پنجشنبه 18 آذر 1395 - 9:28

ورود سامانه بارشی در روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش 10 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور طی روزهای جمعه تا یکشنبه خبر داد و بارش برف و باران را برای روز آینده در تهران پیش‌بینی کرد.
به گزارش بویر نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب و شمال به کشور از امروز پنجشنبه 18 آذر، ابتدا بارش‌ها در شمال غرب و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد که به تدریج گستره بارش‌ها از بعدازظهر پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و به طور پراکنده‌تر دامنه‌های زاگرس مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت.

وی افزود: این وضعیت کم و بیش تا جمعه 19 آذر، در مناطق فوق ادامه خواهد داشت ضمن این که با کاهش دما، بارش برف نیز در این مناطق بویژه در ارتفاعات رخ خواهد داد. همچنین از جمعه بعدازظهر به تدریج ضمن تضعیف سامانه در نیمه شمالی کشور بارش در برخی مناطق شرقی به طور پراکنده دور از انتظار  نخواهد بود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای خزر طی این مدت مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین در روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و به تدریج دریای عمان مواج خواهد شد.
به گفته وظیفه، دمای هوا طی امروز و تا صبح شنبه در سواحل دریای خزر بین 3 تا 6 درجه و روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق بین 7 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.
بارش برف و باران در تهران در روز جمعه
وی در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران در روز جمعه 19 آذر، نیمه ابری، همراه با بارش باران و برف، وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 6 و 1 درجه سانتیگراد و در روز شنبه 20 آذر، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد بابیشینه و کمینه دمای 7 و منفی دو درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209428
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما