پنجشنبه 18 آذر 1395 - 9:01

توضیحات کدخدایی درباره هیأت نظارت بر انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید همه اعضای شورای نگهبان می‌توانند افرادی را برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پیشنهاد دهند ولی در نهایت باید در جلسه رای‌گیری و افراد انتخاب شوند.
عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حضور سید ابراهیم رئیسی در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت: به موجب ‌ماده 2 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان قبل از شروع انتخابات دو نفر از اعضاء خود و پنج نفر از افراد مسلمان و مطلع و مورد اعتماد دارای حسن سابقه را با اکثریت مطلق آرای اعضای شورای نگهبان به عنوان هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و سه نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب به وزارت کشور معرفی می‌نماید.
وی افزود: آقایان ره‌پیک و رئیسی به عنوان اعضای خارج از شورای نگهبان در هیأت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و 5 عضو دیگر این هیأت نیز از اعضای شورای نگهبان انتخاب شدند.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که آیا افراد دیگری هم خارج از اعضای شورای نگهبان بودند که رأی نیاوردند یا آنکه فقط نام آقایان ره پیک و رئیسی مطرح شد و با رأی اکثریت به عضویت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درآمدند؟ گفت: این جزء مسائل داخلی شورای نگهبان است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه اعضای شورای نگهبان می توانند کسی را برای عضویت در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مطرح کنند؟ افزود: بله می توانند افراد مختلف را پیشنهاد دهند. همین افراد را هم آقایان اعضا پیشنهاد دادند. روال این طور است که قبل جلسه مطرح می کنند و در زمان جلسه هنگام رأی گیری اسامی قرائت و انتخاب انجام می شوند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا درباره افراد پیشنهادی خارج از شورای نگهبان برای عضویت در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استعلام خاصی هم گرفته می شود؟ توضیح داد: قانون مرجعی را مشخص نکرده و براساس تشخیص اعضای شورای نگهبان است.
کدخدایی یادآور شد: آقای ره پیک سابقه عضویت شورای نگهبان را داشته و آقای رئیسی هم پیش از این دو دوره عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در سال های 92 و 94 بود بنابراین براساس سوابقی که داشتند آقایان رأی دادند و آنها انتخاب شدند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما