سه شنبه 16 آذر 1395 - 8:24

ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند (+تصاویر)

با نوارچسب دست و پای مقتول را بستیم و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار دادیم تا شاید رمز گاوصندوق را فاش کند اما مقتول همچنان مقاومت کرد و از همسایه‌ها و مردم کمک می‌خواست، به همین دلیل دهان مقتول را نیز با نوارچسب بستیم که چند دقیقه بعد…

به گزارش تسنیم؛ ساعت 23 چهاردهم خرداد 93 وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در خیابان قیطریه به سامانه 125 و پلیس اعلام شد.

دقایقی بعد تیمی از مأموران آتش‌نشانی و کلانتری 101 تجریش در محل اعلام خبر حاضر شدند و مأموران پس از اطفای حریق با جسد پیرمرد هفتاد ساله‌ای در واحد مسکونی مواجه شدند.

همزمان با کشف جسد و اعلام مراتب به بازپرس ویژه قتل پایتخت، تحقیقات از اهالی محل سکونت متوفی آغاز و مشخص شد وی پس از مرگ همسرش به تنهایی در خانه زندگی می‌کرده و فرزندانش برای کارهای شخصی پیرمرد مانند تهیه غذا، نظافت منزل و … پرستاری را برای پدرشان استخدام کرده‌اند.

جسد متوفی با دستور بازپرس امور جنایی تهران برای بررسی علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و مدتی بعد کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ پیرمرد را «انسداد شریان تنفسی» وی اعلام کردند.

با مشخص شدن علت مرگ متوفی و تشکیل پرونده قتل، تیمی از مأموران اداره آگاهی برای شناسایی و بازداشت متهم یا متهمان این پرونده دست به کار شدند و به بررسی منزل مقتول پرداختند، همزمان با بررسی صورتجلسه تنظیم شده توسط مأموران کلانتری مشخص شد در زمان پلمپ منزل پیرمرد، بنا بر اظهارات فرزند وی، یک گاوصندوق حاوی مدارک بانکی، طلا، جواهرات، وجه نقد و … وجود داشته که در زمان مراجعه مجدد مأموران به منزل مقتول وجود نداشته و فرد یا افرادی بدون هرگونه خسارت و تخریب در ورودی منزل مقتول، گاوصندوق را سرقت کرد‌ه‌اند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شناسایی حسابهای بانکی مقتول و بررسی تراکنش مالی این حسابها مطلع شدند در چند مرحله پس از قتل پیرمرد، مبالغ میلیونی از حسابهای بانکی وی به شیوه جعل امضا و کارت شناسایی جعلی متعلق به مقتول، برداشت شده است.

با کشف این سرنخ شعبه‌های محل برداشت پول از حسابهای بانکی مقتول شناسایی و تصاویر دوربینهای مداربسته این شعبه‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و فردی به عنوان وصول کننده چکها شناسایی شد.

با شناسایی متهم به نام احسان محل سکونت وی نیز در منطقه پیروزی شناسایی و مشخص شد وی پسر خدمتکار مقتول بوده و برخی اوقات به عنوان راننده، مقتول را به بیرون از منزلش می‌برده، همچنین مشخص شد احسان که یکی از مجرمان سابقه‌دار منطقه پیروزی در زمینه سرقتهای به عنف و زورگیری است، توسط مأموران کلانتری 110 شهدا در تاریخ 26 اسفند 93 بازداشت شده و در اختیار مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

در ادامه رسیدگی به پرونده احسان مورد بازجویی قرار گرفت و در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و ارطبات درباره نحوه مرگ مقتول شد اما با توجه به مدارک غیر قابل انکار سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل و سرقت گاوصندوق پیرمرد با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

احسان در اظهاراتش به مأموران گفت: شب حادثه همراه با نادر برای سرقت به منزل پیرمرد رفتیم؛ پیرمرد چون مرا می‌شناخت، در منزلش را باز کرد، من و نادر به محض ورود به منزل مقتول با اسلحه تقلبی وی را تهدید کردم که رمز گاوصندوقش را به ما دهد اما او مقاومت کرد؛ ما نیز با نوارچسب دست و پای مقتول را بستیم و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار دادیم تا شاید رمز گاوصندوق را فاش کند اما مقتول همچنان مقاومت کرد و از همسایه‌ها و مردم کمک می‌خواست، به همین دلیل دهان مقتول را نیز با نوارچسب بستیم که چند دقیقه پس از بستن دهان وی متوجه شدیم نفس نمی‌کشد و مرده است.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم مرگ پیرمرد را عادی نشان دهیم به همین دلیل تمامی نوارچسبها را از بدن مقتول باز کردیم و هیچ سرقتی نکردیم، تنها کلیدهای در ورودی آپارتمان را برداشتیم و در زمان خروج از خانه، شیر گاز را باز کردیم و سعی داشتیم با ایجاد انفجار مانع از کشف حقیقت شویم، چند روز پس از حادثه مجدداً به منزل مقتول رفتیم و با استفاده از کلیدهای آپارتمان وارد خانه شدیم و گاوصندوق را سرقت کردیم.

با اعتراف احسان به قتل پیرمرد، نادر نیز شناسایی و 28 اسفند 93 در منطقه پیروزی بازداشت شد؛ نادر نیز پس از بازداشت تمامی اظهارات احسان را تأیید و تکرار کرد.

متهمان این پرونده پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران با دستور بازپرس شعبه پنجم این دادسرا بازداشت شدند و برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند.

احسان و نادر در ادامه تحقیقات صحنه جنایت را بازسازی کردند و در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد، متهمان چند روز قبل برای اخذ آخرین دفاع به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند و در تشریح جنایت، اظهاراتشان را تکرار کردند همچنین این پرونده با اتمام تحقیقات از سوی محسن مدیر روستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت و صدور کیفرخواست به‌زودی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهمان برای محاکمه در دادگاه حاضر می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما