چهارشنبه 17 آذر 1395 - 17:35

دست اندازی به تپه تاریخی و قبرستان تلزالی یاسوج/درخواست از نیروهای امنیتی برای ورود به ماجرای تعرض ها! (+عکس)

از دستگاه قضا و نیروی انتظامی انتظار داریم که با برخورد با هنجار شکنان و دست اندازان به این میراث و قبرستان آرامش را به اهالی این مناطق برگردانند.

گروه اجتماعی- قبرستان تپه تاریخی تلزالی شهر یاسوج مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته است.

photo_2016-12-07_20-18-07«صورتجلسه نیروی انتظامی/تعرض به تپه تاریخی و قبرستان مردم تلزالی/پیدا شدن استخوان های پوسیده انسان!»

به گزارش بویرنیوز، تپه تلزالی که از میراث های بخشی از ساکنان شهر یاسوج است با بی مهری هایی که می شود در حال نابودی و حتی نبش قبرهای این منطقه است.

بسیاری از اهالی و بازماندگان ساکن در این تپه تاریخی و محله های اطراف با ارسال پیام هایی به سایت ضمن ابراز گلایه مندی از بی توجهی و بی مهری به این سند تاریخی و از آن مهم تر قبرستان فامیلی شان خواستار ورود قاطعانه سازمان های نظارتی و پلیس برای برخورد با خاطیان شدند.

SONY DSC

یکی از اهالی به خبرنگار بویرنیوز گفت: در سال های گذشته اطراف این تپه دستخوش نابودی شد و حتی یک بار نیز استخوان های مرده ای بر اثر تخریب قبر در این منطقه مشاهده که با حضور نیروی محترم انتظامی صورتجلسه نیز شد  مدتی تخریب ها رها شد اما متاسفانه دست اندازی ها دوباره قوت گرفت.

آنها بیان کردند: این منطقه فارغ از اهمیت تاریخی برای مردم یاسوج، محل دفن قبر نیاکان و مردگان ما و تخریب و نبش قبر هم در اسلام گناهی نابخشودنی و مردود است.

آنها اظهار داشتند: از دستگاه قضا و نیروی انتظامی انتظار داریم که با برخورد با هنجار شکنان و دست اندازان به این میراث و قبرستان آرامش را به اهالی این مناطق برگردانند.

برخی دیگر از اهالی گفتند: بدون اجازه ما و در کل مردم این منطقه و با تعرض روشن به هویت آنها در برنامه هایی برای احداث مغازه وجود دارد که همه با آن مخالفند.

به گزارش بویرنیوز، تپه تلزالی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در نزدیکی میدان انقلاب شهر یاسوج واقع شده، و اکنون قبرستان بخشی از اهالی قدیمی مرکز استان است.

چند سالی است با رشد شهر یاسوج و بالا رفتن قیمت ملک و به دلیل قرار گیری این قبرستان در یکی از نقاط با ارزش شهر یاسوج، دست اندازی هایی به این تپه و قبرستان شده که موجب از بین رفتن قسمتی از قبرها نیز شده و با این روند شاید شاهد پدیده مذموم و نابخشودنی نبش قبر هم باشیم و با توجه به شرایط قومیتی استان لازم است دستگاه های امنیتی و انتظامی برای خاتمه دادن به دست اندازی ها به ماجرا ورود کنند.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    ما موندیم که چرا در دل شهر باید قبرستان باشد اخه پدر بیامرز تا کی باید دنبال این حرفا باشین ایا زشت نیست در کنار بلوار اصلی در قلب شهر سیمای قبرستان را ببینیم

  2. شهرسازي گفت:

    قابل توجه دوستان اين تپه هم تاريخي،هم قبرستان و هم داراي كاربري فضاي سبز است يعني شهرداري ياسوج ميبايست در فضاي خالي قبرستان اقدام به كاشت درخت و ايجاد فضاي سبز نماييد مثل قبرستانها در فضاي داخلي همه شهرهاي ايران.

دیدگاه شما