سه شنبه 16 آذر 1395 - 16:00

واکنش صریح مدیرکل امور عشایر به خبرسازی درباره استخدام های غیرقانونی/ خبرهای خوش برای جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد

ما 57 نیرو در سیستم داریم که از این تعداد، 31 نفر رسمی، 10 نفر پیمانی، 13 نفر قرار داد معین، 2 نفر مامور از سایر دستگاه ها و 2 نفر نیر نیروی رسمی که مرخصی هستند

گروه اجتماعی – مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان عشایری در کشور است اظهار داشت: 70 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد یعنی حدود 12 درصد کل جمعیت استان عشایری است.

به گزارش «بویر نیوز»، مجید علی‌پور ظهر امروز در نشست خبری، با بیان اینکه 85 درصد جمعیت استان در سال 42 عشایر بود، عنوان کرد: یک الگوی مهم برای معرفی استان همین جامعه عشایری است و باید این فرهنگ غنی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی بیان کرد: یک الگوی مهم برای معرفی استان همین ظرفیت عشایر است، میراثی ارزشمند به جای مانده از نیاکان که می تواند نقش آفرینی مهمی در برند سازی میراث های ماندگار این دیار داشته باشد و از همین رو باید مد نظر همه متولیان امر باشد.

لباس محلی زنان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی می شود

علیپور با اشاره به دیدار عشایر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اقدامی که تا کنون در کشور نظیر نداشته، افزود: در سفر هیئت دولت به استان ثبت ملی لباس های زنان این دیار به عنوان یک مصوبه مطرح شد و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه از 685 هزارنفر جمعیت استان حدود 12 درصد را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند، بیان کرد: برای ایجاد توریسم عشایر تلاش‌های لازم انجام شده است.

علیپور تصریح کرد: سالانه 7 هزار و 300 تن گوشت و 26 هزار تن شیر توسط عشایر استان تولید می‌شود و طبق آمارها باید بگویم که در جامعه عشایر بالای 90 درصد اشتغال داریم.

img_2622

وی اضافه کرد: علاوه بر مزیت های اقتصادی عشایر، تامین امنیت مراتع و مناطق ملی توسط این نیروی عظیم مردمی، حفاظت و حراست از امنیت این مناطق و در گامی بالاتر کیان این مرز و بوم توسط این قشر دلیر که جنگ 8 ساله شاهد خوبی بر رشادت های آنهاست خود از بزرگترین و کم هزینه ترین سرمایه ها برای ایران اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

این مسؤول با اشاره به اقدامات و خدماتی که در سال‌های اخیر در حوزه عشایر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد در سال 95 به عشایر پرداخت شد.

علی‌پور، راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور، راه‌اندازی تعاونی‌های عشایری، بازسازی سیستم حمل و نقل، راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف و اجرای طرح‌های مختلف آب‌رسانی را از جمله اقدامات انجام شده برای عشایر در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، اجرای طرح زنجیره تولید در مناطق عشایری از دیگر طرح‌های مهم اجرایی در این مناطق عنوان کرد و بیان داشت: 34 هزار راس دام را در قالب این طرح پروار و روانه بازار کردیم.

وی به برخی اقدامات کم نظیر دولت تدبیر و امید هم اشاره داشت و بیان کرد:

-طرح زنجیره تولید عشایر

-حمایت از تشکل های عشایری

-تدوین قریب به 6 سند در برنامه ششم توسعه برای حمایت از جامعه عشایری

-راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور استان

-فعال شدن مجدد اتحادیه های راکد عشایری و بکارگیری مجدد 48 عضو بیکار این مجموعه ها

-احداث چندین باب کارگاه و تاسیسات سیلندر پر کنی

-راه اندازی قریب به 9 بازارچه ارائه محصولات

-ساماندهی قریب به 350 چشمه تامین آب

-احداث 68 کیلومتر جاده دسترسی و نگهداری سالانه 3400 کیلومتر از راه ها

-آبرسانی گسترده ، قریب به 600 هکتار از اراضی دیم عشایر زیر شبکه آب رفت که اقدامی بود در راستای خروج عشایر از نگاه تک محصولی

-اجرای طرح های دوقلو زایی و روش های علمی در پرورش دام جهت کمک به تولیدات دامپروری

-ارائه بیش از 80 میلیارد ریال وام کم بهره برای حمایت از تولید و اشتغال جامعه عشایر

این موارد تنها گوشه از خدمات ما و دولت تدبیر و امید به جامعه ارزشمند عشایر کهگیلویه و بویراحمد بوده که انشالا با نگاه ویژه تر مسئولان استان به خصوص در زمینه تخصیص بودجه، شاهد رونق بیش از پیش در این حوزه ها خواهیم بود.

علیپور با اشاره به تخصیص 1 درصد درآمد صندوق توسعه ملی برای جامعه عشایری به عنوان موثرترین اقدام دولت تدبیر در حمایت از جامعه عشایر کشور، گفت: در سفر هیئت دولت به استان قریب به 20 مصوبه در راستای توانمند سازی عشایر مطرح شد که بلافاصله برخی از این طرح ها را از سوی شخص ریاست جمهوری پیگیری شد .

وی عنوان کرد: خوشبختانه الان وضع به گونه ای است که برگشت عشایر داریم و باید بگویم هم اکنون بیش از 620 خانوار عشایری برای سکونت در مراکز عشایری ما و قرار گرفتن تحت پوشش خدمات ما تقاضا داشته اند.

حاشیه سازی کذب برخی رسانه ها از بکارگیری نیرو در امور عشایر/هیچ استخدام غیر قانونی وجود ندارد همه مستندات هم هستند

علیپور به خبرهای برخی رسانه ها از استخدام فامیلی و فله ای در امور عشایر هم اینطور پاسخ داد: متاسفانه خبرهایی درج شد که بدون هیچ سندیت و منبعی صرفا از روی اطلاعات ناقص و برای زیر سوال بردن خدمات دولت در این شرایط منتشر شد.

SONY DSC

وی گفت: ما 57 نیرو در سیستم داریم که از این تعداد، 31 نفر رسمی، 10 نفر پیمانی، 13 نفر قرار داد معین، 2 نفر مامور از سایر دستگاه ها و 2 نفر نیر نیروی رسمی که مرخصی هستند که بارها بازدید سازمان های نظارتی و مهر تایید آنها بر صحت و سقم این موارد خود گواهی برصداقت و شفافیت سازمان است.

علیپور بیان داشت: طی این دوسال اخیر هیچ مجوز استخدام نداشتیم و تنها 3 نفر از طریق بنیاد شهید و با طی فرایندهای قانونی و  آزمون با نظارت دستگاه های متولی امر استخدام وارد سازمان شدند و برای یک نفر هم شناسه استخدامی تعریف شد که از ورود آن فرد به سازمان قریب به 10 سال می گذرد و این مربوط به زمان بنده نیست.

وی به نیروهای طرحی هم اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته نیروهایی برای طرح هایمان در مناطق استان جذب کردیم که به دلیل سختی کار در هر منطقه سعی شد از افراد همان مناطق استفاده شود و البته آن افراد پس از پایان طرح های خود پس از 3 یا 4 ماه از سازمان تسویه شده اند.

مدیرکل امور عشایر استان گفت: سازمان در قابل جذب نیروهای طرحی  هیچگونه اجبار و تعهدی ندارد و حتی سعی شد که افراد صرفا یک بار در طرح ها بکارگیری شوند که ایجاد تعهد استخدامی برای فرد به وجود نیاید و اینکه می گویند در بکارگیری این افراد غیر قانونی اقدام شده سراسر کذب است، ما همیشه بدنبال افرادی بوده ایم که با شرایط سخت ما حاضر به کار باشند و از طریق همه رسانه ها هم اعلام میکنم هر کس با حقوق 1 میلیون و 400 و شرایط خاص عشایر خواهان کار در طرح هایی که نیاز به نیرو دارند باشد، استقبال میکنیم.

وی گفت: برخی از این خبرها و اطلاع رسانی های بی پایه و اساس از سوی افرادی است که دوست ندارند در این کشور کاری صورت بگیرد اما خوشحالی ما اینست برای این قشر خدمات رسانی می کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209278
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. موعظه حسنه گفت:

    خدایابه فریادبرس هرطرف قضیه رادرنظربگیری مصیبته اگه این مدیرراست میگه خدابه فریادجامعه ای برسه که اینهمه تهمت ودروغ درش رواج داره واگراین مدیردروغ میگه وبه این راحتی خودش راتبرئه میکنه وای به حال مردمیکه منتظراجرای عدالتند

  2. مهدی گفت:

    جناب اقای علیپور از مدیران کارامد است و تلاش زیادی را برای رفع محرومیت دارد خدا نگهدارش باشد

  3. سید گفت:

    اقای علیپور حداقل شهامت داشت رسانه ها رو درجریان بذاره بقیه مدیران چی

  4. عشایر گفت:

    احسنت به مدیر اصلح

  5. عشایر گفت:

    مهندس علی پور یکی ازکارامدترین مدیران استان طی این چن دوره می باشن.زنده باشی عشایرزاره.باید بری سایر استانها تا قدر زحمات چنین مدیری رو بدونیم

دیدگاه شما