شنبه 4 دی 1395 - 16:50

اقدام مشکوک فرد مامورنما در حاشیه سازی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد!

گروه اقتصادی

گروه اقتصادی- از همین جا اعلام می‌کنم هر کدام از دستگاه‌های نظارتی و مسئولان ارشد استانی که کوچکترین ابهامی در زمینه مزایده کارخانه قند دارند، آماده پاسخگویی به آنها و شفاف سازی هستم.

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج نسبت برخی حاشیه ها که یک شخص مامورنما قصد داشت برای کارخانه قند ایجاد کند و حواشی‌ای که توسط برخی سایت‌های گمنام مطرح می‌شود واکنش نشان داد و در جمع خبرنگاران مسائل مطرح شده درباره این کارخانه را شفاف سازی کرد.

لهراسب باقری از تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن شخصی که با معرفی خود به عنوان مقام امنیتی و رسانه‌های منتشر کننده سخنان وی به جرم نشر اکاذیب خبر داد  و همچنین به دستور قضایی برای مسدود شدن سایت‌های منتشر کننده برخی اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی اشاره کرد و درباره نحوه برگزاری مزایده و نحوه خرید کارخانه قند توضیحاتی ارائه کرد.

*بانک تجارت خصوصی است

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه بانک تجارت یک بانک خصوصی است، گفت: سهام بانک تجارت از خرداد ماه سال 1388 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی از سوی سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار عرضه و از زمره بانک‌های دولتی خارج گردید.

img_5418

لهراسب باقری با بیان اینکه کارخانه قند جزء اموال این بانک خصوصی بود، افزود: سهام شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج در راستای رد دیون دولت به بانک تجارت در اسفند ماه سال 1391 به این بانک منتقل و از اردیبهشت سال 1392 اداره امور کارخانه زیر نظر بانک تجارت بوده است.

*در فضای رقابتی و از طریق مزایده کارخانه را خریدم/بالاترین قیمت را در مزایده ارائه دادم

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه بانک تجارت کارخانه قند یاسوج را زیان ده می‌دانست، خاطرنشان کرد: با توجه به زیان ده بودن و همچنین ابلاغیه‌های بانک مرکزی در زمینه کاهش بنگاه داری توسط بانک‌ها، بانک تجارت فروش سهام تعدادی از شرکت‌های تحت مالکیت خود را از ابتدای سال 1394 در دستور کار اداره سرمایه‌گذاری این بانک قرار داد که کارخانه قند یاسوج نیز در میان آنها بود.

باقری افزود: در 26 اردیبهشت 1395، بانک تجارت کارخانه قند یاسوج را از طریق انتشار دو نوبت آگهی در روزنامه دنیای اقتصاد به مزایده گذاشت و قیمت پایه کارشناسی شده نیز طبق قوانین برگزاری مزایده برای کارخانه تعیین شده بود. ضمن اینکه هر کسی از هرکجای کشور می توانست در این مزایده شرکت کند.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مزایده نوبت به بازگشایی پاکات پیشنهاد قیمت رسید که تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مزایده شرکت کرده و پیشنهاد قیمت داده بودند، تصریح کرد: پس از افتتاح پاکات مشخص شد که قیمت پیشنهادی من بیشتر از قیمت کارشناسی و ارزش‌گذاری و بیشتر از سایر رقبایی است که برای خرید کارخانه پیشنهاد قیمت داده بودند، لذا طبق قانون کارخانه را از طریق مزایده و با قیمتی بالاتر از سایر خریداری کردم.

*انتقال کارخانه در حال طی فرآیندهای قانونی است

باقری با بیان اینکه اکنون پس از مشخص شدن برنده مزایده، کار انتقال کارخانه در حال طی فرآیندهای قانونی است، خاطرنشان کرد: همچنان که از ابتدای مزایده، کار به صورت قانونی انجام شده است، انتقال کارخانه نیز به در حال طی فرآیندهای کارخانه است و پس از اتمام این مرحله بانک به صورت رسمی کارخانه را به برنده مزایده تحویل خواهد و از آن روز به بعد برنده مزایده اداره امور کارخانه قند یاسوج را در دست می‌گیرد.

%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d9%82%d8%b1%db%8c

حاشیه ها خللی در اراده ما برای خدمت به صنعت استان ایجاد نمی‌کند/اماده پاسخگویی به تمام ابهامات در واگذاری کارخانه قند هستم

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه تعداد معدودی در راه توسعه صنعتی استان و راه اندازی مجدد کارخانه قند و اشتغالزایی ناشی از راه‌اندازی آن سنگ اندازی می‌کنند، بیان کرد: مردم استان از اینکه یک کارآفرین بومی با تعلق خاطر به صنعت استان توانسته است کارخانه قند یاسوج را خریداری کند، اظهار خوشحالی کردند و سنگ اندازی عده‌ای معدود که با شایعه پراکنی و انتشار اخبار خلاف واقع قصد ایجاد مانع بر سر راه گسترش صنعت استان را دارند، نمی‌تواند  خللی در اراده ما برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند ایجاد کند.

باقری افزود: برخی ها با حاشیه سازی دوست ندارند، صنعت استان پیشرفت کند را که تمام اسناد و مدارک مربوط به مزایده و خرید کارخانه قند موجود است و رسانه ها هم می توانند با استناد به آنها قبل از نشر اکاذیب حاشیه‌پردازان برای صنعت استان، صحت و سقم ادعای برخی افراد را بسنجند.

وی با اشاره به اقدام غیر حرفه برخی رسانه ها در کسب اخبار از منابع نامعتبر و بدون هیچ کسب اطلاع از مرجع رسمی کارخانه، تصریح کرد: از همین جا اعلام می‌کنم هر کدام از دستگاه‌های نظارتی و مسئولان ارشد استانی که کوچکترین ابهامی در زمینه مزایده کارخانه قند دارند، آماده پاسخگویی به آنها و شفاف سازی هستم.

*به کسی باج نمی‌دهم/حاشیه سازان منافعشان در تعطیلی کارخانه قند است

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه هدفم خدمت به مردم استان و ایجاد اشتغال برای بیکاران است، تصریح کرد: تاکنون به لطف خدا جوانان بسیاری در مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت مشغول به کار شده‌اند و در آینده نزدیک نیز تعداد دیگری از جوانان این استان در مجتمع عظیم رفاهی، اقامتی، تفریحی و ورزشی آزادی باقری مشغول به کار می‌شوند و از این بابت خدا را شاکرم که برای ایجاد اشتغال برای جوانان پر از استعداد استانم مرا یاری کرده است.

باقری با بیان اینکه حاشیه سازی عده‌ای نمی‌تواند ما را از راهی که برای خدمت به مردم در پیش گرفته‌ایم منحرف کند، خاطرنشان کرد: به کسانی که با حاشیه سازی‌ها قصد باج خواهی دارند، باج نمی‌دهم و با توکل بر خدا و دعای خیر مردم برای توسعه اشتغال و صنعت در استان تلاش می‌کنیم.

وی عنوان کرد: افراد کمی به دنبال حاشیه سازی در واگذاری کارخانه قند هستند و این افراد یا کسانی هستند که تاکنون از امکانات کارخانه قند به صورت رایگان بهره برده‌اند و علی رغم استفاده از مزایای این کارخانه تعطیل هیچ بازدهی برای آن ندارند، لذا منافعشان در گرو تعطیل بودن و غیرفعال بودن کارخانه است و یا کسانی هستند که با این حاشیه سازی قصد باج‌خواهی و باج گرفتن داشته و دارند و ناکام مانده‌اند.

*پیگیری قضایی ادعاهای شخص مامورنما! و رسانه‌های منتشر کننده اکاذیب

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه برخی گزارشات در برخی از سایت های محلی استان به نقل از شخصی معلوم الحال که خود را یک مقام امنیتی معرفی کرده در خصوص تبانی در خرید کارخانه قند یاسوج  منتشر شده است ، اظهار داشت: نظر شخصی بنده این است که در رسانه ها باید آزادی بیان باشد اما نشر اکاذیب و لطمه زدن به آبروی هر فرد و نهادی به هیچ وجه درست و اخلاقی نیست.

باقری در ادامه با تاکید بر اینکه شخصی با معرفی خود به عنوان مقام امنیتی سخنانی را در زمینه کارخانه قند بیان کرده که  هیچ گونه سمتی در نهادهای نظارتی ندارد افزود: این شخص و سایت هایی که سخنان وی را منتشر کرده اند باید پاسخگوی این کار خود باشند .

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمام(عج) که امنیت امروز مرهون اقدامات آنهاست، خاطرنشان کرد: در موضوع اخیر شخصی که در این زمینه صحبت کرده بود، خود را با عنوان یک مقام امنیتی آگاه معرفی کرده بود  و برخی سایت‌ها نیز از این عنوان برای معرفی وی استفاده کرده بودند که اولا مطمئن هستیم که مقامات عزیز امنیتی همچنان که تاکنون دیده‎ایم از جایگاه خود چنین استفاده‌ای نمی‌کنند و دوما پیگیری‌های ما نشان داد که شخص مذکور هیچگونه سمتی در نهادهای امنیتی ندارد.

*نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد/ کوچکترین ایرادی به معامله وارد نبود

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد آزادی بیان را ویژگی اصلی رسانه ها دانست و با بیان استقبال از نقد منصفانه، نشر اکاذیب را سنگ اندازی در راه صنعت استان خواند و  گفت: آزادی بیان با نشر اکاذیب فرق دارد، نظر شخصی خودم هم این است که در رسانه ها باید آزادی بیان باشد اما این خبر از پایه درست نبود و بازهم تاکید می کنم که نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نهاد های نظارتی از ابتدا در جریان ریز این معامه قرار داشتند تصریح کرد: با وجود تمامی کارشکنی ها از سوی برخی افراد مغرض خوشبختانه کوچکترین ایرادی به این معامله وارد نبود .

وی اظهار داشت : با وجود ارسال گزارشات واهی از سوی این افراد به مقامات قضایی و بررسی تمامی این گزارشات از سوی مسئولین خوشبختانه این پرونده مختومه اعلام و قرار منع تعقیب صادر شد .

ردپای شتابزدگی و رقابت با فضای غیرموثق مجازی، وامداری به برخی گروه‌های سیاسی و عدم توجه به منافع عمومی در خبر برخی رسانه ها!

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه این شکایت را برای اصلاح جامعه از نشر اکاذیب انجام دادیم ، اظهار داشت : اگر این شکایت انجام نمی شد قطعا همین رویه در استان ادامه پیدا می کرد و باز هم شاهد انتشارخبرهای کذب دیگری و به خطر افتادن آبروی مردم بودیم .

img_1936

باقری با تاکید بر اینکه شتابزدگی و رقابت با فضای غیرموثق مجازی، وامداری به برخی گروه‌های سیاسی و عدم توجه به منافع عمومی سه عامل مؤثر بر شکل‌گیری چنین شرایطی در برخی رسانه های استان است ، افزود : به رغم زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسب در زمینه آزادی بیان و تضمین حق دانستن برای شهروندان، متأسفانه همچنان شاهد بروز برخی بداخلاقی ها در بعضی رسانه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موظفند پیش از انتشار هر خبری نسبت به صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنند، ادامه داد : از منظر قانونی طرح اتهامات بی‌اساس، غیر مستند و یا مشکوک‌الاحراز علیه افراد در سطح رسانه‌ها یا مجامع عمومی و داشتن سوءنیت‌های سیاسی و فردی در بیان این مطالب جرم محسوب میشود.

*مطالبه گری با افترا و نشر اکاذیب تفاوت دارد

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد افزود: آزادی بیان، نقد و به چالش کشیدن مسئولان و اطلاع رسانی  مجوزی برای عدول از مرزهای قانونی نیست، البته ناگفته نماند که قاطبه رسانه‌‎های استان در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و دلسوز توسعه استان هستند ولی تعدادی رسانه اغلب گمنام سعی دارند که با اخبار غیر موثق و افترا در راه حرکت رو به پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانستن حقیقت در جامعه نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌ها دارد، تاکید کرد که این مطالبه‌گری و پیگیری نه نیازی به افترا دارد و نه مجوزی برای ارتکاب جرم نشر اکاذیب است.

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج در پایان با بیان اینکه باید دانست که با بی قانونی و قانون شکنی نمی‌توان عدالت و قانون را در جامعه حاکم کرد، خاطر نشان کرد: آلوده کردن فرصت آزادی بیان با اغراض فردی و گروهی، اصل آزادی را به محاق خواهد برد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    ایشون جزو معدود افرادی هستن که حاضر شده تو کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کنه قابل تقدیر

  2. مهریان گفت:

    باید با حاشیه سازان به شدت برخورد شه البته واقعا دست مریزاد خیلی قاطع هستن

    تشکر هم از آقای باقری که بانی فعال شدن کارخانه قند شده

  3. کریمی گفت:

    عادت زشتی ایما داریم هرچه بهتر و همواره بو زیرابش رو میزنیم والا

  4. زهرا گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت بویر نیوز و خدا قوت به آقای باقری ،کسی اطلاع دارد بعد از مراحل قانونی واگزاری کارخانه ،تسویه سهامداران (کارکنان قبلی)با بانک تجارت است یا سرپرست کارخانه؟ با تشکر اگه جواب بدین ممنون میشم

  5. o.n گفت:

    احسنت ب جناب باقری عزیز ..ایشون مرد عمل هستن و ب فکر جوان ها و اشتغال انها تو شهر و استانشون هست ..خدا قوت مرد 

  6. همشهری گفت:

    مبارکش بویه انشاله

دیدگاه شما