دوشنبه 22 آذر 1395 - 18:03

همایش ملی غار ده شیخ کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود(+تصاویر)

با گذر از مناظر طبیعی و آثار تاریخی گرانبهای تخت شاه نشین و پل قدیمی پاتاوه و مشرف برآبشار خروشان و روان بشار و در فاصله ای حدود سه کیلومتری در بالادست روستای زیبای ده شیخ، غاری شگفت انگیز همراه با دالان های تاریک اما جذاب مشاهده می شود.

گروه گردشگری- معاون توسعه و منابع انسانی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش ملی غار ده شیخ در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل حوزه فنی استانداری به همره معاون توسعه منابع انسانی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از غار ده شیخ بازدید کردند.

حسین کاظمی در این بازدید با اشاره به جلوه خاص این غار و تاثیر شگرف و بالقوه آن در جذب گردشگر و کمک به روند توسعه توریسم و اشتغالزایی در منطقه، بیان کرد: به جرات می توان گفت غار ده شیخ را باید از زیباترین ها در ایران دانست.

SONY DSC

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از ظرفیت هایمان برای کمک به این پروژه دریغ نمیکنیم و توصیه میکنم همه مدیران و مسئولان به دیدن این جاذبه زیبا و ارزشمند بروند.

کاظمی تصریح کرد: امروز از جاذبه ای دیدن کردیم که بسیار حرف برای گفتن دارد و شک ندارم سرمایه گذاری در این منطقه انشاء الله به خوبی قابل بازگشت و سوآور خواهد بود و قطع به یقین برای مردم و اهالی اطراف نیز خالی از لطف نیست.

جهانبخش احمدی نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: همایش ملی غار ده شیخ کهگیلویه و بویراحمد به احتمال زیاد در ماه اردیبهشت برگزار می شود.

SONY DSC

معاون توسعه و منابع انسانی میراث فرهنگی استان تصریح کرد: میراث فرهنگی استان در راستای کمک به گردشگری، استفاده بهینه از پتانسیل های استان و کمک به توسعه و اشتغالزایی توریسم از همه ظرفیت های قانونی و اختیارات خود استفاده می کند.

احمدی بیان کرد: ارتقاء  کیفیت خدمات رسانی در مراکز گردشگری، آموزش مجریان اماکن گردشگری به خصوص در زمینه مسائل رفتاری، شناسنامه دار شدن این دست به صورت جدی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: به دنبال ثبت ملی این غار نیز هستیم و مقدمات کار برای معرفی کشوری و جهانی این جاذبه کم نظیر خدادادی نیز در حال عملیاتی شدن است.

SONY DSC

سرمایه گذار این طرح نیز در ادامه از کمک های ویژه میراث فرهنگی استان در پیشرفت صدور مجوزها و کمک به عملیاتی شدن هرچه سریع تر این پروژه تقدیر کرد.

بر پایه این گزارش، با گذر از مناظر طبیعی و آثار تاریخی گرانبهای تخت شاه نشین و پل قدیمی پاتاوه و مشرف برآبشار خروشان و روان بشار و در فاصله ای حدود سه کیلومتری در بالادست روستای زیبای ده شیخ، غاری شگفت انگیز همراه با دالان های تاریک اما جذاب مشاهده می شود.

غار نوردان این غار را که به دلیل قرار گرفتن در همسایگی و بالادست روستای ده شیخ بوده را به نام همین روستا نام گذاشتند.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آدرس دقیق غار ؟

دیدگاه شما