پنجشنبه 9 دی 1395 - 17:16

باند جستجوی اشیاء تاریخی در شهرستان دنا منهدم شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا از انهدام باند جستجوی اشیاء تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، فرشاد قربانی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، از انهدام یک باند قاچاق اشیاء تاریخی در شهرستان دنا خبر داد و اظهار داشت: 4 نفر از یک گروه حفار غیرمجاز اشیاء تاریخی در حین حفاری در این شهرستان دستگیر شدند.

 

وی افزود:هر روز گشت‌های محسوس و نامحسوسی در مناطق تاریخی شهرستان دنا داریم و تلاش می‌کنیم دست سودجویان به آثار ملی را کوتاه کنیم و اجازه ندهیم به میراث تاریخی مردم دست درازی کنند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا تصریح کرد: این افراد در منطقه تاریخی روستای «نده» از توابع شهرستان دنا در حین حفاری بودند که با همکاری نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

 

قربانی بیان کرد: این افراد به کلانتری معرفی شدند که پس از تشکیل پرونده و بازجویی به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شوند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دنا اظهار کرد: این اداره با هیچ متخلفی تعارف نداشته و به شدت با آنها از لحاظ قانونی برخورد می‌کنیم.

 

قربانی گفت: در شهرستان دنا آثار تاریخی مهمی وجود دارد که نشان از تاریخ  و هویت گذشتگان ما هستند و ما وظیفه داریم از این میراث کهن برای انتقال به نسل آینده محافظت کنیم.

 

وی ابراز کرد: آثار تاریخی این شهرستان هر ساله مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرد که از جمله می‌توان به گورستان تاریخی لما و پل تاریخی پاتاوه اشاره کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211568
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما