یکشنبه 21 آذر 1395 - 19:47

سوژه داغ سفر سفیر بلغارستان به کهگیلویه و بویراحمد، موضوع نام استان و هدیه عسل به یک خانم (+عکس)

از مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های هریستو پولنداکف مربوط به بخش تولید گل و همچنین عصاره آن بود که از کشور خود به عنوان قدرت اول در این حوزه یاد کرد.

شامگاه یک‌شنبه نشست صمیمانه‌ای میان فعالان تجاری و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با سفیر بلغارستان در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

در این نشست دو ساعته ابتدا بازرگانان و تجار و فعالان تجاری استان در خصوص ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد مطالبی مطرح کردند و سپس این سفیر بلغارستان بود که در خصوص ظرفیت‌های کشور خود مطالب مبسوطی ایراد کرد.

به گزارش بویرنیوز، از مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های هریستو پولنداکف مربوط به بخش تولید گل و همچنین عصاره آن بود که از کشور خود به عنوان قدرت اول در این حوزه یاد کرد.

وی همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات اقتصادی کشور خود را که به آن توجه شده در حوزه صادرات به موضوع صنعت بسته‌بندی معطوف کرد و گفت: در این حوزه اکنون در دنیا یکی از کشورهای مطرح به شمار می‌رویم که در بسته‌بندی محصولات در سال‌های اخیر در دنیا شهرت پیدا کرده‌ایم.

آقای سفیر همچنین به صورت ضمنی به فعالان اقتصادی استان و مسؤولان بخش خصوصی گوشزد کرد که سرمایه‌گذاران بلغارستانی حوصله سختی را ندارند و به نوعی وانمود کرد که اگر مایل به ایجاد ارتباط و جلب سرمایه‌گذار بلغاری هستید باید همه شرایط را برایش فراهم کنید.

در این نشست همچنین سفیر بلغارستان از اتاق بازرگانی استان به عنوان مکانی دل‌انگیز و فضایی مدرن یاد کرد که قابلیت برگزاری چنین نشست‌هایی را دارد.

 

 

از حاشیه‌های دیگر این نشست هنگامی بود که مترجم نام کهگیلویه و بویراحمد را به زبان آورد و رئیس اتحادیه زنبورداران و عسل استان صحبت‌های مترجم را قطع کرد و گفت: به خاطر این که نام کهگیلویه و بویراحمد را به زیبایی ادا کردی این شیشه عسل ناب استان را که بهترین عسل دنیا به شمار می‌رود و از عسل بلغارستان هم بهتر است به شما تقدیم می‌کنم.

 

 

سفیر بلغارستان به ارزشی که مردم بلغارستان برای نان قائل هستند اشاره کرد و گفت: خیلی دوست داریم که درباره نان بلوط برای ما توضیح بیشتری دهید و خواص درمانی و دارویی‌ آن را بگویید تا این که در آینده بتوانیم چنین نانی را بر سر سفره بلغارها ببینیم.

سفیر بلغارستان با بیان اینکه همه در دنیا به دنبال فرش ایرانی در خانه‌های خود هستند اظهار کرد: حداقل اگر نتوانند فرش ایرانی را در خانه داشته باشند دوست دارند آن را برای یک بار هم که شده ببینند.

در پایان این نشست هدایایی از جنس صنایع دستی شامل گلیم و کوله‌پشتی و کیف ایرانی به سفیر و همراهان وی اهدا شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ماشاالله به حاج کیانی مدیری توانمند

دیدگاه شما