سه شنبه 7 دی 1395 - 23:37

انتقاد شدید اصغر فرهادی به روحانی/ روایت جدید از علت حصر موسوی و کروبی/ تهدید خبرنگاران توسط نوبخت/ توصیه لاریجانی خطاب به کواکبیان!

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که برخی امروز به دنبال از بین بردن آرمانهای حماسه 9دی در جامعه هستند ،بیان کرد:امروز برخی در جامعه می کوشند که تمامی صدمات و خرابیهای فتنه 88را هیچ جلوه دهند و مسئله 9دیماه را مسئله ای عادی قلمداد کنند.

در رصدخانه بویرنیوز، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سعید قاسمی: از حصر «VIP» سران فتنه خسته شده‌ایم

سردار قاسمی افزود: جرج سوروس و جین شارپ که تئوریسین‌های جنگ نرم هستند نیز به عنوان تئوری پرداز حاضر بودند، جرم چنین مجموعه‌هایی که 8 ماه در کف خیابان باشند و به دنبال تغییر نظام باشند در هر رژیم و نظامی چیست؟ اینها خباثت‌های متعددی در 8 ماه فتنه صورت دادند. ما نیز همچون آقای مطهری از “حصر VIP” خسته شده‌ایم و باید وضعیت اینها تعیین تکلیف شود و البته جرم آنها مشخص است.وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آقای مطهری وقتی چنین حرفی زد باید تمام روحانیت با ایشان برخورد می‌کردند زیرا این موضعی ناصواب است، امام راحل زمانی پیام دادند که اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم و ما نیز باید همین راه را ادامه دهیم.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب

ایلنا به نقل از فرشاد مومنی اقتصاددان نوشت:با هر متر و معیاری درباره دولت روحانی داوری کنیم، انصاف این است دولت فعلی اقدامات مخرب انجام نداد و تلاش‌‌هایی هر چند ناکافی برای اصلاح امور صورت گرفت.فرشاد مومنی در مورد عملکرد دولت روحانی گفت:‌ این دولت یکی از بدشانس‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب بوده است زیرا میراث دار یکی از بی‌سابقه‌ترین سطوح تجربه شده ناکارآمدی و فساد در دولت قبلی بوده است. اما در عین حال این دولت یکی از خوش‌شانس‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود به خاطر اینکه ابعاد خرابکاری‌های دولت قبلی به حدی است که اشتباهات دولت فعلی را نمی‌توان با دولت احمدی‌نژاد قیاس کرد. بنا بر این با هر متر و معیاری درباره دولت روحانی داوری کنیم، انصاف این است دولت فعلی اقدامات مخرب انجام نداد و تلاش‌‌هایی هر چند ناکافی برای اصلاح امور صورت گرفت.

هیچکس با استعفای کروبی موافق نیست

قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی با اشاره به استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی این حزب، پیش‌بینی کرد که «همه اعضای شورای مركزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند كرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود».رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» گفت: امروز با كمال تأسف شنیدیم كه دبیركل محترم حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای ضمن ابراز تذكراتی به حزب، استعفای خود را به شورای مركزی حزب اعلام كرده و درخواست كردند كه آن شورا استعفای ایشان را بپذیرد و جایگزینی را تعیین كند. بنده بسیار متأسفم از آنچه به‌وجود آمده و این بزرگوار را به این نتیجه رسانده از دبیركلی حزبی كه خود ایشان پایه‌گذاری كردند و از حیثیت و آبرو و مال خود برای آن هزینه كرده‌اند، استعفا می‌دهند.

افزایش مرگ با قرص برنج در اصفهان

شمار فوت شدگان با قرص برنج در اصفهان افزایش یافت.در هشت ماهه سال 1395 آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشحیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج، 12 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد دو نفر بوده افزایش داشته است.از کل تلفات قرص برنج در هفت ماهه سال جاری 8 نفر مرد و4 نفر زن هستند این در حالی است که در سال گذشته دو نفر مرد بوده است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

تهدید خبرنگاران توسط نوبخت

سخنگوی دولت یازدهم برخی خبرنگاران را به دلیل طرح سوال از وی و عدم پاسخگویی آن، تهدید به تعقیب قضایی کرد.در حاشیه جلسه علنی مجلس محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم با حضور در راهروی پارلمان وقتی مورد پرسش خبرنگاران پارلمانی و دوربین صدا و سیما قرار گرفت، گفت: دوربین‌تان را خاموش کنید که اگر خاموش نکنید شما را تعقیب قضایی خواهم کرد.

حزب اتحاد ملت: حامى روحانى هستيم

حسین کاشفی درباره فعالیت‌های حزب متبوعش در ماهای باقی مانده به انتخابات عنوان کرد: طبیعی است مانند سایر احزاب و تشکل‌های سیاسی ما نیز فعالیت خودمان را داشته باشیم.معاون اجرایی حزب اتحاد ملت ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده کنگره و گردهمایی انتخاباتی نیز برگزار خواهیم کرد اما هنوز زمان آن مشخص نیست.او با بیان اینکه مانند سایر احزاب اصلاح طلب از روحانی حمایت خواهیم کرد گفت: دولت یازدهم عملکرد مناسبی در زمینه‌های سیاست خارجی، برجام و توافقات هسته‌ای داشته و باید فرصت دوباره‌ای در اختیار آنان قرار دهیم تا برنامه‌های نیمه تمام خود را تمام کنند. شاهد بودیم که تورم بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده و رشد اقتصادی از منفی به سوی مثبت گام برداشته است.

نامه نمایندگان به لاریجانی برای پخش فایل صوتی ظریف

40 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خواستار پخش نوار صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صحن خانه ملت شدند. در این نامه آمده است؛ در راستای اصل 84 قانون اساسی مبنی بر مسئول بودن ما نمایندگان در برابر همه ملت ایران و همچنین اصل 85 قانون اساسی و ضرورت تنویر افکار عمومی در خصوص مطالب آقای دکتر ظریف مورخ 95/9/28 در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راجع به علل نقض برجام و تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی آمریکای جنایت‌کار، مقتضی است نوار صوت ایشان را با عنایت به اصل 69 قانون اساسی در صحن مجلس شورای اسلامی پخش نمایید. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

تذکر رئیس کمیسیون امنیت ملی به کریمی قدوسی

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اقدام کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در انتشار سخنان وزیر امورخارجه در جلسه محرمانه با مجلس گفت: بارها و بارها درباره این نوع رفتارها به ایشان تذکر داده‌ام. فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هیچ وجه قابل پخش نیست و اگر کسی تخلفی در این باره انجام داده است باید پاسخگو باشد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

پیشنهاد ۶۵۰ هزار دلاری چینی‌ها برای مدافع پرسپولیس

به‌ گزارش روزنامه اسپورت چین، محمد انصاری، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که در این فصل بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته است، مدنظر باشگاه‌های چینی قرار گرفته است. در این رابطه روزنامه‌ اسپورت چین خبر داد باشگاه هنگ فنگ پیشنهادی ۶۵۰ هزار دلاری برای مدافع ملی‌پوش پرسپولیس آماده کرده است تا بتواند این بازیکن را به خدمت بگیرد. البته یک باشگاه دیگر چینی نیز خواهان جذب این بازیکن است. باشگاه گویژو که به تازگی به دسته برتر لیگ چین صعود کرده نیز خواهان جذب مدافع ۲۵ ساله پرسپولیس است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

انتقاد شدید روزنامه «جمهوری اسلامی» از آیت الله مصباح

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با اشاره به سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی مبنی بر اینکه “عده ای افتخار می کنند به امام جام زهر نوشاندند”، به شدت از او انتقاد کرد. چه کسانی جام زهر را به امام نوشاندند؟ این پرسشی است که فراوان مطرح شده است. به عنوان یکی از آخرین بسیجی‌های خمینی که سال‌های آخر جنگ را سعادت همنفسی با رزمندگان داشت. پاسخ را هم از بعد کربلای 4 شروع می‌کنم. درست یادم هست که آن روز‌های سرد را فرمانده که از ستاد اهواز آمده بود با خواندن پیام فرمانده قدرتمند آن روز جنگ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به ترمیم روحیه رزمندگان پرداخت. همان فرماندهی که امروز “بدهکاران دیروز جنگ” به دنبال عامل نوشاندن جام زهر به امام در لباس او هستند. بله، ما با پیام فرمانده، روحیه سازی کردیم و با فرمان همو دوهفته بعد عملیات کربلای 5 را آغاز کردیم و ماشین جنگی دشمن را به گل نشاندیم و نقشه‌های مستشاران شرقی و غربی عراق را نقش بر آب کردیم اما در همین عملیات هم که خطوط یک و دو و سه دشمن را شکستیم و به قول سردار قاآنی می‌توانستیم تا بغداد بتازیم اما نیروی تازه نفسی که باید می‌تاخت نبود. آنان که به دنبال مقصرند جلوی آینه بایستند مقصر را خواهند یافت که اگر آن روز پای کار بودند اگر خود را از قم و تهران و مشهد آن طرف‌تر می‌رساندند ماجرا جور دیگری رقم می‌خورد. اگر مرد جنگ بودند در عاشورای 8 ساله حاضر می‌شدند. حضور هم پیشکش، حداقل با چند سخنرانی به یاری رزمندگان می‌آمدند نه اینکه همه سخنرانی‌های شهادت طلبانه شان و تکریم جهادشان تاریخ سال‌های بعد از دفاع مقدس را داشته باشد! صریح عرض کنم؛ کسانی جام زهر را به امام نوشاندند که به جبهه نیامدند. از دفاع مقدس حمایت نکردند حالا طلبکار هم شده‌اند که اگر برخی بر آن‌ها صفت تواب هم بگذارند کیست که نداند خون همه توابین به اندازه یک قطره خون در همراهی سید الشهدا ارزش و اثر نداشت. سخنرانی‌های امروز آقایان به توان هزار هم که برسد به اندازه یک ساعت حضور در جبهه ارزش ندارد حتی به اندازه یک سخنرانی آن روز هم اثر ندارد.بگذریم که اگر پای حساب و کتاب به میان آید غایبان دیروز، امروز نه در جای پرسشگر که در جای متهم باید بنشینند، همین!

مردم نگران نباشند کشور را از سقوط نجات دادیم

معاون اول رئیس جمهورگفت: مردم وقتی به دولتمردان اعتماد دارند، می‌دانند که نباید نسبت به قیمت ارز، کالا و تورم به وجود آمده نگران باشند. جهنگیری در ادامه افزود: مدیران کشور خواهند توانست این مسائل را مدیریت کنند. برخی از پیشرفت کشور دچار غصه و عزا می‌شوند. ما با برنامه‌ریزی و تدبیر تنها توانسته‌ایم کشور را از سقوط بیشتر نجات دهیم. فارس این خبر را منتشر کرد.

واکنش محسن غرویان به سخنان اخیر آیت الله مصباح

محسن غرویان گفت: امام خمینی قوی تر از اینها بودند که کسی بتواند جام زهر به ایشان بخوراند. سخنان آیت الله مصباح را قبول ندارم، این حرف ها خلاف بیانات رهبری است. آیا رئیس جمهور اصلح از نگاه آقای مصباح کسی است که به معیشت مردم توجه نکند و فقط به آخرت بپردازد؟ نامه نیوز این خبر را منتشر کرد.

لاریجانی جای حدادعادل را در مجلس خالی کرد

ادياني راد نماينده مردم سوادكوه در مجلس دهم زماني كه به كلمه واكسيناسيون در متن لايحه ايراد گرفت و خواهان انتخاب واژه فارسي شد، با اين نظر رئيس مجلس رو به رو شد: كلمه فارسي به كار ببريم چه بنويسم، بنويسيم آمپول؟ (خنده) حالا بايد كلمه فارسيش را پيدا كنيم. قبلا آقاي حداد اينجا بود و در اين كلمات به ما كمك مي كرد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

روایت جدید از علت حصر موسوی و کروبی

سردار «حسین نجات» جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش «امنیت، اقتدار و پیشرفت» که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد گفت:‌ چرا برخی آقایان که از علت حصر موسوی و کروبی مطلع هستند موضوع حصر این افراد را به فتنه 88 ربط می‌دهند. در حالی که نظام در برابر آنها صبورانه برخورد کرده است به نحوی که اگر مثل ترکیه می‌خواستیم برخورد کنیم می‌بایست این ها بلافاصله بازداشت می‌شدند. وی ادامه داد: حصر این افراد یک سال بعد از فتنه و در 25 بهمن 89 اتفاق افتاده است؛ در سال 89 در سوریه معارضین علیه بشار اسد راهپیمایی کردند و رادیو BBC و VOA آن را ادامه بهار عربی نام نهادند. سردار نجات گفت: در این زمان تاج زاده از زندان به بازداشت شدگان در سوریه نامه می‌نویسد و با آنها اعلام همبستگی می‌کند و حتی کروبی و موسوی نیز از مردم می‌خواهند به خیابان آمده و با بازداشت شدگان در سوریه اعلام همبستگی کنند. وی ادامه داد: این فراخوان باعث شد تا شورای عالی امنیت ملی در 25 بهمن 89 بنا به درخواست قوه قضائیه درخواست حصر آنها را کنند. لذا می‌توانند در منزل از دکتر خصوصی، ورزش، استخر و غیره بهره‌مند شوند اما امکان ارتباط با کسی را نداشته باشند تا فتنه انگیزی نکنند.دفاع‌پرس این خبر را منتشر کرد.

اظهارات کریمی قدوسی ارزش تکذیب ندارد

اداره روابط عمومی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه‌ترین اظهارات کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس که در پاسخ به بیانیه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشته اعلام کرد: «اصرار آقای کریمی قدوسی بر اقدام غیراخلاقی، غیرقانونی، غیرمنطقی و غیر شرعی خود اگرچه دیگر و هرگز برای مردم شریف و آگاه جای تعجب ندارد، اما شدیداً جای تاسف دارد. متاسفانه ایشان در ادامه سلسله بداخلاقی‌های خود اتهامات واهی و ناراست دیگری را به وزارت امور خارجه و شخص وزیر محترم امور خارجه نسبت داده است که حتی به نظر می‌رسد با توجه بی مبالاتی ایشان در اظهارات نادرست و خلاف واقع، ارزش تکذیب نیز نخواهد داشت. فارس این خبر را منتشر کرد.

دولت يازدهم عُرضه داشت جلوی فساد را گرفت

اکبر ترکان، درباره اظهارات حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، مبنی بر واگذاری زمین‌های کیش با قیمت کمتر از نرخ‌های روز گفت: این موضوع و این فساد در دولت قبل و در زمانی رخ داده است که همین فرد به‌عنوان ناظر در آن منطقه حضور داشت. من می‌گویم چشم شما روشن باشد آقای نوروزی که در آن زمان ناظر بودید و در بغل گوش شما این فساد رخ داد. او ادامه داد: در دوره‌ای که همین آقا در آن منطقه ناظر بودند، چنین فسادهایی اتفاق افتاد و این از کم‌کاری خودشان بود. ایشان در آن زمان باید جلوی فساد را می‌گرفت، همان‌طور که دولت یازدهم عرضه داشت و جلوی فساد را گرفت. شرق این خبر را منتشر کرد.

نیم‌ساعت بحث درباره عوارض نوشابه‌گازدار در جلسه بررسی برنامه توسعه

در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در طی بررسی مواد گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه ششم توسعه، محسن کوهکن با اشاره به بند 11 ماده 23 و بند آخر ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس به هیات رئیسه به ویژه رئیس مجلس تذکر داد. کوهکن گفت: قبلا عمدتا برداشت ما از بند 11 دفاع از اقتدار مجلس بود و با این برداشت، تذکرهای زیادی داده شد. اما هیچگاه درباره منزلت و شان صحبت نکردیم. ما در برنامه توسعه قوانین عادی و دائمی را به هم می ریزیم که خلاف برخی سیاست هاست و حضرتعالی مسئولیت مستقیم دارید و با صراحت می گویم نیازی به رای مجلس ندارد و می توانید جلوی آن را بگیرید اما این اتفاق نمی افتد. آیا شان برنامه پنج ساله توسعه کشور این است که ما اینجا نیم ساعت بحث کنیم ببینم از واردات نوشابه های گازدار عوارض بگیریم یا نگیریم؟خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

«طاهره ریاحی» بازداشت شد

صبح امروز طاهره ریاحی دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا در منزلش بازداشت شد. یک منبع آگاه با تایید خبر بازداشت وی گفت: اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

نامه گلایه آمیز اصغر فرهادی به روحانی

اصغر فرهادى در نامه اى گلايه آميز به حسن روحانى به گزارش تكان دهنده چاپ شده امروز روزنامه شهروند واكنش نشان داده است.در بخشی از این نامه می خوانیم:« امروز گزارش تکان‌دهنده زندگی مردان، زنان و کودکانی را که در گورهای یکی از قبرستان‌های اطراف تهران شب‌های سرد را به صبح می‌رسانند خواندم و اکنون سراسر وجودم شرم است و بغض. به بهانه این نامه به شما، قصد دارم همه آنانکه در این سرزمین و در این سی و چند سال مسئولیتی داشته و دارند را سهیم این شرمساری کنم.

می‌دانم که عده‌ای سیاست‌باز اینگونه گزارش‌ها و خبر‌ها را دستاویزی خواهند کرد برای گرم کردن تنور بازی‌های فرساینده سیاسی و انتخاباتی اما افسوس که گرمای این تنور، تن رنجور کودکان، زنان و مردانی را که شب‌ها در گوشه قبر‌ها، لابه‌لای درختان پارک‌ها و زیر پل‌ها به خواب می‌روند گرم نخواهد کرد.چه کسی پاسخگوی این بی‌رحمی پنهان است؟ ما چرا و کی چنین شدیم؟ ما مردمانی که دیگر دوست داشتن هم‌وطن را از یاد برده‌ایم، ما که خشونت‌های پنهان و ریز در رفتار و گفتار روزمره‌مان ابزاری شده است برای بیرون کشیدن گلیم فردیمان از اجتماع. ما که دروغ را به عنوان مهارتی برای زیستن دوگانه در بیرون و درون خانه می‌آموزیم و به کودکانمان می‌آموزانیم.
ما که تنها نظاره‌گر و شنونده فراموشکار رنج‌هائیم. چه کسی امروز از آن پدری که خود را از پل عابر پیاده خیابان میرداماد به دار کشید و در یادداشتی که از جیب خالی‌اش پیدا شد نوشت «هزینه درمان بیماری چشم‌هایم را نداشتم» سخنی می‌گوید؟ آن اندک کسانی نیز که دلسوزانه می‌گویند با انگ سیاه‌نمایی مورد هجمه‌اند. انگ سیاه‌نمایی فراری‌ست رو به جلو از سوی مسئولان برای عدم پذیرش مسئولیت سیاهی‌ها.این است شهر نوید داده شده؟ این است شهر آرمان‌ها؟»

 انتقاد شدید اصغر فرهادی به روحانی/ روایت جدید از علت حصر موسوی و کروبی/ تهدید خبرنگاران توسط نوبخت/ توصیه لاریجانی خطاب به کواکبیان!

توصیه لاریجانی خطاب به کواکبیان

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر شفاهی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران که نسبت به نحوه اداره مجلس انتقاد داشت و معتقد بود آ‌یین‌نامه اجرا نشده است گفت: شما درباره اداره مجلس به من نامه نوشتید و مطالبی بیان کردید و من هم پاسخ دادم.وی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ریاست مجلس اختیاراتی دارد اما شما اصرار دارید که جلسه مجلس را متوقف کنید. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از کواکبیان خواست که آیین‌نامه داخلی مجلس را بیشتر بخواند تا متوجه شود.

پاسکاری نعمت‌زاده و سیف در شکست طرح کارت اعتباری خرید کالا

اظهارات رفت و برگشتی نعمت‌زاده و سیف به خوبی نشان می‌دهد که با گذشت بیش از یکسال از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، سیاستگذاری انجام شده از سوی مسئولان با شکست روبرو شده و تولیدکنندگان و مردم بیش از هر کس دیگری متوجه این واقعیت تلخ هستند.به گزارش ایسنا، ایستگاه پایانی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با اظهاراتی از جانب مسئولان همراه بود که به خوبی بر شکست این طرح مهر تایید زد. نعمت‌زاده علت عدم استقبال مردم را سود تسهیلات ۲۱ درصدی بانکی دانست که با نرخ سود تعیین شده در طرح مذکور مغایر بود و بانک‌ها نتوانستند منابع مالی موجود را به دلیل مابه‌التفاوت سود بانکی تامین کنند. صحبت‌هایی که از جانب سیف بی‌پاسخ نماند و رییس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد در هیچ کجای دنیا بانک‌های مرکزی موظف به تامین منابع برای خرید کالاهای کم کیفیت انبار شده نیستند و علت شکست طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به دلیل ترکیب کالاهای انتخاب شده توسط وزارت صمت بود.

 هشدار نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت

سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامه وزیر صنعت به گمرک در دفاع از شرکت گلدیران، نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت هشدا داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما