چاپ این برگه

تخریب جنگل در یاسوج به بهانه ساخت ورزشگاه + تصاویر

بعضی مدیران آن قدر در جایگاهشان کوتاهی می کنند که عزل و برکناری کمتر کاری است که در حقشان انجام می شود. رسانه ها و افکار عمومی نیز  چون رفته اند سکوت می کنند. در سطح ملی در انتخاب  همین مدیران برای پست های دیگر این سکوت را به نشانه رضایت می گیرند و بعد از رفتن از استان کوچک کهگیلویه وبویراحمد،این آدمها پست های بهتری به دست می آورند و اینگونه می شود که این ضعف و ناتوانی به تمام کشور سرایت می کند.
یکی از این مدیران جهانبخش ایزدپور است که یک هفته از رفتنش می گذرد و با آمدن مدیر جدید همه چشمشان را بر عملکرد ضعیفش بستند. اما آنهایی که از حضور او بر کرسی ریاست ورزش آسیب دیدند  ایزدپور را از یاد نمی برند.
ایزدپور در دوره مدیریتش در این استان عملکرد قابل قبولی نداشت اگر درزمان تصدی ولی در برخی شهرستانها نیز کارهایی انجام شد به همت بخش خصوصی و نمایندگان مجلس بوده است.
یکی از اقدامات ایزدپور در دوران خدمتش  ایجاد ورزشگاه ها و زمین های چمن مصنوعی بود که خیلی به آن می بالید اما برای اینکه به کارش آشنا شویم کافیست فقط به یکی از این ورزشگاه ها  نگاهی بندازیم.
در کوه های سروک در بیست کیلومتری شهر یاسوج و در شش کیلومتری روستای سروک در دل کوه، زمین فوتبال خاکی به مساحت یک هکتار ساخته شده است.
این ورزشگاه متروک و گمشده در اطراف شهر یاسوج معلوم نیست چه زمانی و برای چه کسی ساخته شده است.
برای ساخت این ورزشگاه در دل جنگلهای پر پشت بلوط بیش از یک هکتار از اکوسیستم را به هم زده و  طبیعت را تخریب کرده اند  تا یک زمین فوتبال ،ساختمان نگهبانی  و سرویس بهداشتی متروکه بسازند.
نه کسی این ورزشگاه را می شناسد  و نه می دانند متولی و متصدی آن کیست حتی مشخص نیست در سال چند نفر از آن استفاده می کنند  و به طور کلی معلوم نیست برای چه کسی ساخته شده است.
اگر ورزشگاهی برای شهر یاسوج است با این مسافت نسبت به شهرتوجیهی ندارد اگر برای روستای سروک است  که باید این ورزشگاه را نیز به همه تخلفاتی که در زمینه تصرف اراضی ملی در این منطقه انجام شده اضافه کرد.
این ورزشگاه آن هم در آن نقطه پرت در میان جنگلهای بلوط مشخص نیست برای چه جمعیتی ساخته شده و چه برنامه ای در این زمین ورزش تاکنون انجام گرفته است.
ورزشگاه سروک در حال حاضر مسیر دسترسی ندارد و برای ساخت جاده کلی درخت بلوط و جنگل باید قطع شود .ضمن آنکه هزینه بر نیز هست.
به نظر می رسد  این زمین  فقط یک رزومه ورزشی برای مدیران است و اهداف دیگری پشت آن است و چنین می نماید این کار در جهت خدمت به ورزش نبوده و بیشتر با هدف سود رساندن به شخص یا یک مجموعه بوده است.
البته انسان تنها دشمن این طبیعت بکر نیست ، به دلیل چرای بیش از حد دام ،درختان بلوط  در این منطقه زادو ولد نداشته اند.

منبع: سایت استان

photo_2016-12-18_18-13-35  photo_2016-12-18_18-14-02 photo_2016-12-18_18-14-17 photo_2016-12-18_18-14-33 photo_2016-12-18_18-14-38 photo_2016-12-18_18-14-41 photo_2016-12-18_18-14-46