پنجشنبه 18 آذر 1395 - 15:21

پشت پرده برهم زنندگان جلسات دانشگاهها مشخص شد (+اسامی)

این استاد دانشگاه با انتقاد از برهم زنندگان نشست های دانشجویی در روز 16 آذر امسال، بیان داشت: اینان در دانشگاه های دولتی برعلیه دولتی که مشروعیت دارد صحبت می کنند و انتظار دارند پاسخی هم به آنان داده نشود.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با انتقاد از برهم زنندگان مراسم های روز 16 آذر روز دانشجو، اظهارداشت: براساس آخرین برآوردهایی که صورت گرفته برهم زنندگان اغلب جلسات دانشگاهی در دانشگاههای کشور از جنبشی موسوم به جنبش عدالتخواهی است.
به گزارش بویرنیوز، رضا جلالی در گفت و گو تلفنی با فرازخبر از یاسوج گفت: متاسفانه هم اکنون برخی از جریان ها و جنبش های دانشجویی برخلاف اساسنامه و مشی ابتدایی تشکیل جریان ها و جنبش ها، گام برمی دارند.

وی با تشریح فعالیت برخی از جنبش های دانشجویی در دانشگاههای کشور از عملکرد جنبش دانشجویی موسوم به ” عدالتخواه ” انتقاد و تاکید کرد که این جنبش بدنبال تک صدایی نمودن فضای دانشگاهی است.

سردبیر روزنامه های مردمسالاری، ابتکار و رویش افزود: جنبش دانشجویی ” عدالتخواه ” حدود 15 سال پیش فعالیت رسمی خود را در دانشگاههای علم و صنعت، امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران آغاز و اکنون برخلاف مشی اولیه خود گام برمی دارد.

جلالی با بیان اینکه مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی دو هدف اصلی جنبش های دانشجویی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که جنبشی با نام ” عدالتخواه ” طوری که شعار می دهد عمل نمی کند و ما می گوئیم یا ” زنگی زنگ باشید یا رومی روم.”

وی گفت: ما معتقدیم جنبش دانشجویی عدالتخواه برخلاف فرمایشات رهبری انقلاب که فرمودند: دانشجو باید سیاسی باشد، گام برمی دارند و در حق رهبری انقلاب هم ظلم می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با ابراز نگرانی خود از سیاست های کنونی جنبش دانشجویی عدالتخواه، تصریح کرد: ترس ما از روزی است که بخاطر سیاست های نادرست چنین جنبش هایی، شاهد زیرزمینی شدن فعالیت دانشجویی در دانشگاهها باشیم.

جلالی افزود: ما خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی در دانشگاهها را بدلیل عملکرد نادرست جنبش هایی چون جنبش دانشجویی عدالتخواه احساس می کنیم و یقین داریم که این جنبش از مسیر خود عدول نموده و استحاله شده است.

وی با انتقاد از عملکرد جنبش دانشجویی عدالتخواه در چندساله اخیر، یادآورشد: عملکرد این جنبش افراطی گرایانه شده و این عملکرد سبب گوشه نشینی و انزواطلبی دانشجویان شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری در پاسخ به این سوال که آیا این جنبش دارای منابع مالی بوده و یا منابع مالی برای آنها تزریق می شود یا خیر؟ هم اظهارداشت: بطور حتم جنبش دانشجویی عدالتخواه پشتیبانی مالی شده و حقوق های خوبی هم دریاقت می کنند.

جلالی با بیان اینکه از تامین کنندگان مالی جنبش دانشجویی عدالتخواه اطلاعاتی داریم، خاطرنشان کرد: خودخواهی این جنبش و ایجاد فضاهای تنش در دانشگاهها توسط آنان سبب انزوای سایر تشکل های سیاسی دانشجویی شده است.

وی گفت: جنبش دانشجویی عدالتخواه بدنبال ایجاد فضای تک صدایی در دانشگاهها است و احترامی برای سایر تشکل های دانشجویی هم برخود فرض نمی کنند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از برهم زنندگان نشست های دانشجویی در روز 16 آذر امسال، بیان داشت: اینان در دانشگاه های دولتی برعلیه دولتی که مشروعیت دارد صحبت می کنند و انتظار دارند پاسخی هم به آنان داده نشود.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیلات سیاسی خاصی از جریان برهم زنندگان دانشگاهها و یا جنبش عدالتخواهی در بیرون از دانشگاه حمایت می کند یا خیر؟ هم ادامه داد: تشکیلات جبهه پایداری که در راس آنها آیت الله مصباح قرار دارد از این جریان حمایت می کند.

وی گفت: جنبش عدالتخواهی دانشجویی تبدیل به پیاده نظام راست سنتی که در بیرون از دانشگاه قرار دارند شده است و متاسفانه از بیرون از دانشگاه خط دهی می شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جنبش عدالتخواه …..خوب رک پوست کنده بگو جنبش هدایتخواه

  2. حسینی گفت:

    جناب آقای رضا جلالی سردبیر روزنامه رویش ملت نیستند

  3. انقلابی گفت:

    ببنید جنبش عدالتخواهی با پیام رهبری در سال ۸۳ شروع بکار کرد و متفاوت از بقیه تشکل ها که سرگرم جناح بازی ها و کوبیدن درون گروهی بودند جریان اصیل دانشجویی رو احیا کرد و تا جایی که توانست گفتمان مسلط در کشور تبدیل شود.جنبش عدالتخواهی هیچ اصالتی برای جناح ها قائل نیست و سرفصل مطالبات خود را مبارزه با اشرافی گری ،تحجرگرایی،توجه به فقر مردم،مبارزه با فساد و…بوده که گفتمان حضرت امام راحل که رو به فراموشی بود در جریان دانشجویی زنده کرد.جنبش عدالتخواه دانشجویی ربطی به هدایتخواه ندارد و این حرف ها صحیح نیستند

  4. نسیم گفت:

    این نشون میده که جنبش داره کارشو خوب انجام میده که امثال این آقا شاکی شدن .
    جنبش پیاده نظام احزابه یا انجمن اسلامی که ستون پنجم دشمنه…

  5. رضا گفت:

    این اقا افتخار کردن ک جانباز هفتاددرصددر راه اسلام هستن ولی بزرگترین افتخار خودشون  وحضور در ستادی اعلام کردن ک روز عاشورای حسینی رقص و پایکوبی کردن ایا عشورا جزو  اسلام نیس؟اقای جلالی یا رومی روم باش یا زنگی زنگ؟بعد برا ی  بقیه نسخه بپیچید

  6. ناشناس گفت:

    اقای رضا جلالی از شهدا و جنگ و جانبازی صحبت کردند 
    اما شهدای هم سنگر خود را در بازی های سیاسی فراموش کردند و از صدام تشکر کردند از از جانبازی ۷۰درصدشون در جنگ  صحبت کردند اما ما اینگونه دیدیم ایشون امروز جانباخته ۱۷۰درصدی  اربابان منفعت طلبشان هستن 

  7. .....ا گفت:

    معلومه خیلی ضربه خوردن از جنبش  عدالتخواهی اینجورداغ شدن….

  8. ... گفت:

    طلحه و زبیر های زمانه که در مقابل عدالت ایستادن 
    حکایت اقای جلالی هست 

  9. خمینی گفت:

    این برنامه مال پیرو خط امام بود یا پیرومثلاخط امام..همه که مارکسیستن وهمه جااعلام میکنند

  10. باد صبا گفت:

    ایشون باید برای تمام حرفاشون سند بیارن با مشتی شعار که همه رو میشه زیر سوال برد..آقای جلالی شما همون کسی هستی که بزرگترین افتخارت طرفداری از فتنه گران هست،پس لطفا درمورد تشکلهای انقلابی و کار انقلابی ابراز نگرانی نکن که خودت ضد انقلابی بیش نیستی

  11. ناشناس گفت:

    بله اقای جلالی جنبش عدالت خواه بد هست چون مثه شما زیر چتر چپ و راست نرفت مثه شما حزبی نشد وباج نگرفت.جنبش عدالت خواه ظلم به رهبر نکرد شما ظلم کردین که در برابر 88و78جبهه نگرفتین بلکه از اونا حمایت هم کردین واما اقای جلای اگر در مقام جانباز میماندید قابل احترام بودید اما شما منافق و فتنه گر و ضد نظام هستید

  12. نبیان گفت:

    درود بر مرد شجاع و شفاف آقای دکتر جلالی که حقایق را رک و پوست کنده و شفاف گفتند

  13. امید گفت:

    احسنت

دیدگاه شما