واحدهای صنعتی استان مشکلاتی خاصی دارند که برای رفع مشکلات این واحدها نیازمند راه‌اندازی کمیته‌های عارضه‌یابی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به نقش تجارت خارجی در توسعه صادرات افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در سال جاری شاهد حضور تجار و بازرگانان خارجی و سفرای کشور بلغارستان بود و در این خصوص هم اقدامات مناسبی صورت گرفته اما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

img_7539

وی بیان کرد: برای حضور بیشتر تجار و بازرگانان خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه گسترش تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازاریابی منعقد شود.

این مسؤول با اشاره به حضور استان در نمایشگاه عمان گفت: در نمایشگاه عمان که بهمن ماه برگزار می‌شود غرفه ۳۶ متری به استان اختصاص داده شد اما با وجود همه تبلیغات تاکنون یک واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی نکرده است.

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی این استان هر کدام مشکلات خاص خود را دارند و به نظر می‌رسد در ارتباط با این واحد‌ها، نیاز به راه اندازی کمیته‌های عارضه یابی باشد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه تجارت خارجی، افزود: در بحث حضور در بازارهای بین المللی کارهایی در استان انجام داده‌ایم اما لازم است در این خصوص تفاهمنامه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اینکه با رایزنی‌های انجام شده ۳۶ متر غرفه در نمایشگاه عمان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت، گفت: با وجود همه تبلیغات انجام شده، حتی یک واحد صنعتی استان برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی نکرد.

کیانی عنوان کرد: متاسفانه فضای کسب و کار به حدی در این استان راکد است که به نظر می‌رسد امید از این استان رخت بربسته باشد.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایرن در زمینه گسترش تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و در عرصه بازاریابی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211594
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما