چاپ این برگه

جابه جایی مواد مخدر توسط تاکسی بیسیم های شهر یاسوج

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: برخی از تاکسی بیسیم های شهر یاسوج شب ها به جابجایی مواد مخدر و اتباع بیگانه مشغول هستند.

به گزارش بویرنیوز، سید کرامت الله فرج زاده در جلسه شورای ترافیک استان که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تاکسی بیسیم های شهر یاسوج به یک معضل امنیتی تبدیل شده است و هر روز در جلوی فرمانداری بویراحمد اعتراض می کنند.

وی با بیان اینکه به تاکسی بیسیم ها در مرحله اول مجوز 100 تاکسی داده می شود، افزود: اما می بینیم که بعد از مدت کوتاهی این تعداد به 250 مورد افزایش یافته است و همه جای شهر را فرا گرفته اند، از مکان های شلوغ گرفته تا خلوت، شهر یاسوج تبدیل به تاکسی بیسیم شده است.

معاون فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تاکسی بیسیم ها مشکلات فراوانی دارند، ادامه داد: مالکان تاکسی بیسیم ها از هر عضو برای ورودی مبلغ 180 هزار تومان دریافت می کنند که با استعلام هایی که در سایر استانها گرفته شده این مبلغ 120 هزار تومان است .

فرج زاده با بیان اینکه از این تاکسی ها ماهیانه مبلغ 180 هزار تومان برای عوارض از طریف مالکان گرفته می شود، تصریح کرد: این مبلغ هیچ گونه وجهه قانونی ندارد و سرخود گرفته می شود و اگر فردی لب به اعتراض بگشاید بی قید و شرط اخراج می شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه هر تاکسی بیسیم 40 میلیون تومان عوارض به جیب می زند، تصریح کرد: این تاکسی بیسیم ها هیچ گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نمی کنند و مالیات بسیار اندکی می دهند.

معاون فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه اکثر تاکسی بیسیم های شهر یاسوج هیچ گونه مجوزی ندارند، تصریح کرد: بیش از 700 تاکسی بیسیم غیر مجاز در شهر یاسوج مشغول جابجایی مسافر است.

وی با بیان اینکه تاکسی بیسیم های شهر یاسوج با شیشه دودی و بدون نشان مشغول جابه جایی مسافر هستند، گفت: این تاکسی بیسیم ها هزینه جا به جایی زیادی از مردم می گیرند.

وی با بیان اینکه این تاکسی بیسیم ها مسائل امنیتی زیادی دارند، اضافه کرد: این تاکسی ها از ساعت 10 شب به بعد اتباع بیگانه و مواد مخدر را جابجا می کنند و تاکنون هیچ سازمانی جوابگوی این کار نبوده است.