پنجشنبه 18 آذر 1395 - 16:11

نگاهی به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در یاسوج (+تصاویر)

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی که به مناسبت هفته پژوهش در یاسوج برگزار شده بود روز گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش «بویر نیوز»، نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با حضور معاونین استاندار، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان در سالن پوریای ولی یاسوج برگزار شد.

1111122231232

معاون آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با اهدافی نظیر معرفی دستاوردهای پژوهشی، تقویت انگیزه پژوهش، تقدیر از پژوهشگران برتر، استفاده از نتایج پژوهش ها، ایجاد ارتباط و روحیه هم فکری و هم اندیشی میان نخبگان و پژوهشگران استان و گسترش و ترویج فرهنگ پژوهش برگزار می شود.

طیبه پورعلمی افزود: در این نمایشگاه دستگاه ها و دانشگاه های استانی از جمله اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه های یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مرکز علوم و تحقیقات کشاورزی، نیروی انتظامی، جهاد دانشگاهی و شرکت هایی نظیر کوبودنا، سینره و زردبند غرفه دارند.

معاون آموزش و پژوهش استانداری با بیان اینکه در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان ۵۵ غرفه شامل بخش های رسانه، کارگاه های آموزشی،ورک شاپ ومحصولات فن بازار برپا شده اند گفت: در این نمایشگاه خدماتی نظیر خدمات مشاوره ای پزشکی، مشاوره ای کشاورزی، مطالعات پایان نامه های دانشجویی، خدمات علمی کاربردی در حوزه های آتش نشانی، میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، ایستگاه عکاسی و خدمات آموزشی در حوزه پژوهش ها و ابتکارات دانش آموزی ارائه می شود.

عباس ظریفی دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش  نیز در حاشیه این نمایشگاه بیان کرد:این نمایشگاه در راستای آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با پژوهش و ایجاد ارتباط بهتر میان صنعت و دانشگاه برگزار شده است.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی امر پژوهش و معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری به بخش خصوصی و دولتی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

ظریفی بیان کرد: برای انجام پژوهش‌های بهتر نیاز است میان دانشگاه و بخش خصوصی ارتباط بیشتری وجود داشته باشد و دانشگاه و بخش خصوصی از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه فناوری‌های و دستاوردهای یک‌ساله دستگاه‌هایی اجرایی و دانشگاه‌ها در معرض نمایش قرار دارد، گفت: اختراعات و پژوهش‌های کاربردی به ویژه پژوهش‌هایی که نیاز استان و منطقه است  در معرض دید است.

بنا بر این گزارش، رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اختراعات استان باعث امیدواری است، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان به سمت پژوهش راهبردی و اختراعات مخترعین است، در حمایت از مخترعان عمل کنیم.

دکتر حسن نوروزی با اشاره به احداث پارک علم و فناوری استان افزود: عملیات پارک پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد، که یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان و شکوفایی علم و دانش در مرز کشور است، مخترعین بیشتری در سطح استان خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان طبق اعتبارات پژوهشی مکلف هستند، یک درصد از اعتبارات هزینه دستگاه‌های اجرایی را با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در فصول یک و شش به پژوهش اختصاص دهند.

نوروزی با ابراز امیدواری در حداقل منابع استانی، افزود: پژوهش استان را در راستای تقاضامحوری، توسعه و حل استان ارتقا دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به درخواست کهگیلویه و بویراحمد از سفر ریاست جمهوری پارک علم و فناوری بود، ضمن امیدواری از راه‌اندازی این پارک در سال‌جاری، افزود: در سفر ستاری معاون علمی رئیس جمهور، توافقاتی با پیام نور، دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد استان فضای مناسب، منابع و تجهیزات برای استقرار پارک علم و فناوری فراهم خواهد شد.

 img_7910

img_7932

img_7936

img_7937

img_7939

img_7942

img_7946

img_7967

img_7970

img_7982

img_8003

img_7994

img_8020

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209462
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی گفت:

    به برکت وجود این عزیزان کلیه مشکلات پژوهشی استان حل شد وجای نگرانی وجود ندارد

  2. ناشناس گفت:

    پژوهش؟؟؟؟!!!

  3. بیننده گفت:

    در هفته ی پژوهش فقط غرفه اموزشو پرورش به خاطر ارائه اطلاعات علمی و علوم پزشکی بیشترین عملکرد را داشتند . هر بیننده ای از غرفه دانشگاه یاسوج که هیچ دست آورد جدیدی نداشت افسوس می خورد. فقط سر ظهر نهار شون را می خوردند و سلام. جالب است که بدانید به بعضی از استادان آنها هزینه پژوهشی تعلق می گیرد و تا کنون هیچ دستاوردی برای استان نداشتند افسوس

دیدگاه شما