چهارشنبه 1 دی 1395 - 7:02

دهبانی پور: برخی‌رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شب‌نامه را به روزنامه تبدیل کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اظهارتاسف از عملکرد برخی رسانه‌های این استان، خاطرنشان کرد: عده ای از این رسانه‌ها، شب نامه‌های گذشته را به روزنامه تبدیل کرده اند.

برخی‌رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شب‌نامه را به روزنامه تبدیل کرده‌اندبه گزارش بویر نیوز، رضا دهبانی پور در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با برخی مسئولان اجرایی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شب نامه هایی که روزگاری در کف خیابان بودند و جرات دست زدن به آن را نداشتیم اکنون به راحتی و در قالب کار رسانه‌ای در معرض دید مخاطبان و جامعه قرار می گیرد.

وی کارکرد برخی رسانه‌ها به ویژه سایت‌های محلی و پایگاه‌های خبری در کهگیلویه و بویراحمد را خروج از حریم قانون دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فضای حاکم این روزهای رسانه‌ای بر استان مطلوب جامعه و مخاطبان نیست.

دهبانی‌پور گفت: در برخی مواقع که رسانه از حریم قانونی و کارکردحرفه‌ای خود خارج می‌شود، فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد نیز چاره ای جز تسلیم شدن در برابر قانون ندارد.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار روزنامه، ۱۷ هفته نامه، پنج ۲ هفته نامه، ۲ ماهنامه، شش فصلنامه و ۳۴ سایت و پایگاه خبری مجوزدار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این استان تاکید کرد که رسانه ها به ویژه سایت های محلی این استان باید مراقب بحث های قومیتی و عشیره ای باشند.

الماس گشتاسبی گفت: به همان میزان که اصل ۲۴ قانون مطبوعات آزادی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی را در انتشار اخبار مورد تاکید قرار داده اما اصول ۲۸ تا ۳۳ این قانون و همچنین اصول ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی نیز محدودیت هایی را برای رسانه ها قایل شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کامنت هایی که در برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود مدیریت شده نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری از آنها انواع توهین، افترا، تخریب و نشر اکاذیب علیه افراد، شخصیت ها و حتی ارکان نظام دیده می شود.

منبع: ایلنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210703
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. س.ع گفت:

    اقای دهبانی فرصت طلبی هم حدوحدودی دارد.تاکی میخواهی این رویه راادامه دهی.زمان حاکمیت جناح راست درزمان اصنافی مدیرکل وحسینی نماینده بویراحمدشدیدمسئول مرکز اموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان،درسال76درمقابل خاتمی ازناطق نوری حمایت کردید،دردوره پنجم طرفداردهراب پوربودید،دوره ششم چرخیدیدبه سمت سیدباقروشدیدعضوهیئت علمی دانشگاه ومدیراموردانشجویی،بعدازعزل روی اوردیدمجددابه محافظه کاری وکاراقتصادی،درانتخابات92هم که طرفدارجلیلی بودید.حالاهم که بنابه دلایلی که خودت میدانی شدی مدیرکل ارشاد.وهدایت خواه راهم پیشتهاددادی عضوشورای فرهنگ عمومی،مجدداهم صداشدی بادلواپسان وخط ونشان میکشی برای مطبوعات ورسانه های محلی بخصوص سایت ها.این روندراادامه بده،پله های ترقی وپیشرفت درانتظارشماست.

دیدگاه شما