دوشنبه 22 آذر 1395 - 18:26

درسی که سفیر بلغارستان به موافقان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد داد!

در ادامه سفیر و مترجم هر دو به خوبی و بسیار زیبا واژه کهگیلویه و بویراحمد را تلفظ کردند که برخی خبرگاران با کنایه می گفتند ، سفیر بلغارستان بهتر از روحانی نام استان را تلفظ کرد.

گروه اقتصادی- بازدید از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با اصحاب رسانه استان از مهم ترین برنامه های روز دوم سفر هیئت بلغاری به استان بود.
به گزارش بویرنیوزدر ابتدای نشست خبری هیئت بلغار و اصحاب در رسانه در اتاق بازرگانی یاسوج، جبار کیانی پور  خطاب به سفیر بلغارستان گفت: امیدواریم با مساعدت شما بتوانیم استان کهگیلویه و بویراحمد را منطقه ی پایلوت برای سرمایه گذاری بلغار ها قرار دهیم.
معرفی ظرفیت های استان مهم ترین دلیل دعوت از هیئت های خارجی
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: در دو روزی که سفیر بلغارستان در استان ما حضور داشت توانستیم ظرفیت‌های تجاری خود را به آن‌ها نشان دهیم.
 کیانی پور با اشاره  به شرایط دوره پسابرجام و تلاش کشورها برای داشتن رابطه اقتصادی با ایران گفت: ما به دنبال بازی برد_برد با همه کشورها در زمینه مبادلات تجاری هستیم.
139509221443086039436024
رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: بخش خصوصی هم نقش خود را پررنگ‌تر کرده و به دنبال این است که همراه با اقتصاد درون‌زای مدنظر مقام معظم رهبری ارتباط خود را با دنیا برقرار کرده و از این طریق به پویایی اقتصاد کمک کند.
این مسئول با بیان این که دسترسی به بازارهای دنیا یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در توسعه اقتصادی است تصریح کرد: کشور بلغارستان از کشورهایی است که از قدیم ارتباط خوبی با ایران داشته است.
وی با بیان این که این کشور هفت و نیم میلیون نفری دروازه ورود ما به اروپا خواهد بود، تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف می‌توانیم با این کشور ارتباط تجاری خوب و مفیدی داشته باشیم.
کشاورزی، گیاهان دارویی و گردشگری مهم ترین ظرفیت های قابل ارائه استان
وی به بازدیدهای امروز به همراه سفیر اشاره کرد و گفت: بخشی از توانمندی‌های استان را در واحدهای تولیدی مورد بازدید قرار دادیم که تولیدات با کیفیتی دارند.
کیانی افزود: محصولات طبیعی و ارگانیک واحدهای تولیدی استان ما می‌تواند جای خود را در بازارهای بلغارستان باز کند که امیدواریم در راستای همکاری‌های مشترک این کار انجام شود.
photo_2016-12-12_21-52-16
رئیس اتاق بازرگانی گفت: اعزام تورهای تجاری به هر دو کشور یکی از اقدامات اولیه خواهد بود تا ارتباط سیستماتیک میان تجار هر دو طرف ایجاد شود و سفیر بلغارستان قول همه گونه کار در تسهیل این ارتباطات را دادند.

طبیعت استان چشم پولنتاکف را گرفت

در ادامه این نشست سفیر بلغارستان در سخنانی به تشریح دست آوردهای سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ، پرداخت و از شرایط طبیعی استان تعریف و تمجید کرد و گفت : ظرفیت‌های خوبی در این استان است که می‌توانیم در توسعه مبادلات از آنها استفاده کنیم کهگیلویه و بویراحمد پدیده‌ای طبیعی و دارای ظرفیت و پتانسیل‌های مطلوبی که باید از این مواهب به خوبی استفاده کرد.مردم و مسؤولان این استان باید به واسطه داشتن چنین توانمندی‌هایی مغرور بوده و از آنها جهت توسعه اقتصادی خود استفاده کنند.
تعریف و شگفتی از وضعیت اتاق بازرگانی و شرکت های اطراف یاسوج
سفیر بلغارستان که گویا از دیدن امکانات اتاق و کیفیت برنامه ریزی مسئولین این اتاق ، بسیار شگفت زده شده بود در بخشی از صحبت هایش به تعریف و تمجید از مجموعه اتاق بازرگانی یاسوج پرداخت و در ادامه هم به برخی شرکت هایی که از آن ها بازدید کرده بود اشاره کرد و گفت:  اتاق بازرگانی قطب بازرگانی استان است و  بازرگانان و تجار خارجی می‌توانند در این مکان حضور و سرمایه‌گذاری موثری را انجام دهند و با اشاره به وجود شرکت‌های «زرد بند، سینره، دنا صنعت و کوبو دنا»، یادآور شد: شهرت این شرکت‌ها از استان خارج و   ملی و بین‌المللی شده اند.
139509221229533159433983
وی با اشاره به وجود امکانات مطلوب در این استان، بر بالا بردن کیفیت و تولید محصولات بهتر تاکید کرد و گفت: شما در همه حوزه‌ها به خصوص گیاهان دارویی و اسانس آنها می‌توانید به خوبی وارد بازارهای جهانی شوید و تجار این استان باید تلاش کنند با کیفیت‌بخشی به محصولات خود وارد بازارهای اروپا شوند.
++++++
حاشیه های نشست
درسی که پولنتاکف به موافقان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد داد
در این نشست حاشیه های جالبی بود از جمله صحبت های آغازین و پایانی سفیر بلغارستان به زبان فارسی که نشان می داد بر زبان فارسی به خوبی مسلط است.
در ادامه مترجم بلغاری سفیر هم برخی واژه ها را به گونه ای ترجمه می کرد که در یک مورد کیانی مجبور به توضیح شد. این مترجم در جایی از ترجمه سخنان سفیر گفت : ما یک کشور” در حال جبران “هستیم ! که جبار کیانی توضیح داد منظور ، کشور در حال توسعه هست.
در ادامه سفیر و مترجم هر دو به خوبی و بسیار زیبا واژه کهگیلویه و بویراحمد را تلفظ کردند که برخی خبرگاران با کنایه می گفتند ، سفیر بلغارستان بهتر از روحانی نام استان را تلفظ کرد./تابناک
photo_2016-12-12_21-52-41
139509221442128019436013
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما