سه شنبه 16 آذر 1395 - 13:31

حسرت تنها مدیرکل زن کهگیلویه و بویراحمدی

در پی بی توجهی مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد به جلسات امور بانوان استان معاون سیاسی و امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم نوا با فریبا رحمان پور از عدم حضور مدیران کل انتقاد کرد و گفت: مدیران کل باید رسالت کارگروه بانوان و خانواده را درک کنند.

عدم شرکت مدیران کل در جلسات مختلف امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در کارگروه اشتغال بانوان به یکی از دغدغه های فریبا رحمان پور مدیرکل امور بانوان استانداری قرار گرفته است به گونه ای که در جلسات مختلف بارها از عدم حضور مدیران کل و بی توجهی به کارگروه اشتغال بانوان انتقاد کرده است اما بازهم با وجود همه این انتقادات در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان جای خالی مدیران کل به چشم می خورد.

وقتی کاسه صبر معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد لبریز می شود

جدی نگرفتن جلسات کارگروه بانوان توسط مدیران کل این استان جای بسی تامل دارد.اینکه مدیران کل جلسات کارگروه بانوان را جدی نمیگیرند یا ناشی از ضعف مدیرتی در امور بانوان استان است و یا هم هنوز جایگاه زنان در این استان برای مردان مشخص نشده است و هنوز مردان این استان زنان را جدی نمی گیرند.

البته نمی توان انکار کرد که زنان در این استان نسبت به چند سال اخیر چند پست انگشت شمار داشته اند از جمله زهرا زمانی که هم اکنون نایب رییس شورای شهر یاسوج و فریبا رحمان پور که مدیرکل امور بانوان استانداری است البته اینکه یک خانم مدیرکل امور بانوان شده جای تعجبی نیست و بدون شک باید یک خانم در این جایگاه قرار می گرفت و فرزانه آرامش که مدیر فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج است  این نیز جای تعجب و شگفتی نیست چرا که هنرجویان آموزشگاه دختران هستند و یک خانم باید در این سمت قرار می گرفت همه پست های زنان در این استان در همین چند پست کوچک و جزئی خلاصه می شود.

تا چند ماه گذشته زینب قربانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بود و می توان گفت عملکرد خوبی داشت چرا که قبل از ورود این خانم به کتابخانه های عمومی استان اقدامات چندانی از کتابخانه های استان منتشر نمی شد اما زینب قربانی پای خیرین کتاب و کتابخانه ساز را به استان باز کرد و تعداد زیادی از کتابخانه های مناطق محروم استان را تجهیز کرد.

زینب قربانی به امید اینکه مدیرکلی اش تا چند سال ادامه پیدا کند اما با کمال ناباوری این خانم تنها یک سال یا کمی بیشتر در این سمت ماند و مدیرکلی کتابخانه های عمومی به شخص دیگری واگذار شد و این نشان  می دهد که زنان در این استان هنوز ثابت نشده اند و جایگاهشان هنوز مشخص نیست.

درحالی که بسیاری از استان های کشور از جمله استان یزد چهار مدیرکل زن در این استان وجود دارد و چند روز گذشته نیز یک بانوی یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان را برعهده گرفت اما چرا در این استان نباید اینگونه باشد.

حال باید عملکرد مدیرکل امور بانوان را سنجید شاید اقتدار مدیرکل امور بانوان استان به اندازه ای نیست که بتواند مدیران کل را به جلسات امور بانوان بکشاند فریبا رحمان پور مرداد ماه 95 بود که در این سمت قرار گرفت و اکنون نیز به عنوان جوان ترین مدیرکل امور بانوان در کشور معرفی شده است و عملکرد مطلوبی تا کنون نداشته است اقتدار یک مدیرکل در میان سایر مدیران کل باید به گونه ای باشد که اگر جلسه ای قرار بود برگزار شود بقیه مدیران حاضر شوند اما این گونه نیست و انتقادها همچنان وجود دارد.

فریبا رحمان پور ماه گذشته نیز در کارگروه اشتغال بانوان برای چندمین بار از عدم حضور مدیران کل در این جلسات انتقاد کرد و این بار نیز همین انتقادات را تکرار کرد اما باز هم گوش هیچ مدیرکلی بدهکار نبوده است.

علاوه بر اینکه عملکرد مدیرکل امور بانوان مورد انتقاد برخی از بانوان فعال استان در عرصه سیاسی است اما خود مدیران کل را نیز نمی توان نادیده گرفت و باید پرسید چرا حاضر به شرکت در جلسات کارگروه بانوان نیستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز روز گذشته در نشست کارگروه بانوان و خانوادها ساکت ننشست و هم نوا با فریبا رحمان پور از عدم حضور مدیران کل انتقاد کرد و گفت و مدیران کل باید رسالت کارگروه بانوان و خانواده را درک کنند.

فریبا رحمان پور نیز گفت:رسالت و  نقش مهم کارگروه بانوان و خانواده در تصمیم سازی برای بانوان و خانواده برکسی پوشیده نیست و با توجه به آن لازم است مدیران توجه بیشتری به حضور در این کارگروه و اجرایی شدن مصوبات آن داشته باشند.

==================

یادداشت از زهرا داوودی/ ایل بانو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209274
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما