یکشنبه 28 آذر 1395 - 18:32

تجمع چندباره کارگران فولاد بویراحمد + تصاویر

کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت بویراحمد نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود برای چندین بار تجمع کردند.

به گزارش بویرنیوز، چند مدتی است که شاهد اعتراض کارگران کارخانه  فولاد بویر صنعت به دلیل عدم پرداخت مطالبات چند ماهه و حتی چندین ساله خود هستیم و در هفته اخیر هم این کارگران به صورت مرتب در جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد تجمع کردند تا بلکه کسی از مسؤولان شهرستان صدای اعتراضات آنها را بشنود و برای رفع مشکل آنها چاره‌اندیشی کند.

هفته گذشته بود که بار دیگر این کارگران بعد از چندین نوبت تجمع در مقابل استانداری و حتی صدا و سیمای مرکز استان در مقابل فرمانداری بویراحمد تجمع کردند، تجمعی که موجب شد معاون استاندار در جمع خبرنگاران از رسیدگی به خواسته کارگران خبر دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در همین خصوص گفت: برای رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت این کارگران دو بار با بنیاد تعاون ارتش گفت‌وگو کردیم و قرار شد بخشی از مطالبات گذشته این کارگران پرداخت شود و مابقی هم توسط  بنیاد ارتش پرداخت شود.

اما امروز یکشنبه هم یک‌بار دیگر کارگران این کارخانه صنعتی در اعتراض به همین عدم پرداخت‌ها در مقابل فرمانداری بویراحمد تجمع کردند و سپس به همراه معاون سیاسی فرماندار برای بیان اعتراضات خود راهی کارخانه فولاد بویر صنعت شدند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مالک جدید و بنیاد تعاون ارتش ما را پاس‌کاری می‌کنند، گفت: مالک جدید این کارخانه صنعتی می‌گوید کارگران از من طلبکار نیستند در حالی حدود 60 کارگر این کارخانه هر کدام بیش از 8 میلیون تومان از این کارخانه طلب دارند.

موسی دُرجی اضافه کرد: ماه گذشته مالک این کارخانه در فرمانداری بویراحمد تعهد داد اگر مطالبات کارگران را پرداخت نکردم مرا دستگیر کنید اما تاکنون مطالبات کارگران را پرداخت نکرده که به همین منظور فردا دوشنبه در مقابل دادگستری تجمع می‌کنیم و حکم توقیف شمش این کارخانه را از مراجعه قضایی می‌گیریم.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت مطالباتمان خرداد ماه امسال از کارخانه بیرون آمدیم، گفت: بیشتر کارگران این کارخانه چندین سالی است که از این کارخانه مطالبه دارند و تاکنون دستشان به جایی نرسیده است.

دُرجی تصریح کرد: طی 9 ماه مبلغ 21 میلیون از این کارخانه طلب دارم اما تنها 3 میلیون آن به من پرداخت شده است.

یکی دیگر از این کارگران ادامه داد: وقتی کارخانه شمش تولید می‌کند و شمش‌های آن هم به فروش می‌رود چگونه مالک جدید این کارخانه می‌گوید پولی ندارد که طلب کارگران را پرداخت کند.

وی بیان کرد: کارگران این کارخانه از 8 میلیون تا بیش از 20 میلیون را طلب دارند و طلب آنها که پرداخت نشده هیچ، از کار هم بیکار شده‌اند و حالا نمی‌دانیم برای رفع مشکل خودمان به کجا مراجعه کنیم.

دیگر کارگر این کارخانه بیان کرد: حقوق 5 ماهه خود را از این کارخانه طلبکار هستیم، ضمن اینکه بنیاد ارتش در این زمینه مساعدتی داشته اما مالک جدید این کارخانه برای پرداخت مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهد.

در تجمع امروز کارگران فولاد بویر صنعت که پناهی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد حضور داشت تعهدنامه‌ای فی‌مابین فرمانداری بویراحمد و مسؤول مالی کارخانه منعقد شد که ظرف 20 روز مطالبات کارگران پرداخت شود.

انعقاد این تعهدنامه با استقبال کارگران معترض این کارخانه مواجه نشد و هیچ کدام از این کارگران آن را امضا نکردند و گفتند از این تعهدنامه زیاد امضا شده اما تاکنون نتیجه‌ای را برای آنان در پی نداشته است.

بی‌شک کارگران این کارخانه علی‌رغم بی‌اعتمادی که به مدت 20 روز منعقد شده برای دریافت مطالبات خود دارند اما آنها 20 روز آینده را به مانند چند ماه و شاید بتوان گفت چند سال سپری خواهند کرد تا ببیند آیا مطالبات آنها پرداخت می‌شود و یا سریال تجمع کارگران فولاد بویر صنعت بویراحمد همچنان ادامه دارد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما