جمعه 3 دی 1395 - 9:47

آیین باشکوه نکوداشت دکتر ملک حسینی (+تصاویر)

آیین نکوداشت پدر پیوند کبد ایران دکتر سید علی ملک‌حسینی با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی و جمع بسیاری از مردم شیراز برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز» در این آیین ابتدا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دکتر ملک‌حسینی اظهار داشت: دکتر ملک‌حسینی با وجود داشتن پیشنهادهای بسیار از خارج کشور، خدمت در ایران را برگزید.

photo_2016-12-23_13-04-58

محمدهادی ایمانیه گفت: یکی از موضوعاتی که برای دانشجویان پزشکی همواره تدریس می‌شود، موضوع مدیریت و رهبری بوده و باید گفت یکی از موفق‌ترین مدیران حوزه سلامت دکتر ملک‌حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: به نقل از وزیر بهداشت ایران که در چین بود، در شهر شانگهای رئیس بیمارستان این شهر ادعا کرد که در سال ۱۱۰ پیوند کبد انجام داده، درحالی‌که دکتر ملک‌حسینی ۶۰۰ پیوند کبد در ایران انجام می‌دهد.

ایمانیه افزود: زمانی رئیس بیمارستان شانگهای این حرف را شنیده است، بسیار تعجب کرده و این افتخارها به سبب وجود دکتر ملک‌حسینی و امثال وی است که برای استان فارس و کشور آبرو خریده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه فلورشیپ‌های بسیاری در بخش پیوند مشغول به خدمت هستند و بیماران سراسر دنیا در این حوزه، خدمات سلامت می‌گیرند نشان‌دهنده جایگاه علمی دکتر ملک‌حسینی است.

بزرگداشت علما در زمان حیات شایسته است

رئیس جامعه جراحان ایران نیز در این آیین گفت: این بزرگداشت‌ها برای جامعه و جوانان ما مهم و اینکه در زمان حیات علما این کار صورت می‌گیرد بسیار شایسته است.

ایرج فاضل خاطرنشان کرد: مدیریت یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های پیوند کبد دنیا نشان از شایستگی دکتر ملک‌حسینی است.

این استاد دانشگاه افزود: دکتر ملک‌حسینی در یک خانواده اصیل پا به زندگی گذاشت و پشتکار فوق‌العاده و تلاش شبانه‌روزی‌ وی، منجر به شکل‌گیری یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی کشور شد.

مدیریت و خستگی ناپذیری دو ویژگی ملک حسینی است

استاندار فارس نیز در این آیین در سخنان کوتاهی گفت: نخستین ویژگی ملک‌حسینی انس با قرآن و ادبیات است و پس‌ از آن صاحب علم بودن و درد مردم را داشتن نیز از ویژگی‌های اوست.

سید محمد افشانی با اشاره به اهمیت علم و دانش گفت: انسان هرچه هست اندیشه و علم است و دانشی ارزش دارد که انسان را از خاک به افلاک کشاند و اهل خرد دین خود را به دنیا نمی‌فروشند و با خدا معامله می‌کنند.

استاندار فارس کار نیکو کردن را از ویژگی‌های بارز دکتر ملک‌حسینی دانست و گفت: قدرت مدیریت و خستگی‌ناپذیری دو شاخصه بزرگ دکتر ملک‌حسینی است که اضافه بر سازندگی باب علمی بزرگی را به شهر شیراز باز کرد و مردم ایران تا ابد قدردان زحمات این مرد بزرگ هستند.

در ادامه این آیین باشکوه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز گفت: ۳۰ سال پیش حدود ۵ هزار نفر را در کشور به دلیل بیماری کبدی از دست می‌دادیم که بعد از فارغ‌التحصیلی دکتر ملک‌حسینی و اشتیاق وی به پیوند اعضا، امیدها در کشور زنده شد.

رضا ملک‌زاده اظهار داشت: این‌یک موفقیت بزرگ برای ایران است و من خودم باور نمی‌کردم زمانی دکتر ملک‌حسینی به آمریکا رفت، در بازگشت خود با چنین موفقیتی روبه‌رو شود.

وی خستگی‌ناپذیری را یکی از ویژگی‌های بارز دکتر ملک حسینی دانست و گفت: آنچه باعث شد که غیرممکن ممکن شود عشق به خدمت در یک فرد مؤمن مانند دکتر ملک‌حسینی بود و وی الگویی شایسته برای جوانان ما است.

دنیا به داشتن دانشمندانی مثل ملک حسینی افتخار می کند

پس از سخنان معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر جوهان فونگ استاد جراحی و پیوند اعضای دانشگاه شیکاگوی آمریکا، دکتر ادیب‌الحسن ریزوی رئیس مرکز پیوند و دیالیز سند پاکستان و دکتر مهمت هابرال رئیس منتخب انجمن جهانی پیوند اعضا هرکدام درباره ویژگی‌های برجسته دکتر ملک‌حسینی سخنانی را ایراد کردند.

مهمت هابرال رئیس منتخب انجمن جهانی پیوند اعضا در این نشست اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این نکوداشت شرکت می‌کنم و دنیا به داشتن دانشمندی مانند ملک‌حسینی به خود افتخار می‌کند.

وی گفت: ساختن بیمارستان کار ساده‌ای نیست اما اراده دکتر ملک‌حسینی آن‌چنان بالا است که هر کار سختی را شدنی می‌کند و با همین اراده توانسته به موفقیت‌های بسیاری در پیوند کبد در دنیا دست یابد.

خدمت صادقانه گم نمی شود

در ادامه نیز امام‌جمعه شیراز با اشاره به ارزش والای انسان در مقام خلیفه خداوند، اظهار داشت: شاگرد خوب بودن و معلم خوب شدن به معرفت، آگاهی و شناخت وابسته است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی گفت: عالمانی مانند دکتر ملک‌حسینی حجت‌های پروردگار روی زمین هستند که علم و معرفت الهی را در جهان خاکی نشر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما در رشته‌های گوناگون باید چهره‌های خدمت‌گزار را پایدار و دائمی ساخته و به‌عنوان الگوی نسل امروز و فردا قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: این تجلیل به‌جا نسبت به دیگر خادمان جامعه نیز که گام‌های ارزشمندی را برای پیشرفت مملکت برداشتند، باید انجام پذیرد تا تمام مردم بدانند که خدمت صادقانه هرگز گم نخواهد شد.

اخلاق گرایی و قانون مداری دکتر ملک حسینی قابل تقدیر است

در ادامه این آیین پروفسور ریزوی رئیس مرکز پیوند و دیالیز سند پاکستان نیز اظهار داشت: شخصیت اخلاقی و قانون‌مدار دکتر ملک حسینی قابل‌تقدیر است و داشتن چشمان دقیق برای دیدن نکات ظریف از ویژگی‌های بارز اوست.

ریزوی افزود: احترام گذاشتن به دانشجویان و یادگیری همیشگی دو شاخصه همیشگی دکتر ملک‌حسینی است و به نظر می‌رسد این‌همه خلاقیت از جانب پروردگار به وی الهام می‌شود.

احداث مرکز پیوند عضو برای دکتر ملک حسینی باقیات و صالحات است

پس از وی پروفسور مصطفی الموسوی رئیس انجمن پیوند اعضای کویت نیز در سخنان کوتاهی گفت: بنده سال‌هاست که دکتر ملک‌حسینی را می‌شناسم و وی جزو پیشروان علم پزشکی در دنیا است.

وی افزود: خانواده دکتر ملک‌حسینی بسیار متدین هستند و این روحیه در دکتر ملک‌حسینی نیز به‌وفور دیده می‌شود و احداث بزرگ‌ترین مرکز پیوند اعضا در شیراز، جزو باقیات و صالحات این مرد بزرگ خواهد بود.

سه عامل ملک حسنی  را پدر پیوند کبد ایران کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین نکوداشت پدر پیوند کبد ایران با ایراد سخنرانی و تجلیل از پرفسور ملک حسینی تبریک متفاوتی به او داشت و گفت: پروفسور ملک حسینی را پیوند سه عامل مهم، پدر پیوند کبد ایران کرد.

سید موسی خادمی که شامگاه پنج شنبه در همایش نکوداشت پروفسور سید علی ملک حسینی شرکت کرده بود، ضمن ایراد سخنانی از پدر پیوند کبد ایران تجلیل کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنانش گفت:  مایلم ضمن تقدیر از پروفسور ملک حسینی یک تبریک ویژه محضر ایشان عرض کنم؛ تبریک نه به جهت داشتن دستان شفابخش، نه به خاطر پدر پیوند کبد ایران بودن، نه به خاطر ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و نه بخاطر کارهای خیر بسیاری که انجام داد که البته همه اینها ستودنی است، بلکه تبریک به خاطر دعای خیّر بسیاری از مردم ایران و جهان که پشت سرشان است.

خادمی با بیان اینکه همراه داشتن دعای خیّر توفیقی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، افزود: دکتر سید علی ملک‌حسینی اکنون این توفیق الهی را دریافت کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع اساتید، نخبگان، شخصیت‌های علمی برجسته‌ی ایران و جهان، سیاسیون و جمع کثیری از مردم شیراز سخن می‌گفت، پدر پیوند کبد ایران را محصول پیوند سه عامل مهم دانست و خطاب به حضار تصریح کرد: به عقیده اینجانب، پیوند سه عامل پروفسور ملک حسینی را به یک شخصیت علمی جهانی تبدیل کرده است؛ اول، عامل سیادت و سید بودن ایشان و تاثیر عمیق آن بر خدامحوری و دینداری و مقبولیت اجتماعی، دومین عامل اثرگذار، برخاسته شدن ایشان از یک جامعه عشایری و لُری است؛ جامعه‌ای که به صداقت و یک‌رنگی و شجاعت شهره است. عامل سوم، پرورش در یک محیط فرهنگی هچون استان فارس است؛ محیطی که در آن طبع انسان‌ها بر سر ذوق می‌آید و در طول تاریخ محل پرورش شخصیت‌های بزرگی در عرصه‌های گوناگون بوده است.

خادمی در پایان سخنان خود برای این بزرگ‌مرد علمی جهان و افتخار استان‎‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و ایران سلامی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

گفتنی است؛ مستند دستهاي آسماني (نگاهي به خدمات وزندگي دكترملك حسيني) ساخته علی لایق زاده در آيين پخش شد.

photo_2016-12-23_13-03-48

photo_2016-12-23_13-05-16

photo_2016-12-23_13-05-20

photo_2016-12-23_13-05-28

photo_2016-12-23_13-05-50

photo_2016-12-23_13-06-01

photo_2016-12-23_13-06-06

photo_2016-12-23_13-06-14

photo_2016-12-23_13-06-23

photo_2016-12-23_13-06-31

photo_2016-12-23_13-06-35 photo_2016-12-23_13-06-44

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما