پنجشنبه 18 آذر 1395 - 17:17

حاشیه حضور گردشگر اسپانیایی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهارات جالب مرد اسپانیایی درباره مردم کهگیلویه و بویراحمد

محلی تحت عنوان هوستل در این استان احداث می‌کنیم که به گردشگران اجاره داده شده و مکانی برای به اشتراک گذاری فرهنگ‌های مختلف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگر اسپانیایی سفیر معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش بویرنیوز، یک گردشگر اسپانیایی که سال گذشته با دوچرخه به ایران سفر کرد و در مسیر عبورش از استان کهگیلویه و بویراحمد دچار بیماری شده و مورد مهمان‌نوازی مردم این استان قرار گرفته بود، امروز برای تقدیر و تشکر از مردم این استان به کهگیلویه و بویراحمد سفر و با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیدار کرد.

مارک دلگادوگواردیا در این دیدار با بیان اینکه سال گذشته تحت تأثیر مهمان‌نوازی مردم ایران قرار گرفت، اظهار داشت: هر کسی که در کشورم از من در خصوص بهترین کشوری که مسافرت کردم می‌پرسد من نام ایران را به زبان می‌آورم.

139509181132184339405264

وی افزود: همانگونه که سال گذشته در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفتم، درست است که طبیعت برای گردشگر از اهمیت زیادی برخوردار است، اما مهمان‌نوازی مردم نسبت به طبیعت و جاذبه‌ها اهمیت بیشتری دارند.

دلگادوگواردیا با بیان اینکه در سفر به ایران، شاهد برخورد خوب مردم این کشور بودم، تصریح کرد: من بدون راهنما به ایران آمدم، اما خود مردم ایران راهنماهای خوبی برای من بودند و حالا هر کسی در هر جای دنیا از من بپرسد کشور موردعلاقه‌ات کجاست من نام ایران را می‌برم.

این گردشگر اسپانیایی بیان کرد: در کشورهای دیگر وقتی نام ایران شنیده می‌شود تنها شهری که به ذهن مردم خطور می‌کند تهران است، و چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که شما سایر شهرها را ببینید، وقتی به مردم کشورم می‌گویم “اصفهان نصف جهان است”، آنها برایشان سئوال پیش می‌آید که منظور از نصف جهان چیست.

وی با اشاره به اینکه دوباره همراه با دوستان و خانواده به ایران برخواهد گشت، از تمایل خود برای سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در صورت همکاری مسئولان این استان، محلی تحت عنوان هوستل در این استان احداث می‌کنیم که به گردشگران اجاره داده شده و مکانی برای به اشتراک گذاری فرهنگ‌های مختلف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار از سفر دوباره این گردشگر به ایران تشکر کرد و گفت: از اینکه روح سپاس را در خود ایجاد کرده و به خاطر تشکر از حرکت انسان‌دوستانه مردم کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کردید تشکر می‌کنم.

محمود باقری افزود: مهمان‌نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد در کشور زبانزد بوده و یکی از جنبه‌های این مهمان‌نوازی این است که در مواقع بارندگی درب خانه‌های خود را بر روی گردشگران و مسافران باز می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم این استان سال گذشته کاری را انجام دادند که هر انسانی در مقابل انسان دیگر انجام می‌دهد و امیدواریم بار دیگر همراه با خانواده و دوستان خود به ایران سفر کرده تا ایران را بهتر بشناسید.

در پایان این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد چندین کتاب در خصوص جاذبه‌های گردشگری این استان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به این گردشگر اهدا کرد.

گفتنی است، سال گذشته یک گردشگر اسپانیایی که با دوچرخه وارد شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد شده بود، در پارک ساحلی این شهر برای دقایقی اسکان می‌کند. مارک دلگادوگواردیا در حین استراحت دچار فشار از ناحیه معده شده و از درد به خود می‌پیچید، نیروی انتظامی مستقر در ورودی پارک متوجه درد این گردشگر خارجی می‌شود و سریع او را به بیمارستان انتقال می‌دهند و سرانجام با کمک پرسنل بیمارستان شهید بهشتی عمل جراحی (آپاندیس) بر روی او انجام می‌شود و چند ساعت بعد از بیهوشی به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال داده می‌شود سرانجام بعد از بهبود حال وی این گردشگر خارجی را به بخش انتقال می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی برخی از مسئولان این اداره در اقدامی انسان دوستانه با دسته گل و شرینی به عیادت این بیمار می‌روند و با وی صحبت می‌کنند. علاوه براین، بلافاصله اتاق ویژه‌ای برای مراقبت از این بیمار فراهم کرده و مقدمات تماس با خانواده‌اش و کار تمدید ویزا و برگشت این گردشگر به اسپانیا از دیگر اقداماتی بود که انجام داده شد.

منبع: تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر ایرانیان مهمان نواز خصوصا مردم خونگرم کهگیلویه وبویراحمد

  2. کشاورز گفت:

    هر روز صدها نفر از اینها در اصفهان و سایر شهرها گشت می زنند و پول خرج می کنند و کسی هم کاری به کار انها ندارد ، ولی متاسفانه یک نفر توریست اروپایی یا از سایر کشورها که به این استان می اید انقدر ذوق می کنیم که انها ما را خیلی بدوی به حساب می اورند.. مگر چه خبر شده و یا قرار است چه گلی به سرمان برنند.

  3. رضا گفت:

    من بیمارستان امام سجاد مشغولم  یادمه اومد بیمارستان امام سجاد نه شهید بهشتی

  4. اسماعیل پ گفت:

    درود و خسته نباشید خدمت هموطنان لر نشینم که با مهمان نوازی خود در دنیا زبانزد هم هستند

  5. اسماعیل پ گفت:

    درود

  6. دنا گفت:

    محلی تحت عنوان هوستل؟؟؟! 🙂
    Hostle
    مثل مسافرخانه هست که مسافر از اتاق هایی به صورت مشترک با مسافرای دیگه استفاده میکنه.

دیدگاه شما