دوشنبه 15 آذر 1395 - 21:42

پرداخت مطالبات کارگران کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بخشی از مطالبات کارگران فولاد بویر‌صنعت یاسوج خبر داد و گفت: مابقی مطالبات آنها نیز توسط بنیاد تعاون ارتش پرداخت خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، روز گذشته حدود 200 کارگر کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج در اعتراض به عدم‌پرداخت مطالبات چندین ساله خود مقابل فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.

طبق ادعای این کارگران، کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج حدود یک‌میلیارد تومان به کارگران بدهکار است اما در این بین کسی پاسخ‌گو نبوده و فریاد و تلاش این قشر زحمت‌کش و پرتلاش نیز تاکنون به‌جایی نرسیده است.

علی‌رغم پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مکرر در استانداری، فرمانداری و شورای تامین شهرستان هنوز سر این افراد بی‌کلاه مانده و هر‌بار وعده دو یا سه‌ماهه برای پرداخت مطالبات‌شان به آنها داده شده و آنها را رد می‌کنند.

در همین خصوص عصر امروز فتاح محمدی در جواب سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی رسیدگی و تعیین تکلیف این کارگران، اظهار کرد: تاکنون دو بار در این مورد با بنیاد تعاون ارتش نشست و گفت‌وگو داشته‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نتیجه این پیگیری‌ها، بخشی از مطالبات گذشته این کارگران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مابقی مطالبات آنها نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به قول بنیاد تعاون ارتش در خصوص پرداخت مطالبات کارگران فولاد یاسوج، گفت: مسؤولان بنیاد گفته‌اند که مطالباتی که مربوط به ماست را قطعا تسویه خواهیم کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه این کارخانه در حال‌حاضر به بخش‌خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: در خصوص عیدی، پاداش یا حقوق پرداخت نشده این کارگران باید آقای باقری، مدیر کارخانه طی نشست و گفت‌وگو با فرماندار پاسخگوی این موضوع باشد.

محمدی ادامه داد: اگر کارگران در این خصوص اعتراضی دارند باید از طریق فرمانداری یا مراجعه به مراجع قضایی موضوع را پیگیری و حل کنند.

گفتنی است؛ کارگران معترض کارخانه فولاد یاسوج روز گذشته به رسانه‌ها، گفتند: تاکنون چندبار جلوی استانداری، فرمانداری و صدا و سیما تجمع کرده و به مراجع قضایی نیز شکایت کرده‌ایم.

طبق گفته این کارگران در نتیجه شکایت آنها حکم توقیف اموال این کارخانه صادر شده اما هیچ‌گونه همکاری برای اجرای حکم با این کارگران صورت نمی‌گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209162
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما