سه شنبه 16 آذر 1395 - 11:04

حضور یک چهره جدید برای انتخابات شورای شهر یاسوج (+عکس)

در آستانه برگزاری انتخابات شورای شهر و در راستای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، نامزدهای احتمالی شوراهای اسلامی شهر یاسوج فعالیت های خود را برای ارائه برنامه های مناسب و در جهت پیشرفت شهری در یاسوج آغاز کرده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، از این رو تلاش بر آن است در این زمینه افرادی معرفی شوند که از متخصصین فعال در حوزه های مختلف شهری هستند.

img-20161205-wa0008یکی از این افراد دکتر فرشاد نگین تاجی طراح و معمار و دارای مدرک دکتری معماری و طراحی شهری از دانشگاه بوعلی سینای همدان و  از معدود کاندیداهایی است که در زمینه طراحی های معماری و شهری، آسیب شناسی شهری و ارائه دهنده پیشنهادات فنی در خصوص ارتقا کیفی فضاهای شهری فعالیت دارد.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر یاسوج بر این باور است که شهر یاسوج باید در زمینه اصلاح و ساماندهی فضاهای شهری  جان دوباره ای به خود بگیرد و همچنین معتقد است محیطی که به مردم آرامش خاطر هدیه ندهد قطعا یک محیط بی هویت شهری محسوب می شود.

این متخصص معماری و طراح شهری، تغییر فضای محیطی بی روح در نقاط مختلف و حساس شهری و تبدیل آن به فضاهای شهری هویتمند به گونه ای که احساس تعلق خاطر بیشتر شهروندان را در پی داشته باشد، را از ضروریات این روزهای شهر یاسوج می داند و در صدد است که بتواند از  برترین طرح ها برای تبدیل اماکن بی روح به معنا دار و دارای جذبه ها و آیتم های شهری استفاده نماید.

مسئول دفتر نظام مهندسی ساختمان در بافت فرسوده معتقد است که شهر یاسوج دارای قابلیت ها و پتانسیل های بی نظیری  است که می تواند در حوزه های مختلفی از جمله جذب توریست و ارتقای حس وابستگی فضایی و … موثر واقع گردد که در این زمینه کم لطفی صورت گرفته و مورد بی توجهی  و بی مهری قرار گرفته است.

دکتر نگین تاجی همچنین منظر، مورفولوژی و ریخت شهری در یاسوج را دچار اشکال می داند که باعث و بانی ان ،ساخت و سازهای ناموزون و بی توجهی به ضوابط طرح تفصیلی است که هر چند طرح تفصیلی شهر یاسوج ، نیز بعضا خود دارای اشکالاتی بوده است.

دکتر نگین تاجی بر این باور است که: کمیسیونهای ماده ۵ و ۱۰۰ در شهر یاسوج در ناهمگونی ریخت شهری بی تاثیر نبوده اند و  می بایست در این خصوص هم اصلاحاتی علمی و فنی صورت گیرد .وی همچنین یکی از ایرادات جدی درشکل گیری  این نابسامانی را عدم وجود طراحی های مشارکتی می داند بطوری که طراحی با مردم و برای مردم، لحاظ نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ژابير گفت:

    درود بر متخصصيني كه احساس دين كرده اند.شوراي فعلي فاقد تخصص هست

  2. اصلاحات گفت:

    قشر تحصیل کرده راز ایشون حمایت می کنند

  3. کیارش گفت:

    خدا را شکر بعد از سالها یه چهره متخصص طراحی شهری پذیرفتن وارد عرصه شورای شهر بشن .امیدوارم مردم فهیم یاسوج همت کنن و برای پیشرفت این سرزمین چهار فصل اقای دکتر نگین تاجی رو یاری کنن. 

  4. ناشناس گفت:

    شهر یاسوج پتانسیل این رو داره که که یکی از بهترین شهرها برای گردشگری بشه. این کار نیاز به تخصص و اقدامات دلسوزانه داره . و آقای دکتر نگین تاجی بهترین گزینه هست.   سکینه رضایی دبیر باز نشسته

  5. شهر گفت:

    قطعا باني تحولات زيادي در شهر ياسوج خواهند بود شوراي فعلي بسيار ضعيف و نا كارامد است.

  6. ATZ گفت:

    درود بر چهره های متخصص.امیدواریم این دوره مردم سلیقه ای و عشیره ای رو بزارن کنار و تخصصی فکر کنند

  7. احمد گفت:

    حوزه مدیریت شهری و شورا به حضور چهره های متخصص، صاحب نظر و با شجاعت کافی در بیان و عمل همچون دکتر نگین تاجی نیاز دارد 

  8. شهریار گفت:

    به خاطر تخصصش که کاملا مرتبط با حوزه شهرسازیه همین الان رای خودم و تعدادی که میدونم بهم اعتماد دارند تقدیم به ایشان. حداقل ۵۰ رای

  9. طوفان گفت:

    دکتر فرشاد نگین تاجی همان  کسی بودن که من از ایشان درخواست کردم  جهت دفاعیه  از پسر عمویم در دانشگاه  اصفهان و علارغم اینکه عروسی دعوت بودن در عروسی در تالار باقری باکمال میل پذیرفت وتا ساعت 11 شب عروسی بودن و ساعت 11 حرکت کردیم  اصفهان  وتا ساعت 8 صبح بیدار نشستند و مشورت  کردند  وخدارا  شکر پسر عموم  با  یک نمره  عالی  قبول  شد ..وحالا  نوبت  ماست  که همراه  ویاور ایشان باشیم…

  10. زاگرس گفت:

    کسانی که میان برا کاندید شورا ی شهر برا یه نام و نانی می ایند نه برای عمران ابادانی شهر

  11. تیرتاجی گفت:

    آخ و بخت یاسوج که تو بری تو شوراش

  12. ممدو گفت:

    درود بر مهندس نگین تاجی متخصص /متعهد /کاردان / متواضضضضعععع انشالله با همت افراد تحصیل کرده ومردمان دلسوز وآینده نگر ساکن در شهر یاسوج با رای اول انتخاب خواهد شد

  13. ممدو گفت:

    ببخشید دکتر نگین تاجی متخصص ووووووووووووووووو

  14. ابراهیم ع گفت:

    باعرض سلام و ادب
    درود بر دلسوزان این دیار 
    ما باید افرادی همچون دکتر نگینتاجی رو حمایت کنیم تا شهرمون از این  بن بست بیرون بیاد

  15. ایل تامرادی گفت:

    ای خل من سر بچیل ایما…

  16. شهروند گفت:

    هم شورای کنونی و هم شورای آینده هیچکدام گره گشای مشکلات تخصصی در شهر یاسوج نخواهند بود شعار مفت است هرچه هست

  17. دنا گفت:

    رای نمیاره قطعا دو سه تا از اعضای فعلی دور بعد وارد شورا میشن

  18. فرزامی گفت:

    شورا و شهر داری حق مردم را پایمال میکنند پس نیاز به حقوقدان  مطرح و وکیل می باشد

  19. محمد گفت:

    درود دکتر عزیز و دوست داشتنی

  20. خسرو صيدالي گفت:

    احسنت ايشان لياقتش بالاتر از اين حرفعاست

  21. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر نگین تاجی .

  22. بویراحمد گفت:

    درود و هزادان درود بر دکتر نگین تاجی

دیدگاه شما