چاپ این برگه

نکات ضروری ایمنی در شروع فصل سرد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: شهروندان یاسوجی هنگام شب و ساعات مختلف روز نکات ایمنی دراستفاده ازوسایل گازسوز را رعایت کنند.
به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج ؛ آتش پادسوم محمد رستمی روز دوشنبه درمانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه الزهرا (ع) یاسوج
افزود:برای کاهش خطرات جانی و مالی ضروری است تا شهروندان دراستفاده صحیح از گازهای طبیعی و مایع در منازل و خودروها اصول پیشگیری و نحوه استفاده ازآنرا به خوبی رعایت کنند.

hou12110
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در وسایل گازسوز از دو نوع گاز طبیعی و مایع استفاده می شود علاوه بر منافعی که برای انسانها و جامعه دارد درصورت عدم استفاده صحیح، بسیار خطرناک خواهد بود.

رستمی با اشاره به انتخاب وسایل گازسوز استاندارد برای مصارف خانگی و شهری گفت: برای خرید و استفاده از وسایل گازسوز باید استانداردهای مربوطه در زمینه داشتن شمعک و ترموکوپل مد نظر قرار گیرد و هنگام نصب یا هر گونه جابجایی آن از متخصصان این وسایل بهره گیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج افزود: وسایل گازسوز را باید در جایی نصب کرد که دارای هوای کافی جهت احتراق گاز، دور از دسترس و محل تردد کودکان باشد و هرگز نباید این گونه وسایل در نزدیکی پرده و پنجره در معرض وزش باد یا جلوی در ورودی و خروجی منازل قرار گیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: هرگز از وسایل گازسوز جهت گرم کردن حمام و فضاهای کوچک استفاده نشود ضمن آنکه دودکش این وسایل باید دارای قطر و اندازه مناسب بوده و با حداقل پیچش و زانویی به فضای خارج ساختمان منتهی شود.

وی با اشاره به اینکه باید از بست های مناسب و فلزی برای اتصال شلنگ های فشارقوی به لوازم گازسوز استفاده شود اضافه کرد: برای آزمایش و تست محل اتصال بست ها، نباید از شعله کبریت و یا فندک استفاده شود.

به گفته وی به محض استشمام بوی گاز، شیرهای اصلی گاز را قطع کرده و با حفظ خونسردی و رعایت موارد ایمنی، در و پنجره ها باز شود.
روابط عمومی