سه شنبه 16 آذر 1395 - 5:01

استاندار: اجرای سد تنگ‌سرخ تنها برای تأمین آب یاسوج

خبرگزاری فارس: تحول اساسی در زیرساخت‌ها و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با اجرای مصوبات سفر دولت/ اجرای سد تنگ‌سرخ تنها برای تأمین آب یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تحول اساسی در زیرساخت‌ها و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با اجرای مصوبات سفر دولت به استان خبر داد.

 به گزارش فارس، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و همچنین سالروز شهادت سه تن از دانشجویان انقلابی در دانشکده فنی در سال 1332 این حرکت دانشجویان را در راستای استکبار زدایی و استعمار زدایی از کشور برشمرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان ما در روزهای سفر هیأت دولت به استان خودشان را خوب نشان دادند و این استقبال نقطه عطفی در تاریخ استان بود.

این مسوول ارشد اجرایی بیان کرد: سفر دستاوردهای زیادی در بخش‌های مختلف داشت که گزارش امروز ما معطوف به اقتصاد و عمران است.

خادمی گفت: اول اینکه 57 طرح بزرگ در استان در نظر قرار گرفت که به صورت ریالی مبلغ 646 میلیارد تومان و به صورت ارزی نیز 959 میلیون یورو یعنی چیزی بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای استان و برای این طرح‌ها مصوب کردند.

این مسوول ارشد اجرایی گفت: به معنی آن نیست که این پول اکنون در اختیار ما قرار گرفته بلکه سرمایه‌گذاران باید در طی یک فرآیند طرح توجیهی خود را ارائه کرده و پول و تسهیلات مورد نیاز را از این محل دریافت کنند.

خادمی گفت: البته این تسهیلات به مانند اعتبارات عمرانی نیست که زمان‌دار باشد بلکه هر موقع سرمایه‌گذار طرح خود را ارائه کرد و توجیه‌دار بود تسهیلات به آن پرداخت می‌شود.

این مسؤول به مبلغ 140 میلیارد تومان تصویبی دولت در زمینه یارانه سود تسهیلات که برای استان تصویب شده اشاره‌ کرد و گفت: قرار شد که 70 میلیارد تومان آن برای امسال و مابقی برای سال آینده مصوب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود یکی از ابتکارات استان را مربوط به راه‌اندازی صندوقی به نام صندوق توسعه استان دانست و گفت: با راه‌اندازی این مدل که برای سایر استان‌ها نیز به عنوان یک الگو تبدیل شده همه منابع عمرانی را در آن صندوق می‌ریزند و این منابع در اختیار استان قرار می‌گیرد.

خادمی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع امضای 6 فقره تفاهم‌نامه با بنیادهایی مانند بنیاد کوثر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اشاره کرد و گفت: در یکی از این سندهای همکاری قرار است که ستاد اجرایی فرمان امام 100 میلیارد تومان در مناطقی مانند پیچاب و لوداب و قلعه‌رئیسی کار اقتصادی انجام دهد.

وی افزود: از دیگر مصوبات خوب در سفر دولت مربوط به 80 میلیارد تومان افزایش تسهیلات وام ازدواج و 60 میلیارد تومان تسهیلات صندوق امید برای توسعه مشاغل خرد است.

خادمی به پروژه‌های مختلف استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: در فاضلاب شهری امسال نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال 96 هم به میزان 3 میلیارد و 800 میلیون تومان مصوب شده است.

مسؤول ارشد اجرایی در استان گفت: در حوزه کشاورزی حدود 122 میلیارد تومان برای سال جاری و 110 میلیارد تومان برای سال آینده توسط دولت در این سفر مصوب شده است.

وی گفت: در حوزه آب شهری برای شهرهای استان فکر خوبی شده که از جمله برای شهر یاسوج که دچار مشکل شده در زمینه تصفیه‌خانه آب 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: قرار شد که سد تنگ‌سرخ نیز از این پس تنها مختص به همین استان باشد و آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت و شرب همین شهر را تأمین کند و دیگر با استان فارس شراکتی در این موضوع نداریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما