چهارشنبه 17 آذر 1395 - 18:03

قصه ادامه دار سنگ اندازی بانک های کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه/فقدان سازمان سرمایه گذاری خارجی در استان

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه چندین سال است که عملا فعالیت‌های سازمان سرمایه‌گذاری خارجی استان تعطیل است، گفت: در طول دو سال گذشته حتی یک جلسه در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در محل این سازمان تشکیل نشد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه چندین سال است که عملا فعالیت‌های سازمان سرمایه‌گذاری خارجی استان تعطیل است، گفت: در طول دو سال گذشته حتی یک جلسه در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در محل این سازمان تشکیل نشد.

عصر امروز نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور اعضای این نشست در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی یاسوج و به ریاست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این زمینه اظهار کرد: یکی از مشکلات به وثایقی بر می‌گردد که بانک‌ها با سختگیری از سرمایه‌گذاران طلب می‌کنند.

جبار کیانی پور تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در زمینه بانک‌ها به جرائم پلکانی بر می‌گردد که هنوز در دستور کار بانک‌ها قرار دارد.

photo_2016-12-07_21-28-22

این مسؤول در ادامه اظهارات خود افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که بانک‌های استان ما به مانند گذشته باز هم موضوع و مشکل منابع و مصرف را پیش می‌کشند که دیگر جای این مباحث نیست.

وی در ادامه با اشاره به چهارمین مشکل در این زمینه گفت: بحث عدم اجرای مصوباتی که در نشست‌ها مصوب شده است از دیگر مشکلاتی است که در زمینه تسهیلات برای رونق تولید در استان داریم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه اظهارات خود با بیان ضعف استان در زمینه حوزه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در همه این سال‌ها جلسه‌های در این خصوص نداشته‌ایم.

کیانی پور بیان کرد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی مطالعه شده در استان داریم.

وی گفت: سازمان سرمایه گذاری خارجی ما در استان کاملاً تعطیل است و این باعث شده که در این بخش مشکل داشته باشیم.

مجید محنایی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این جلسه با انتقاد دو باره از بانک‌ها، اظهار کرد: بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد با وجود اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر همکاری با واحدهای تولیدی جهت رونق تولید، اما در این استان شاهد همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی نیستیم.

photo_2016-12-07_21-27-39

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها بخواهند این روال را ادامه دهند، مجبوریم با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و فرمانده اقتصاد مقاومتی در خصوص تعیین تکلیف این بانک‌ها مکاتبه کنیم.

محنایی در این جلسه از روند گزارش معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گلایه کرد و گفت: این طریق گزارش دادن نیست باید در گزارش‌ها مشخص شود که چه‌کارهای انجام گرفته و تا چه مراحلی پیشرفته‌اند و همه ابعاد کارهای صورت گرفته و نگرفته مشخص باشد.

محنایی همچنین از مدیران بی‌توجه به مسئله رونق و تولید نیز گلایه کرد و گفت: رونق تولید و واحدهای صنعتی و تولیدی اولویت اول کار مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد که متأسفانه برخی از مدیران هنوز به این مسئله بی‌توجه هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209388
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما