پنجشنبه 9 دی 1395 - 13:43

مراسم 9 دی در کهگیلویه و بویراحمد/ تعبیر ایت الله ملک حسینی از فتنه های امروز کشور(+تصاویر)

تعطیلی کارخانه ها و بیکاری همان فتنه اقتصادی است و قانونگذاری که جلوی حقوق های نجومی را نمی گیرد و اینرا یک قانون می داند به مردم خیانت کرده است.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در سالروز حماسه ۹دی حضور باشکوهی داشتند.

به گزارش بویرنیوز، مراسم گرامیداشت هفتمین سالروز یوم‌الله ۹دی ، صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج و ۱۹ منطقه دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

dsc00288

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در مرام حماسه 9 دی که در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج بر گزار شد، افزود: درود بر مردمی که در عرصه های سیاسی و اجتماعی حماسه می آفرینند و درود بر کسانی که حماسه 9 دی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه خدای بزرگ در قران فرمود که قرآن و هدایت انبیاء یک بصیرت نه، بلکه بصیرت هایی برای انسان ها بود، اظهار کرد: انسان خود باید مسیر بصیرت را انتخاب کند تا در دام کوری و فتنه نیفتد و آنچه در 9 دی اتفاق افتاد روز بینایی و هوشیاری امت ایران بود.

حماسه 9 دی روز خاموش کردن شعله های فتنه بود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حماسه 9 دی روز خاموش کردن شعله های فتنه  بود، تصریح کرد: 9 دی تکرار رفراندومی برای نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بود، روز بلوغ فکری و سیاسی و اجتماعی برای امت ایران، روز واکنش قهرمانانه مردم در برابر دشمنی که تمام قد مسلح بود، فی الواقع روز ضربت نهایی ایران به دشمنان قسم خورده بود و باید به چنین روزی افتخار کرد زیرا که روز بیعت مردم با ولایت و رهبری بود.

 آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: 9 دی روزی بود که مردم نشان دادند مثل گذشته پایمرد و دلیرمردانه در برابر دشمن ایستاده و پای آرمانهای انقلاب آبرو و جان خواهند داد.

وی با بیان اینکه انسان بابصیرت انسانی است که آینده را در 9 دی مشاهده کرد، ادامه داد: انسان غیر بصیر هیچ تحلیلی از آینده ندارد و سکان عقل و اندیشه اش را به  فرد دیگری به دست می گیرد در حالی که انسان بابصیرت می تواند در مسیر هوشیار حرکت کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر بخواهیم به  اتفاقات های سال 88 نگاه کنیم، 9 دی هم حادثه بود، یادآور شد: باید به هر دو سوی آن به یک جریان نگاه کرد، به عمق حقیقت نفوذ کرد، بی شک فتنه ریشه در جهل، جهالت، دروغ و تهمت دارد و که اگر به مسابه یک حادثه به انتخابات سال 88 نگاه کنیم میبینیم که با یک دروغ شروع شد، تبلیغ شد به رمز یک حرکت و تعداد زیادی به خیابان ها آمدند و فریاد هم زدند و دفاع از جریانی کردند و اگر چه جریان های دیگر باید دقیق تر عمل می کردند و در دام استمرار فتنه نمی افتادند، به تعبیر رهبری معظم انقلاب نباید ادامه می دادند.

وی با بیان اینکه چه می شود که یک فتنه در یک جامعه رخ می دهد، افزود: این نه ربطی به اشخاص دارد و نه ربطی به افراد، گاه ممکن است جناح های متقابل سیاسی در دام فتنه بیافتد و گاه ممکن است همین کسانی که دام فتنه افتاده اند در یک هوشیاری ناگهانی و لحظه ای از چنگال فتنه خارج شوند و در 9 دی خودم مشاهده کردم بسیاری از کسانی که در ماه های قبل سخنانی می گفتند در راهپیمایی 9 دی بودند و باید مغز فتنه و بصریت را برای مردم واکاوی کرد.

dsc00281

باید ریشه های فتنه را شناسایی و عنوان کرد

حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه حادثه 88 برای امت ما چندان سودی ندارد، ادامه داد: اگر واکاوی حادثه برای ایجاد بصیرت در جامعه باشد مطلوب است، اگر تکرار و تعریف از حادثه برای این است که با آن کاسبی کرد و علیه کسی آبرو ریزی کرد این فایده ای ندارد و باید ریشه های فتنه را شناسایی و عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فتنه حرکتی غبار آلود و تاریخی است و به تعبیر روایات کسی که در غیر این راه حرکت کند دور تر هستند، گفت: رهبری خطاب کردند کسانی که مردم را به خیابان ها دعوت می کردند سیاست مدار نیستند، سیاست مدار انسانی است که بتواند آینده را تحلیل کند و یک حس بازیگری و مهره را براند و بداند که حرکت بعدی او چه حرکتی است.

نماینده مردم  استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وقتی انسانی در مسیر غبار حرکت کند هرگز ترسیمی برای آینده خود ندارد، یادآور شد: فتنه پیامدی جز درگیری آحاد جامعه باهم ندارد و فتنه یعنی اختیار را به دست شیطان این دوران گذاشتن و این فتنه است.

وی با بیان اینکه فتنه ها تکرار پذیر هستند، افزود: بصیرت در ریشه در عقل و عقلانیت دارد و بصیرت یعنی حرکت در روشنایی، حق به وضوح دیدن و به مثابه آن حرکت کردن و انسان بصیر کسی است که به صورت صادقانه مسیرهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را می پیماید.

 

dsc00294

9 دی روزی بود که باید مثل  یک روز الهی به آن نگاه کرد

 آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه انسان کسی است که اختیار را به دست ولی رحمانی می سپارد، تصریح کرد: فتنه یعنی شعار دادن و بصیریت یعنی شعور دادن و 9 دی روزی بود که باید مثل  یک روز الهی به آن نگاه کرد و حیرت انگیز بود و من در آن روز در قم بودم همه با زن و بچه  برای دفاع از انقلاب آمده بودند.

وی با بیان یانکه خدا در قرآن می فرماید؛ بصیرت را برای شما در قران و سنت قرار دادیم، ادامه داد: این بصیرت دینی است که باید من و شما بدست بیاوریم و  عدم بصیرت دینی در تاریخ چه کارها که نکرد، جریان خلافت را تغییر داد، آنچه را که با امام حسین(ره) کرد، عاشورا و کربلا را افرید، از یک سو بصیرت بود برای اندکی 72 نفر یا بیشتر و از یک سو تماماً بی بصیرتی بود.

نماینده ولی فقیه مردم کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر دین ما را به بصیرت می خواند بصیرت جامعه است، گفت: بصیرتی که هم بصیرت اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی را در خود داشته باشد، اگر نباشد جامعه به فتنه سیاسی مبتلا خواهم شد چرا که همه آنها ریشه در آیات و روایات دارد.

وی گفت: در جامعه ای که انتخابش بر پایه یک فتنه اخلاقی است و بصیرت اخلاقی بر او نیست و دروغ می گوییم، تهمت می زنیم، تمام سایت ها و شبکه ها در ایام انتخابات مملو بر تهمت و دروغ می شود شک نکنید چنین جامعه ای طولی نخواهید کشید که در زیر لگد های فتنه سیاسی له خواهد شد.

حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در روایتها آمده است که اگر خدا کسی را دوست داشته باشد بصیرت اخلاقی به او می دهد و این یکی از بهترین بصیرت هاست، اضافه کرد: چنین انسانی دروغ نمی گوید، تهمت نمی زند و آبرو نمی برد، و چنین انسانی از کنار بی عفتی ها ساده نمی گذرد چون می داند این بی حیایی ها و بی عفتی ها فتنه های اجتماعی است که به بعضی از آنها اشاره خواهم کرد.

 

dsc00289-1

ما مبتلا به فتنه های اجتماعی هستیم

وی با بیان اینکه ما مبتلا به فتنه های اجتماعی هستیم، افزود: وقتی یک بحثی در استان مطرح می شود دشمنی های کهنه باز مطرح می کنیم و حرفهای شرم آوری به نفع ایلمان و علیه ایل دیگری می زنیم مبتلا به فتنه های اجتماعی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  به تعبیر تعیبر امام حسن عسکری(ع) در مورد فتنه ااشره کرد و گفت: در روزگاری که پیش بینی فتنه های ان را نگاه می کنم گاهی لیاقت ها معیار نیستند، گاه رابطه ها معیارند، ما مبتلا به فتنه های اجتماعی هستیم. باید 9 دی های دیگری این فتنه ها را کور کند و اگر نباشد تردید نکنید اینها پایه های فتنه سیاسی و و در ریشه های بی بصریتی دینی دارد.

وی با بیان اینکه بصیرت اقتصادی بر پایه نظام حلال باید حرکت کند، گفت: باید توازن معیشتی حاکم باشد، و ثروتمندان باید اهل خمس و ذکات باشند و از ظرفیت های اقتصادی بهره گیری کرد و هویت اقتصادی مقاومتی را در جامعه حاکم کرد، اینها بصیرت های اقتصادی است.

dsc00297

حقوق های نجومی و بیکاری یک فتنه اقتصادی است

حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بیکاری یک فتنه اقتصادی است، گفت: در جریان فتنه 88 لشکر فتنه بودند، همه مسئول هستیم و باید تلاش کنیم تا بیکاری را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه حقوق های نجومی یک فتنه اقتصادی است، افزود:  باید این فتنه را کور کرد و با کسانی که پول به حسابشان رفته است باید برخورد شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدم دنبال نکردن وام های سنگین در کشور و دنبال کردن وام های سبک یک فتنه اقتصادی است، افزود: اینها فردا به نفرت سیاسی تبدیل می شود و خیابان ها را پر می کند، همه خیال می کنیم فقط فتنه سیاسی وجود دارد، ریشه ها را باید گشت و پیدا کرد.

وی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در زمینه برجام آنکه موافق دولت بود برجام را خوب و آنکه دولت را قبول نداشت مخالف برجام بود که نباید این گونه فکر کنیم و موضوعی به مانند برجام را این گونه ببینیم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها  که نباید به جای تبیین اقتصاد مقاومتی تنها در مورد انتصاب افراد به مناصب خبر و تحلیل نوشته شود تصریح کرد: از خداوند می‌خواهیم که در هر عرصه‌ای به ما بصیرت عطا کند.

dsc00295

dsc00300

dsc00301

dsc00309

dsc00274

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211519
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ازادی گفت:

    فقط عکس مدیران میزنید مردم هیچن

دیدگاه شما