پنجشنبه 18 آذر 1395 - 9:54

آمارهای تکان دهنده از زنان بی سرپرست و معلولان در کهگیلویه و بویراحمد

موسو‌ی‌امجد با بیان اینکه اغلب معلولیت‌ها به دلیل عوامل ژنتیکی رخ می‌دهد بر انجام مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: البته آمار معلولیت بر اثر تصادفات نیز بالا بوده و در حال افزایش است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 6 هزار معلول و زن سرپرست خانوار متقاضی استفاده از مستمری بهزیستی در استان خبر داد و گفت: 3 هزار نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش بویرنیوز، سید علیرضا موسوی‌امجد امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود 18 هزار و 500 نفر معلول تقریبا در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معلولان استان مشکلات زیادی دارند، افزود: لازم است دیگر دستگاه‌ها در کنار بهزیستی به این موضوع توجه کرده و از این قشر حمایت کنند.

وی با اشاره به فراهم نبودن بسترهای لازم برای معلولان، گفت: اشتغال و مسکن دو مشکل بزرگ و مهم معلولان است.

موسو‌ی‌امجد با بیان اینکه مسکن معلولان مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: اما قطعا موضوع اشتغال در اولویت بوده و مهم‌تر است چرا که با حل موضوع اشتغال، مشکل مسکن و دیگر مشکلات آنها نیز حل خواهد شد.

وی شناسایی و به کارگیری استعدادهای برتر معلولان توسط حوزه‌های مربوطه را از دیگر راه‌های کمک به این قشر عنوان کرد و بیان داشت: باید با شناسایی استعدادهای برتر و با استفاده از قانون سه درصد سهمیه استخدامی معلولان شرایط اشتغال را در حوزه‌های مربوطه برای آنها فراهم کنیم.

این مسوول با تاکید بر پیگیری برای خدمات‌دهی بهتر به معلولان، گفت: مثلا شهرداری یاسوج جهت حمایت از این افراد اعلام کرد، برای آنها پروانه ساختمانی رایگان صادر خواهد کرد.

موسو‌ی‌امجد با بیان اینکه اغلب معلولیت‌ها به دلیل عوامل ژنتیکی رخ می‌دهد بر انجام مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: البته آمار معلولیت بر اثر تصادفات نیز بالا بوده و در حال افزایش است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه تاکنون تمام تلاش خود را جهت خدمات‌رسانی مطلوب به این قشر به کار گرفته‌ایم، یادآور شد: توجه و حمایت خیرین می‌تواند در رفع مشکلات معلولان موثر باشد.

وی از شناسایی 6 هزار معلول متقاضی استفاده از مستمری بهزیستی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 3 هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و حمایت از زنان سرپرست خانوار توسط همه مسوولان و دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این قشر به صورت جدی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

موسوی‌امجد با بیان اینکه کارگروه بانوان استان مکرر تشکیل و پیرامون این موضوع بحث می‌شود، گفت: برگزاری جلسات به تنهایی مشکلی از بانوان سرپرست خانوار یا بی‌سرپرست حل نخواهد بلکه باید به صورت عملی وارد شده و کاری اساسی انجام دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209431
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما