چهارشنبه 8 دی 1395 - 20:41

اقدام عملی سازمان امور مالیاتی برای حمایت از تولید و خروج صنایع از رکود/ هدیه تقوی نژاد به فعالان اقتصادی

7 هزار شرکتی که قرار شد از رکود خارج شوند بدهی مالیاتی شان را به صورت پلکانی برای 3 سال و با بهترین شرایط برای فعالان اقتصادی تقسیط میکنیم، این را بخشنامه هم میکنیم.

گروه اقتصادی- 7 هزار شرکتی که قرار شد از رکود خارج شوند بدهی مالیاتی شان را به صورت پلکانی برای 3 سال و با بهترین شرایط برای فعالان اقتصادی تقسیط میکنیم، این را بخشنامه هم میکنیم.

به گزارش بویرنیوز، رئیس سازمان مالیاتی کشور در دیدار با فعالان اقتصادی استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان نه یک شهر معمولی است بلکه استانی است هم از منظر ارزش های اسلامی انسانی غنی است و هم بعد اقتصادی.

نگاه به حق الناس و حقوق مردم در زمینه اخذ مالیات ها به جد مورد تاکید ماست

سید کامل تقوی نژاد بیان کرد: همه تلاش ما حل مشکلات است و نقطه نظرات مطروحه در این دست جلسات، اتکای عمل ما است و تلاش ما هم حل مسائل در عمل است.

وی گفت: مالیات  یک حق است و اگر براساس دانش مالیاتی تعریف و وصول شود درصد تحقق آن بیشتر است.

تقوی نژاد گفت: مالیات حق دولت و به نوعی بیت المال است و همانطور که توجه ما به بیت المال معطوف است  به بیت الناس و حق و حقوق مردم هم باید توجه اکید داشت.

وی با اشاره به اینکه باید راه کارهایی برای استفاده از دست آوردهای بشر و تسهیل وصول مالیات اندیشیده شود، اظهار داشت: اکثر کشورهای دنیا با مالیات میچرخد و نرخ ها هم خیلی متفاوت از کشور ما است که البته بسته به اقتصاد هم می باشد.

عوارض و مالیات تنها 7 درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می شود

وی با اشاره به اینکه نرخ های مالیاتی در ایران آزار دهنده نیست، گفت: در کشورهای همسایه قریب به 15 تا 20 درصد تولید ناخالص داخلی به حساب مالیات می رود اما در کشور ما مالیات و عوارض  روی هم رفته چیزی حدود 7 درصد است.

تقوی نژاد اضافه کرد: در دولت های قبل دوستان ما سعی داشتند نرخ مالیات مستقیم را در حد 50 درصد نگه دارند، اما در این دولت تلاش شده نرخ مالیات های مستیقم کنترل شود و نهایتاً در بیشترین موارد حدود 25 درصد است.

photo_2016-12-28_20-38-42

کاهش چشمگیر مالیات های مستقیم در دولت تدبیر و امید

مقام ارشد مالیاتی کشور تصریح کرد: در بخش اصناف و مشاغل هم مالیات های مستقیم را به 25 درصد کاهش دادیم.

وی عنوان کرد: برخی ها می پرسند  قرار است امورات مملکت از طریق مالیات اداره بشه و حتی اعتبارات عمرانی و… هم با همین مالیات ها چرخانده شود، آیا این خواسته با وضعیت ما تطابق دارد؟و باید در جواب بگویم: مالیات بر اساس قانون اخذ می شود، بخش هایی مثل مشاغل تنها 4 درصد مالیات را به خود اختصاص داده، اینکه ایراد می گیرند چرا 100 درصد وصول نبوده و حدود 78 درصد وصول کردین خب این به برخی قوانین بنگاه ها بر می  گردد و نمی شود از کسی مالیات اضافه ای گرفت.

وی افزود: بنگاه و افرادی که ضرر کرده اصلا می توان مالیات گرفت؟ این اقدام نه منطقی است و نه اخلاقی!

مردم را شریک خود می دانیم/اگر تشخیص و وصل مالیات ها اجحافی شد وظیفه داریم و دستور رسیدگی عاجل دادیم

تقوی نژاد بیان داشت: رسیدگی مالیاتی تعیین شده به این خاطر است اگر تشخیص درست نبود حق مودی ضایع نشود، در بسیاری از کشورها روی همان تشخیص مانور می دهند و اگر کسی اعتراضی دارد باید شکایت کند اما ما حقوق مؤدی را به شدت تاکید داریم و تلاشمان اینست حقش ضایع نشود.

وی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن ماده 238 ، گفت: باید و توصیه شده با مؤدی توافق بشود و اگر نشد باید به هیئت حل اختلاف بروید.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: در استان خوزستان نمایندگان بخش خصوصی باید نمایندگان واقعی این بخش باشند و رای آنها باید به اندازه رای همکاران ما در امور مالیاتی محترم شمرده شود و به این اصل اعتقاد کامل داریم.

اقدام کم نظیر امور مالیاتی!

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به دستور اکید برای حل سریع پرونده های مالیاتی در حل و اختلاف استان خوزستان، اضافه کرد: اگر نماینده مالیاتی خواست از قانون تعدی کند باید اعتراض به حق بکنید و رسیدگی می شود

وی گفت: سال گذشته در مجموع در کشور بیش از 100 هزار برگ اوراق قطعی ابلاغ نشده بود اما امروز برای اولین بار در نظام مالیاتی بیش از 1 میلیون برگ به مودی ها تحویل شد، چرا که معتقدیم سهولت باید باشد و تکلیف طرفین سریعا مشخص شود.

این مسئول عنوان کرد: همیشه میگویم شما در 25 درصد درآمد مردم شریکید و توصیه میکنیم به عنوان شریک باید کمک و همراه مردم باشید و اعتماد به مؤدی داشته باشید و در همین راستا هم بخشنامه کردم هرکس گفت که به عنوان مثال صندوق نصب کرده، گفته اش مورد قبول است.

photo_2016-12-28_20-38-53

رعایت شآن مردم و مؤدیان را سرلوحه و اولویت اول خود میدانیم/ مؤدیان را ارباب خود میدانیم

تقوی نژاد گفت: ما اعتقادمان اینست 90 درصد مؤدیان ما راستگو هستند و ما برای راستی آزمایی ابزار داریم که در صورت لزوم باید از آن ابزار استفاده کرد.

معاون وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه شان و حرمت مؤدی جزو اولویت ها و آراستگی سازمان مالیاتی است، اظهار داشت: افرادی که همکاری بکنند ما هم همکاری میکنیم اما مقابل قانون شکنان طبق قانون رفتار می کنیم و

وی گفت: اعتقاد اینست اگر مشتری و مودی نباشد سازمان ما معنا ندارد ما آنها را ارباب خودمان میدانیم.

وی نظام جامع اطلاعات را تفاوت بزرگ نظام مالیاتی ایران و سایر کشورهای دنیا بیان و تصریح کرد: هرکس ادعا دارد مالیات بیشتری وصول  شده ما حتما وظیفه رسیدگی داریم.

اطلاعات مردم و نهادها در سازمان امور مالیاتی به هیچ فرد و سازمانی داده نمی شود

تقوی نژاد همچنین در خصوص اطلاعات مردم در نظام مالیاتی اینطور گفت: اطلاعاتی که ما می گیریم یک طرفه است و به هیچ وجه در اختیار سازمان و نهاد دیگری نمی شود و جز برای تشخیص وصول اگر استفاده دیگری شد غیر قانونی است و ما مجرمیم پس لازم است با سازمان همکاری شود.

این مقام اقتصادی با اشاره به اینکه هر گونه فعالیت اقتصادی بالای 5 میلیون تومان باشد باید از سیستم بانکی انجام شود، عنوان داشت: باید مسائل را شفاف کنیم و عدالت در همین شفافیت است.

هدیه رئیس کل امور مالیاتی به فعالان اقتصادی خوزستان

رئیس امور مالیاتی کشور به فعالان اقتصادی خوزستان گفت: هدیه ما به فعالان اقتصادی خوزستان اینست که اگر کسانی برای کارهای پیمانکاری شان بدهی دارند و این جریمه ناشی از تاخیر در پرداخت دولت است، در صورت پرداخت کردن، میگویم 100 درصد جریمه ها را می بخشیم.(تشویق حضار)

اقدام عملی امور مالیاتی برای حمایت از تولید و خروج صنایع از رکود

وی همچنین در خصوص حمایت از واحدهای راکد و نیمه فعال اقتصادی کشور گفت: 7 هزار شرکتی که قرار شد از رکود خارج شوند بدهی مالیاتی شان را به صورت پلکانی برای 3 سال و با بهترین شرایط برای فعالان اقتصادی تقسیط میکنیم، این را بخشنامه هم میکنیم.

معاون پ وزیر اقتصاد گفت: برای فعال شدن واحدها یا ما باید کوتاه بیایم یا بانک که ما این کار را کردیم و برای فعال کردن اقتصاد و واحدهای راکد حتما هم بخشش و هم تقسیط را در برنامه کاری مان داریم.

تقوی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: همان اندازه که اعتقاد داریم خزانه مالیاتی باید پر شود اعتقاد داریم ذره ای حق و حقوق مؤدیان محترم ضایع نشود و این را سرلوحه اقدامات مالیاتی کردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کریمی گفت:

    باعث افتخار استانی دکتر جان به امید موفقیت های روز افزونی

    هم تو بانک و هم اینجا خوش درخشیدی…

  2. سعید کرمیان گفت:

    ایشون وزنه ای برای استان، نه نماینده هایی مه با تبلیغ و هوچی گری فقط رسانه ای شدن و باری به هر جهت هستن، این آدما رو باید حمایت کرد چون لایقش هستن

  3. سهیلا گفت:

    درود بر دکتر تقوی نژاد عزیز، انصافا هرجا رفته منشا خیر شده و مهم تر اینکه با اینکه بخش هایش خصوصی و اقتصادی بوده همیشه طرف مردم رو گرفته احسنت…

  4. ناشناس گفت:

    ایشان از جمله مدیران موفق کشورند. خداوند حفظش

  5. ناشناس گفت:

    ایشان از جمله مدیران موفق کشورند. خداوند حفظشون بکنه.

دیدگاه شما